فارس نوشت ، امام جمعه بیرجند با بیان اینکه باید فرهنگیان تلاش کنند تا اندیشه و فکر دانش‌آموزان و نسل جوان را متبلور سازند، گفت: آموزش و پرورش باید در این راستا تلاش و برنامه‌ریزی کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی رضایی‌بیرجندی ظهر امروز در دیدار با فرهنگیان اظهار داشت: مهم‌ترین ثروت انسان که باید آن را به بی‌نهایت برساند عمرش است.

وی با بیان اینکه شهید مطهری را در طول تاریخ می‌توانیم با شخصیت سقراط مقایسه کنیم، تصریح کرد: عقل‌گرایی، داشتن ایمانی محکم و شهادت شهید مطهری در طول تاریخ با شخصیت سقراط فیلسوف بزرگ جهان قابل مقایسه است.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه از نظر اندیشه هیچ انسانی مانند یکدیگر نیستند و انسان‌ها از این نظر با هم تفاوت دارند، یادآور شد: حرکت انسان به سمت کمال از جایی آغاز می‌شود که بداند هیچ نمی‌داند.

رضایی‌بیرجندی با بیان اینکه سه چیز نشانه شخصیت انسان است، افزود: برخورد اولیه خوب با دیگران، خوب گوش دادن و تواضع از جمله این نشانه‌ها است.

وی نخستین گام برای رسیدن به کمال را خودشناسی دانست و افزود: متاسفانه امروزه انسان‌ها به گونه‌ای رفتار می‌کنند که در مقابل دیگران بهتر باشند و در واقع نقش انسان‌های خوب را بازی می‌کنند که این امر با توحید و ایمان ما منافات دارد.

امام جمعه بیرجند ادامه داد: اگر انسان خود درست باشد اگر همه جامعه راه خلاف بروند به او گزندی وارد نمی‌شود.

رضایی‌بیرجندی با بیان اینکه باید لحظات زندگی انسان با یکدیگر متفاوت باشد و به سوی بهتر شدن پیش رود، گفت: باید فرهنگیان به این موضوع توجه کنند.

وی با اشاره به تاکید اسلام بر اینکه انسان باید اهل سوال کردن باشد، تصریح کرد: اهمیت این موضوع به این است که جامعه را وادار به تفکر کند.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه باید فرهنگیان تلاش کنند تا اندیشه و فکر دانش‌آموزان و نسل جوان را متبلور سازند، یادآور شد: آموزش و پرورش باید در این راستا تلاش و برنامه‌ریزی کند.

رضایی‌بیرجندی با اشاره به اینکه بدن، ذهن و نفس مملوک ما هستند، افزود: با اظهار تاسف ما این سه را در برخی از مواقع به عنوان مالک گرفته‌ایم و بنابراین محزون می‌شویم و به همین سبب دچار آسیب می‌شویم.

وی به دغدغه مقام معظم رهبری در مورد فرهنگ اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش نقش بسزایی در راستای احیاء فرهنگ دارد و با توجه به اینکه بالاترین ثروت عالم فکر و اندیشه نسل جوان جامعه است باید آموزش و پرورش تلاش کند تا این گنج را شکوفا سازد.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه ستون خیمه انسانیت، عقل است، تصریح کرد: فرهنگیان باید قابله‌پروران برای شکوفایی اندیشه‌ها باشند تا بتوانند انسان‌هایی را تربیت کنند که مسئولیت‌های مختلف را برعهده بگیرند.

رضایی‌بیرجندی خاطرنشان کرد: معلم واقعی کسی است که جامعه را زنده و احیاء کند.

وی از پیش‌بینی ایجاد پایگاه قرآن و گرایش‌های علمی در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: یکی از اصلی‌ترین مخاطبان ما در این پایگاه فرهنگیان و دانش‌آموزان هستند و قصد داریم با راه‌اندازی این پایگاه جامعه را متوجه حقایق قرآنی کنیم.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 532403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =