مالباختگان شرکت تعاونی مسکن صنعت حمل و نقل هوایی: نیکزاد وزیر وقت راه، همه انحرافات شرکت را می دانست

ماجرای شرکت تعاونی مسکن کارکنان صنعت حمل و نقل هوایی کشور هنوز در پیچ و خم دادگاه و محاکم اداری است. نماینده مالباختگان این شرکت می گوید نیکزاد، وزیر وقت راه، انحرافات و مشکلات قانونی این شرکت را می دانست ولی اقدامی کاری نکرد.

امید سلیمی بنی: ماجرای ساخت 5100 واحد مسکن در شهر جدید پرند واقع در جنوب تهران برای کارکنان صنعت حمل و نقل هوایی، قصه ای طولانی در حدود 11 سال دارد. ماجرایی که سال گذشته با تجمعات گاه و بیگاه معترضان به توقف این پروژه در مقابل مجلس و شهرداری وارد مرحله جدیدی شد.
رضا قدیمی، عضو هیات مدیره شرکت تعاونی مسکن کارکنان صنعت حمل و نقل هوایی (شیده) که هم اکنون مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران است سال گذشته به سرویس مشکلات مردم گفته بود این پروژه 2 هفته دیگر (از تاریخ مصاحبه) کلید می خورد. اتفاقی که نیفتاد و از روزی که تجمعات اعضای این شرکت تعاونی شکل گرفت تاکنون تغییری در وضعیت پیش نیامده، جز اینکه با وجود جریمه های بانکی به خاطر معوقات وامهای اخذ شده روی این واحدها، بدهی وام 25 میلیارد تومانی کل پروژه اکنون از 65 میلیارد تومان هم گذشته است.
پیگیری های متعدد درباره ردپای مدیران دولت سابق در بلاتکلیفی 5هزار واحد مسکونی در این پروژه باعث شده مطالب متعددی در این زمینه منتشر شود که می توانید (اینجا) و (اینجا) و (اینجا) و (اینجا) بخوانید.

 

با وجود پیگیری های اعضای این شرکت تعاونی، همچنان پرونده باز است و کسی پاسخگوی این مشکلات نیست. در این رابطه علی اکبر راکعی عضو هیات نمایندگان شرکت تعاونی مسکن کارکنان صنعت حمل و نقل هوایی و امیر مصطفایی، کارمند برج مراقبت پرواز فرودگاه امام (ره) و از شاکیان و مال باختگان این پرونده در کافه خبر درباره آخرین وضعیت این مشکل گفتگو کردند که در ادامه می خوانید:

پرونده ساخت و ساز دو پروژه 1100 و 4000 واحدی به کجا رسید؟

راکعی:
به اینجا رسید که آقای باقرزاده مدیرعامل شرکت تعاونی مسکن، فشار روی اعضا آورده و می خواهد بگوید من پروژه را شروع می کنم ولی مشروط به اینکه اعضا بدهی شان را بدهند. بدهی اکثر اعضا به شرکت تعاونی بین 70 تا 80 درصد پرداخت شده ولی متاسفانه میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه به 20 درصد هم نرسیده. در برخی جاها حتی خاکبرداری نشده. اطلاعیه ای دیروز توسط ایشان صادر شده که اعضا معوقات را تعیین تکلیف کنند اگر این کار را نکنند قراردادشان فسخ می شود.


شرکت حق فسخ قانونی قرارداد را با کارکنان صنعت حمل و نقل هوایی دارد؟
راکعی:
در قراداد چنین چیزی نوشته شده ولی در جلساتی که داشتیم مدیرعامل گفته بود می خواهم به اعضا فشار بیاورم معوقات را بر اساس پیشرفت فیزیکی بگیرم. ولی این در اطلاعیه نیست.


مصطفایی: پروژه وقتی طبق قرارداد دارد کار می کند و در صورت عدم پرداخت یک ماهه، شرکت تعاونی مسکن می تواند قرارداد را فسخ کند. ولی پروژه ای که بیش از 2 سال تعطیل است، بر اساس چه استدلالی پولهایی را مطالبه می کند که باید با وام بانکی یا هنگام تحویل داده می شده؟ طبق متمم قرارداد که با نمایندگان منعقد شد در پروژه 1100 واحدی اعلام شده به همه اعضا جریمه دیرکرد 1 درصدی طبق قرارداد تعلق می گیرد. اینطور توافق شد که بر اساس اضافه ساخت، متری 50 هزار تومان بیشتر از اعضا دریافت شود تا کار به سرانجام برسد. طی دو مرحله جریمه تغییر داده نشده و اضافه هزینه را به صورت یکجانبه از متری 50 تومان را به 70 تومان اضافه کرده اند. برای یک واحد 100 متری شاید این میزان به 2 میلیون تومان برسد و برای یک پروژه 1100 واحدی جمع این اضافه پرداخت 2 میلیارد تومان می شود.


مدیرعامل شرکت تعاونی مسکن کارکنان صنعت حمل و نقل هوایی که طبق قرارداد حرف غیرقانونی و بیرون از توافق نمی زند؟ می زند؟
راکعی:
بگذارید برخی مسایل را دوباره روشن کنیم. در سال 87 که این شرکت در آستانه تغییر ماهیتی بود تیزرهای تبلیغاتی آن از سوی شرکت هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاه ها در تمام ادارات صنعت حمل و نقل هوایی پخش شد. بنده که کارمند فرودگاه امام(ره) هستم، این تیزرها را دیدم که آرم سازمان و شرکت و امضای آقای رضا قدیمی مدیرکل وقت فرودگاه امام را دارد. مجاب شدم ثبت نام کنم. در ثبت نام اولیه 4هزار واحدی بین 9 تا 12 میلیون تومان به حساب آقایان رضا قدیمی، باقرزاده و محمدمهدی مصطفایی واریز کردیم که به ما برگه رسیدی دادند که مهر سازمان هواپیمایی کشوری را داشت. این مهر برای ما مسجل کرد سازمان هواپیمایی کشور و شرکت فرودگاه ها پشت این قضیه هستند. یعنی این اطمینان را داشتیم که صاحب خانه می شویم.متاسفانه در همان زمان، با موافقت ریاست اسبق سازمان هواپیمایی کشوری آقای خانلری و درخواست آقای رضا قدیمی به عنوان رئیس هیات واگذاری این شرکت، شرکت بدون اطلاع اعضا تغییر ماهیت داد و از شرکت تعاونی به شرکت انبوهسازی تبدیل شد. مجمع هم برگزار نشد. حتی تبلیغات محیطی برای این تغییر ماهیت در شرکت یا سازمان هواپیمایی کشوری هم نشد. بعد از 3-4 سال متوجه این تغییرات شدیم. زمانی فهمیدیم که ما از "عضو" به "خریدار" تبدیل شده بودیم. الان در شرکت تعاونی انبوه سازان صنعت حمل و نقل هوایی فقط 7 عضو و سهامدار داریم. شرکت انبوهساز از نوع توزیعی است و شما نمی توانید درخواست مجمع کنید. تقصیر سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان متولی این هیات و شرکت فرودگاه های کشور به عنوان حمایت کننده این هیات است که این بلا سر ما آمد. از طرفی طبق تفاهم نامه بین وزارت راه و ترابری سابق و وزارت مسکن و شهرسازی وقت، آقایان خرم و عبدالعلی زاده بسته شد، قرار شد 4500 واحد مسکونی که مسئولان شهر جدید پرند را مجاب کردند زمین در اختیار این هیات با قیمت دولتی قرار گیرد تا در قبال آورده های اعضا، هم پول زمین داده شود هم ساخت مسکن ها شروع شود.

 

چرا از آن روز تاحالا شکایت نکردید؟
مصطفایی:
بعد از تجمع جلوی مجلس در آبان 94 کمیسیون اصل 90 ورود می کند و شکایت ما را از وزارت راه تحویل می گیرد. بعد از مذاکره با وزارت راه، یکی از مسئولان اعلام کرده این موضوع به ما اصلا ارتباطی ندارد و بخش خصوصی است در حالی که دو مجموعه بزرگ زیر نظر وزارت راه از جمله شرکت فرودگاه ها و سازمان هواپیمایی، اعضا را جذب کردند و پول به نام مدیران این دو مجموعه واریز شده.


چرا از مدیران اسبق شرکت فرودگاه ها و سازمان هواپیمایی شکایت نکردید؟
مصطفایی:
بیشتر اعضا کارمندان همین شرکت بودند. آقای رضا قدیمی تا سال 90 مدیرکل فرودگاه امام بود. یک کارمند قراردادی چطور از مدیرکل شکایت کند؟ بعد از تمام این ماجراها در وزارت تعاون شکایت کردیم و پرونده به سازمان بازرسی و نهادهای نظارتی ارجاع شده. این شکایت را در ارگانهای نظارتی هم مطرح کردیم. در هنگام مراجعه به مجامع دادگستری به خاطر مشکلات حقوقی از جمله گرفتن وکیل و نداشتن اطلاعات اعضا، نتوانستیم شکایت جمعی کنیم. ولی اعضا به صورت انفرادی شکایت هایی کردن که به داوری ارجاع شد و پس از داوری، نهایتا حکم دادگاه الزام به انجام تعهدات خود شد. البته این پروسه بسیار هزینه بر است.


چرا موضوع را به عنوان اتهام کیفری دنبال نکردید؟
راکعی:
در بحث شکایت کیفری، با وکلایی رایزنی کردیم. اتهام اصلی بحث کیفری، پولشویی و کلاهبرداری در این پروژه توسط هیات مدیره است. ما نمی توانستیم بی دلیل ورود کنیم. وکلای ما هم گفتند مبالغ بالایی می گیرند تا پرونده را دست بگیرند.


منظورتان از جرایمی که نام بردید چیست؟
راکعی:
برآوردهای ما به خصوص در پروژه 4 هزار واحدی نشان می دهد حدود 80 تا 100 میلیارد تومان پول اعضا در شرکت بوده ولی نهایتا 20 میلیارد تومان در این پروژه هزینه شده. این پروژه 9 قطعه زمین در فاز یک است که شامل 16 بلوک می شود. 4-5 بلوک شروع به ساخت کرده اند و مابقی فقط و فقط خاک است.

پس این پولها کجا رفته؟
مصطفایی:
بخشی از این اموال در خارج از پروژه سرمایه گذاری شده.
راکعی: حدود مرداد سال 94، بنده و تیم نمایندگان، شکایتی را در اداره تعاون استان تهران مطرح کردیم. مستنداتی را هم تقدیم کردیم. دکتر لطفی نژاد و مهندس سام دلیری از مسئولان اداره کل تعاون استان تهران نامه نگاری هایی با سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت فرودگاه های کشور، شرکت عمران پرند و آقای باقرزاده مدیرعامل شرکت تعاونی مسکن کردند. درخواست جلسه دادند که در جلسه اول ایشان حاضر نشد. در جلسه دوم نماینده حقوقی سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاه ها و آقای باقرزاده آمدند. سازمان هواپیمایی از دید آقای لطفی نژاد درباره واگذاری این زمینهای دولتی به بخش خصوصی مقصر است و قرار شد اداره کل تعاون استان تهران ورود کند و به سازمانها نیز نامه نگاری کرده تا مسئله این واگذاری ها را پیگیری کند.


یعنی زمین متعلق به شرکت تعاونی کارکنان صنعت حمل و نقل کشور که توسط وزارتخانه دریافت شده، به اشخاص واگذاری شده؟
مصطفایی:
بله، سند زمین ها به نام اشخاص آقایان قدیمی، باقرزاده و مصطفایی است. این زمینها قرارداد واگذاری دولتی داشته. البته آنها توجیهاتی دارند. آقای قدیمی بعد از آن قضیه از هواپیمایی می روند و در شهرداری تهران مشغول کار می شود و خود را پاسخگوی هیچ کس نمی داند. در حالی که اعضا تمام پولها را به نام و به حساب این آقا واریز کردند.

پس پولها کجاست؟ در حساب آقای قدیمی است یا مدیرعامل آقای باقرزاده؟
راکعی:
تحقیقات ما نشان می دهد 7 شرکت اقماری در این بین وجود دارد. یک بار آقای قدیمی در جلسه ای گفت پول کلاهبرداری نشده. از 4هزار واحدی رفته به پروژه 1100 واحدی. از 1100 واحدی رفته پروژه زکریا. خودش گفت این کلاه، آن کلاه کردیم.
مصطفایی: البته محاسبات ما نشان می دهدمبالغ گم شده بیش از این ارقام است که در کل پروژه ها خرج شده.

اعضایی که شاکی هستند هنوز به شرکت تعاونی مسکن بدهکارند؟
راکعی:
طبق گفته های آقای باقرزاده، اعضا بین 16 تا 18 میلیارد تومان معوقه و چک برگشتی دارند، طبق تحقیقات میدانی ما این بخش کوچکی از هزینه ها پروژه است. مابقی پولها کجاست؟

این را که من پرسیدم. پولها کجاست؟
راکعی:
واقعیت این است که پول از این پروژه خارج شده.
مصطفایی: اداره کل تعاون تهران، پرونده را به نهادهای نظارتی ارجاع داده تا مشخص شود این پولها کجاست. امیدواریم این پولها ردیابی شود. برای پروژه 1100 واحدی بیش از 23.5 میلیارد تومان وام از بانک مسکن شعبه کریمخان تهران گرفته که با جرایم و تاخیرها الان به حدود 66 میلیارد تومان رسیده. در حالی که باید تنها 10 میلیارد تومان وام روی این پروژه می گرفتند. در صورتی که از زمان دریافت وام این پروژه هیچ پیشرفتی نداشته. این وامها هم باید مشخص شود کجا رفته.

چند سال تاخیر شما برای پیگیری این مسئله به چه خاطر است؟ سالها از کلنگ خوردن این پروژه می گذرد و بعد از 11 سال شما تازه دارید شکایت می کنید؟
راکعی:
دلایل آقای باقرزاده، برای مسکوت ماندن ساخت و ساز تحریم بود و رکود مسکن. افزایش قیمت مصالح را هم عنوان کردند. اینها را گفتند تا توجیه بیاورند چرا پروژه روی زمین مانده.

مصطفایی: افزایش مصالح و تحریم چه ربطی دارد؟ سال 88 باید خانه ها را تحویل اعضا می داده که نه تحریم بود و نه افزایش قیمت دلار. او امروز می گوید بر اساس افزایش قیمت دلار در سال 91 و افزایش تحریمها برای ما این پروژه خیلی هزینه بر شده است.

راکعی: مسکن مهر سال 87 استارت خورد. فاز اول پروژه ما سال 84 و فاز دوم سل 87 استارت خورد. الان مسکن مهر در بسیاری اماکن تحویل مردم شده. این پروژه به قول اعضای شورای شهر پرند، یک دخمه و نشانی برای خراب شدن شهر پرند شده.
مصطفایی: روزی که اسکلت های این پروژه زده شد، تا کیلومترها اطراف آن خانه ای نبود. همان سال در پرند خانه را می فروختند 30 میلیون تومان و ما هر کدام 20 میلیون تومان پول برای این پروژه دادیم. الان همه این اراضی توسط سایر مردم ساخته شده. آیا اینها شامل افزایش هزینه و نرخ دلار نبوده؟


این سخنان که تایید حرف من است. چرا تا حالا اقدام نکرده اید؟
مصطفایی:
به هر جایی بگویید مراجعه کردیم. به تمام ارگانهای دولتی که می توانستند کمک کنند از وزارت راه تا شخص آقای وزیر، به شرکت شهرهای جدید، اداره کل تعاون، استانداری تهران، سازمان بازرسی، سازمان هواپیمایی کشور، شرکت فرودگاه ها مراجعه کردیم و به تمامی دفاتر وزیر مسکن و شهرسازی، دفتر امور مجلس وزارت مسکن و شهرسازی، مدیر کل حوزه وزارتی و سایرین مراجعه کردیم.

به دادگاه نیز 30 نفر از اعضا مراجعه کردند. الان تصمیم گرفتیم به صورت دسته جمعی به دادسرای رباط کریم مراجعه کنیم و از ریاست دادگاه بخواهیم تحت عنوان شکایت کلاهبرداری به ما برای احقاق حقوقمان کمک کند.


از چه کسانی شکایت می کنید؟
راکعی:
اعضا قصد دارند موضوع را از طریق دادگاه به طرفیت آقایان رضا قدیمی، منصور باقرزاده، محمد مهدی مصطفایی، ایرج هادیان به عنوان اعضای هیات مدیره و مدیرعامل شرکت تعاونی مسکن دنبال کنند. این را هم باید گفت این انحرافات از زمان دولت قبلی انجام شد. سال 87 نامه تغییر ماهیتی هیات به شرکت انبوهساز خصوصی داده شد. گزارش دفتر بررسی عملکرد و ارزیابی وزارت راه گزارش مبسوطی از تخلفات این هیات و شرکت بر اساس مستندات به شخص وزیر وقت آقای نیکزاد داده که این گزارش را برایمان خواندند و متاسفانه الان خاک می خورد. وزیر وقت به صورت کامل در جریان انحرافات این شرکت بوده و تا روز آخر از این هیات مدیره دفاع کرد. آقای رضا قدیمی از سمت خود در دولت جدید برکنار شد و این برکناری را دستاویز عدم پاسخگویی خود قرار می دهد. این پذیرفته نیست، چون پول به حساب مشترک ایشان با عضو دیگر هیات مدیره واریز شده. شخص بنده به اعتماد لوگوی سازمان و شخص آقای قدیمی که مدیرکل وقت فرودگاه امام بود این پول را دادم.


چه کسی در این مسیر می تواند به اعضای مالباخته شرکت تعاونی کمک کند؟
راکعی:
مراجعات زیادی کردیم به وزارت راه، آقای دکتر اسلامی تبار آگاهترین در کل سیستم به این تخلفات است و متاسفانه محل خدمت او عوض شد. او اطلاعاتی در این زمینه دارد که هیچ کس ندارد و می تواند گره گشا باشد. از آقای دکتر آخوندی درخواست کمک داریم. کارمندان صنعت حمل و نقل در این پروژه ها سرمایه گذاری کرده اند، از کارمندان سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت فرودگاه های کشور و ایرلاینها نزدیک به 800 نفر هستند که مالباخته شده اند. اعضا از بخشهای مختلف عملیاتی، فرودگاهی، اداری، گمرک، پلیس، سپاه و خطوط هواپیمایی و هندلینگ هستند. حتی از کارکنان حراست سازمان هواپیمایی و شرکت فرودگاه ها نیز در این پروژه عضو دارند. از آقای آخوندی وزیر دولت تدبیر و امید انتظار داریم در این قضیه ورود کند. ماجرای وام این پروژه هم در بانک مسکن گیر افتاده که این گروه پرسنل وزارت راه و صنعت حمل و نقل در آن گرفتار شده اند. تعیین تکلیف این هیات مدیره درخواست اصلی ماست. ما با این هیات مدیره همیشه در بن بست هستیم.

شما تجمعی در مقابل شهرداری تهران در اعتراض به آقای قدیمی مدیرعامل سابق فرودگاه امام و مدیرعامل فعلی شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری داشتید. واکنش او به اعتراض گروهی شما چه بود؟
راکعی:
اقای رضا قدیمی می گوید من استعفا داده ام. در مجمع خریداران، آقای باقرزاده، مدیرعامل شرکت، تنها 2 جلسه با نمایندگان داشته و تنها با لحن تهدید و ارعاب می گوید همه قراردادها را فسخ می کنم. هیچ گوش شنوایی ندارد و می خواهد مسیر خود را برود. می خواهد با زبان تهدید و فسخ قرارداد اعضا را مجاب کند معوقات را بدهند. بنده به عنوان نماینده اعضا اجازه نمی دهم کسی معوقات را بپردازد تا زمانی که تعیین تکلیف شود. در یک کلاهبرداری هر قدر بیشتر پرداخت کنید، بیشتر سرتان کلاه رفته.

مصطفایی: ما معتقدیم آقای باقرزاده به عنوان مدیرعامل، اختیار واقعی ندارد و گردانندگان این شرکت کسانی هستند که در شهرداری مشغولند.

یعنی منظورتان آقای قدیمی است؟
راکعی:
بله، طرف حساب اصلی ما آقای رضا قدیمی از مدیران شهرداری تهران است ولی کسی که اعلامیه ها و اسناد بانکی را امضا می کند منصور باقرزاده است. ما در جلسات آقای باقرزاده را می بینیم. آقای قدیمی هیچ جا نیامده ولی اصل زمین به نام آنهاست. کسانی که در نهایت، پس از به ثمر رسیدن پروژه باید صورتجلسه تفکیکی آینده را امضا کنند، همین هیات مدیره ای است که الان ندیده ایم، از جمله آقای قدیمی.


اعتراضات میدانی شما به کجا رسید؟
راکعی:
برای مجلس نامه نوشتیم و پیگیر بودیم. شکایت ما به حوزه وزارتی راه رفته و ارجاع شده به امور مجلس وزارت راه و جدیدا نامه ای نوشته شده و گفته اند این موضوع به ما ربطی ندارد و ما هیچ دخل و تصرفی در آن نداریم.

مصطفایی:امیدواریم با تشکیل مجلس جدید، تجمع جدیدی را برنامه ریزی کنیم تا صدایمان را به گوش نمایندگان مردم برسانیم. درخواست کردیم وزیر به ماجرا ورود کند.

پس از تجمع جلوی شهرداری هم فقط تماسهای تهدیدآمیز داشتیم و حتی نپرسیدند این همه آدم که با زبان روزه جلوی شهرداری تجمع کرده اند دنبال چه هستند. آقای قدیمی می گوید من استعفا دادم و آمده ام بیرون و انگار آقای شهردار هم حرف او را باور کرده.

ما با چندین وزیر کار کردیم، آقای دکتر آخوندی با درایت ترین وزیر در صنعت هوانوردی است. بیشترین توجه درست را به این بخش دارد. الان همه احساس می کنیم هوانوردی در مسیر خوبی افتاده، ولی مشکل 1000 نفر از اعضای این صنعت، در این ماجرا ادامه دارد.

تاکنون این قدر روحیه نشاط که با اقدامات وزیر نسبت به آینده صنعت پیدا شده را بین همکاران نمی دیدم، ولی این که دکتر آخوندی تاکنون در این ماجرا ورود نکرده، جای سوال باقی گذاشته.

 

راکعی: من به نماینده اعضای شرکت تعاونی مسکن عرض می کنم خواسته مان این است وزیر راه و شهرسازی و تمامی ارگانهای ذیربط مستقیما ورود به این پروژه کنند و هیات مدیره پروژه را مجاب به انجام تعهدات خود کنند. هیات مدیره اطلاعیه های زیاد داده که تماما کذب بوده. هیچ اعتمادی به جداول زمان بندی آنها نداریم. مثلا در آخرین اطلاعیه شان نوشته اند اجرای برنامه زمان بندی منوط به پرداخت بدهی های معوق خواهد بود. یعنی اگر پول ندهید این جدول اجرا نمی شود. من زبان همکاران قراردادی ام در شرکت فرودگاه ها و سازمان هواپیمایی هستم. این دوستان با تحصیلات بالا و حداقل لیسانس و فوق لیسانس با حقوق کمتر از یک و نیم میلیون تومان در ماه، در این پروژه ثبت نام کردند. اکثر این همکاران، مستاجرند. وقتی من پای درد و دل اینها می نشینیم واقعا گریه می کنم. این باعث می شود به شدت پیگیری کنیم.

مصطفایی: خانواده های زیادی به خاطر این پروژه ویران شد. همکاری را می شناختم در شهر ری خانه داشت و به وعده آقای باقرزاده، خانه اش در شهرری را فروخته و الان در پرند مستاجر است. حداقل حقوق را دریافت می کند و نصف این حقوق را اجاره می دهد به این امید که مسئولان این شرکت یک بار پای تعهد خود بیاستند. از سوی دیگر شرکت فرودگاه های کشور حدود 1میلیارد تومان مطالبه از شرکت تعاونی داشته. به راحتی برای وصول طلب های خود ورود می کند بدون اینکه به یکی از پرسنل خود بگوید و هیچ به فکر کارمند خود نیست. از روزی که مطالبات خود را دریافت کرده یک مدیر نیامد حالی از اعضای مالباخته بپرسد. جلوی سازمان هواپیمایی کشوری تجمع شد. اعلام کردند درخواستها را مطرح کنید. 7 درخواست مکتوب دادیم. نتیجه درخواستها چه شد؟ الان ما را به سازمان هواپیمایی کشوری راه نمی دهند. 7 نامه ما کجا رفت؟ تنها جایی که صادقانه کمک می کند اداره تعاون است که جای تقدیر از دکتر لطفی نژاد و مهندس سام دلیری دارد. دارند به زودی حسابرسی شرکت را انجام می دهند و تنها امیدمان به آنهاست.

 


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 537041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجرد DE ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
    2 2
    چرا رزمندگان سرباز نیروی زمینی که در طول خدمت خودشان در جبهه بوده اند و در عملیاتها شرکت داشته اند جزءایثارگران محسوب نمی شوند و تنها یک کارت ایثار دارند و هیچ امتیازبدرد بخوری بدان تعلق نمی گیرد؟
  • امیر A1 ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
    2 0
    ممنون از پیگیری های دلسوزانه شما
  • جلال A1 ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
    3 0
    واقعا مدبران بی لیاقت این شرکت باید از روی اعضا این پروژه خجالت بکشند ولی باکمال بی شرمی تمام اعضا را تهدید میکنند
  • مرت1ی A1 ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
    2 0
    من از اعضای مالباخته هستم و باید بگم واقعا خسته و ناامید هستیم درحال حاضر فکر نمیکنم مسوولی باقی مونده باشه که مرتبط با این فاجعه باشه و بی خبر باشه یعنی دیگه همه حتی قوه ی قضائیه هم اشراف کامل به موضوع داره ولی حرکت موثری در جهت منافع اعضای مالباخته صورت نمیگیره
  • علیرضا حامدی DE ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
    3 1
    تشکر از خبر انلاین محترم این شرکت شیده با ارم هواپیمایی اعتماد 5000نفر را جلب وشیره 30سال زندگی وخدمت صادقانه من سرهنگ جانباز 47 ارتش را بالا کشیده وهیچ قصد تحویل وساخت ندارد والان 4ساله که پروژه تعطیله وماها را سر کار گذاشته است
  • پ A1 ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
    2 0
    تمام انچه در مورد پروژههای پرند نوشتند عین حقیقت بوده و متاسفانه ما همه چیز را از دست دادیم خانه ماشین شغل و غیره به خاطر داشتن یکی از همین خانه ها .امیدوارم همه مسئولینی که میتوانند کمک کنندولی کاری نمیکنند به خاک سیاه بنشینند.
  • ناطق حق DE ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
    2 0
    با سلام شرکت شیده حق این مردم را خورده. انشاالله مدیران و زیر مجموعه در زندگی یک روز خوش نبینند. دروغگو های دزد.
  • سعید RO ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
    2 0
    می بینیم که دولت دولت قبل همچنان خبر ساز است . با آمدن دولت تدبیر و امید فکر می کردم که دیگه اسمی از دولت قبل نخواهد ماند . اما مثل اینکه این قصه سر دراز دارد . هر دم از این باغ بری می رسد . تازه تر از تازه تری می رسد .
  • رحیمی DE ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
    2 0
    با سلام و تشکر از انعکاس خبر و دردنامه ما ولی گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله ماست انچه البته به جایی نرسد فریاد است.
  • بی نام IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۹
    1 1
    سلام خواهشمندم. از مسءولین ذیربط تو این مملکت اسلامی به داد ما خریداران واحدهای هواپیمایی در شهر. پرند برسند چرا بعد از چندین سال که از دریافت پولهای مردم که بابت خرید یه سقف برای خودشان به اقایون دادند کسی جوابگو نیست. مگر اسم این کار غیر از پایمال کردن حق الناس یا بیت المال نیست از مقام رهبری از ریاست جمهوری از هر شخصی که میتواند حق مارو بستاند عاجزانه تمنا داریم یاریمان کنند. یا. حق