مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد تعداد خانوارهای تحت حمایت این نهاد را ۳۴ هزار و ۵۹۴ خانوار عنوان کرد و گفت: این تعداد شامل ۸۹ هزار و ۵۸۴ نفر هستند که قریب به ۱۳٫۵ درصد جمعیت استان زیرپوشش کمیته امداد هستند.

به گزارش خبرآنلاین از یاسوج،مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت : رسانه می توانند نیازمندی های کمیته امداد را به اطلاع عموم مردم برسانند .
فرید محبی عصر امروز در نشمت خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد:رسالت اطلاع رسانی در کمیته امداد با دیگر دستگاهها متفاوت است و ما بر این اعتقاد هستیم رسانه ها می توانند همانند یک مددکار کمیته امداد را یاری دهند.
محبی با اشاره به اینکه سیاست کمیته امداد استفاده از ظرفیت های بالقوه و بالفعل است عنوان کرد: سیاست کمیته امداد بر این منوال است که از ظرفیت های درون استانی و برون استانی نهایت استفاده را ببریم و این مهم با همکاری رسانه ها امکان پذیر خواهد شد.
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد با تشریح سیاست های کمیته امداد از سال ۹۴ به بعد بیان کرد:سیاست های کمیته امداد از سال ۹۴ بر ۳ تحول استوار خواهد بود که این سه تحول شامل تحول در بینش ،تحول در روش و تحول در منابع انسانی خواهد بود.
فرید محبی در ارتباط با تحول در بینش خاطر نشان کرد:در اجرای این طرح کمیته امداد بیشتر سعی دارد برای توانمند کردن خانواده های تحت پوشش فعالیت کند.
تحول در روش دیگر موضوعی بود که محبی به آن پرداخت و گفت:در این سیاست سعی بر این استکه روش های حمایتی از حمایت صرف به سمت توانمند سازی خانواده ها سوق پیدا کند و در این روش استفاده از ظرفیت خانواده ها ،خیرین ،ایجاد اشتغال در بین خانواده های تحت پوشش استفاده خواهیم کرد.
فرید محبی با اشاره به درصد خانواده های تحت پوشش کمیته امداد در شهرستان ها گفت: شهرستان لنده با ۳۳ درصد رتبه اول و گچساران با چهار درصد کمترین آمار مددجویان تحت پوشش کمیته امداد را دارند.
محبی با اشاره به اینکه ۵۳ درصد از خانواده های استان کهگیلویه و بویراحمد در ضریب محرومیت هستند عنوان کرد: ۳۹ درصد جمعیت تحت پوشش کمیته امداد استان به دلیل فوت سرپرست، ۴۴ درصد از کارافتادگی و ۴٫۵ درصد طلاق بوده است.
این مسؤول کهگیلویه و بویراحمدی تعداد دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد را ۸ هزار و ۹۲۰ و دانشجویان را ۲ هزار و ۴۹۳ و طلبه‌ها ۱۹۸ نفر عنوان کرد و گفت: بیش از ۱۵ هزار زن سرپرست خانوار هستند.
وی تعداد مراکز درمانی طرف قرارداد با کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد را ۱۱۱ مرکز متشکل از پزشک عمومی، متخصص و...عنوان کرد و گفت: ۹۰۰ بیمار صعب‌العلاج و خاص تحت حمایت کمیته امداد هستند.
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد به برنامه‌های سال ۹۴ این نهاد در حوزه اشتغال اشاره کرد و گفت: ایجاد اشتغال از برنامه‌های این نهاد مقدس بوده که می‌تواند توانمندسازی مددجویان را ایجاد کند و میزان افراد تحت حمایت را به حداقل برساند.
محبی ادامه داد: در سال گذشته ۷۱۹ طرح خوداشتغالی از محل صندوق اشتغال کمیته امداد با اعتباری افزون بر ۶ میلیارد تومان و یک‌هزار و ۵۷۸ طرح با ۲۱ میلیارد تومان از محل منابع بانکی اجرا کردیم.
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گریزی به اقدامات صورت گرفته این نهاد در حوزه درمان زد و گفت: ۱۱ هزار و ۶۰۰ بیمه شده درمانی در سطح استان داریم که بر همین اساس شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت از خدمات درمانی کمیته امداد بهره‌مند می‌شوند.
مدیر کل کمیته امداد استان در انتها به برنامه راستی آزمایی وزارت تعاون اشاره کرد و گفت:در برنامه راست آزمایی وزارت تعاون و رفاه اجتماعی در سال قبل ۸۶ درصد از طرح های اشتغال زایی دارای ثبات شغلی بودند و البته تعداد افراد خودکفا در سال گذشته ۱۰۸۸ نفر بوده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 537463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =