۰ نفر
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱

فارس نوشت ، تولیت آستان قدس رضوی گفت: راه برون‌رفت از مشکلات، اقتصاد مقاومتی است.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز در حاشیه شورای اداری خراسان جنوبی اظهار داشت: مردم خراسان جنوبی در هر عرصه‌ای که نیاز به حضور بوده حضور داشتند و وفاداری خود را به نظام اعلام کرده‌اند.

وی ادامه داد: کمک‌های مردم این خطه در عرصه‌های اجتماعی نیز مثال‌زدنی است و رقم‌هایی که برای کمک به عتبات عالیات از این خطه داده می‌شود هیچ تناسبی با زندگی و معیشت آنها ندارد.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه با توجه به مشکلات استان یک حرکت ویژه باید انجام شود، گفت: معضلاتی که در این استان وجود دارد نیاز به شجاعت در تصمیم‌گیری مدیریت دارد.

رئیسی با اشاره به خشک‌سالی 18 ساله استان و کاهش بارندگی، افزود: 460 روستای خراسان جنوبی با تانکر آب‌رسانی می‌شود، بنابراین باید اتاق‌های فکر و همبستگی برای برون‌رفت از این مشکلات تشکیل شود و این موضوعات با جدیت پیگیری شود.

وی ادامه داد: توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بسیاری در این استان وجود دارد که می‌شود بسیاری از گره‌ها را در استان باز کرد و بخشی دیگری از مشکلات مربوط به مرکز می‌شود که با تشکیل اتاق‌های فکر نیز قابل حل است.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: گام‌هایی که در راستای توسعه‌یافتگی برداشته شده است جای تقدیر دارد و می‌توان با همین ظرفیت‌هایی که در استان وجود دارد گام‌های مؤثری در این راستا برداشت.

رئیسی با اشاره به اینکه باید تدبیری برای جاده قاین و بیرجند اندیشیده شود، چراکه این جاده تعداد زیادی قربانی می‌‌گیرد، گفت: روز گذشته از استاندار شنیدم که ساخت این جاده در برنامه دولت یازدهم برای سال جاری وجود دارد که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی با بیان اینکه نباید بعضی از مسائل به معضلاتی مانند کاهش نزولات آسمانی افزوده شود، اضافه کرد: اگر نمی‌توانیم در جایی دردی را دوا کنیم پس حداقل نباید این درد را افزایش داد.

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه روحیه، صفا و صمیمیت مردم این خطه مثال‌زدنی است، تصریح کرد: مسؤولان که در این استان خدمتی را پذیرفتند باید راهکاری مناسب برای برون‌رفت از وضعیت اقلیمی این منطقه بدهند.

رئیسی با بیان اینکه راه برون‌رفت از مشکلات، اقتصاد مقاومتی است، افزود: حل مشکلات کشور در پنجه‌های پربرکت جوانان قرار دارد.

وی یادآور شد: ما در آستان قدس رضوی مأموریت‌ها و وظایفی نسبت به زائر و مجاور امام رضا (ع) داریم و بنده مردم این استان را همسایه‌های امام رضا (ع) می‌دانم و خدمت به خراسان جنوبی در راستای اهدافی است که آستان قدس رضوی دارد.

این مسؤول با بیان اینکه خراسان جنوبی دارای معادن ارزشمندی است، گفت: همچنین باید از صنایع دستی که در روستاها انجام می‌شود حمایت شود تا گره بخشی از مشکلات مردم باز شود.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 538505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =