ایرنا نوشت: نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل ضمن تکرار مخالف اکید کشورش با اضافه شدن بر تعداد اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل، گفت که این اقدام سبب اثرگذار تر شدن این شورا و بهبود کارایی آن نخواهد شد.

به گزارش رادیو دولتی پاکستان، خانم 'ملیحه لودی' روز جمعه در یکی از نشست های سازمان ملل گفت که تا کنون هیچ پاسخ منطقی برای این سوال که افزایش تعداد اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل چگونه می تواند باعث تقویت اثرگذاری آن شود، ارائه نشده است.
وی با تاکید بر اینکه پاکستان به جای اضافه شدن به ترکیب اعضای دائم شورای امنیت، خواستار انجام اصلاحات جامع در این شورا است، گفت که افزوده شدن کشورهای دیگر به فهرست اعضای دائم شورای امنیت در واقع نتیجه عکس خواهد داشت.
ملیحه لودی اظهار داشت که کشورهای جهان خواستار مسئولیت پذیری بیشتر شورای امنیت سازمان ملل و شفافیت بیشتر در سیاست های این شورای بین المللی هستند.
از آنجا که هند به شدت به دنبال راهیابی به جمع اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل است، پاکستان مخالف این موضوع است و معتقد است که اگر هند عضویت دائم شورای امنیت را کسب کند، موجب دردسرهای زیادی برای پاکستان خواهد شد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 542758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =