گلایه های یک شهروند/ چرا وقتی کاری انجام نمی شود، شهرداری سامانه 1888 و 137 را جمع نمی کند؟

یک شهروند در تماس با سرویس مشکلات مردم گزارشی از پیگیری یکی از مشکلات مردم جنوب غرب تهران را بیان کرد و در پایان هم به شهرداری تهران پیشنهاد داد سامانه های مردمی 1888 و 137 را به دلیل عدم کارایی، تعطیل کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سامانه های نظارت مردمی 137 و بازرسی شهرداری با شماره 1888 برای ارتباط شهروندان با مدیریت شهری به وجود آمده اند. این ارتباط که از دوره شهردار شدن محمدباقر قالیباف شکل گرفته، باعث افزایش رضایت مردم در برهه ای از عملکرد خود شده و همین افزایش رضایتمندی امروز تبدیل به مطالبه شهروندان از شهرداری شده است.
اکنون شهروندان انتظار دارند مشکلاتی که به 137 یا 1888 می گویند در اسرع وقت رسیدگی شود، در غیر این صورت نارضایتی از عملکرد این دو سامانه، افزایش می یابد.
یکی از شهروندان در این باره به سرویس مشکلات مردم گفت: حدود یک ماه است مشکل روکش آسفالت خیابان محل زندگی خود را با سامانه 137 در میان گذاشتم. این سامانه عملیاتی است و باید کار مردم را راه بیندازد. بالای سر این سامانه نیز یک سامانه نظارتی دیگر به شماره 1888 وجود دارد که متصل به بخش بازرسی شهرداری است. درست مانند سامانه 110 که فوریتهای پلیسی است و سامانه 197 هم برای نظارت مردمی به پلیس است. ولی متاسفانه پس از مدتها پیگیری، 137 جواب داد امکان ترمیم روکش آسفالت خیابان وجود ندارد چون سازمان آبفا مشغول کار است. این در حالی است که سازمان آب و فاضلاب ماهها پیش کار خود را در منطقه تمام کرده. جای تاسف اینجاست که سامانه 1888 که قاعدتا برای بازرسی و نظارت است نیز عین جواب 137 را می دهد.
این شهروند در ادامه گلایه اش از شهرداری گفت: لکه گیری آسفالتهایی که پیمانکاران در سنوات گذشته کرده اند، خواسته مردم است. آسفالتها در خیابان نشست کرده و باعث می شود خودروی مردم هنگام تردد خراب شود. ولی با وجود پیگیری هایی که از طریق سامانه 137 کرده ایم هیچ اتفاقی نیفتاده.
مخاطب سرویس مشکلات مردم، منطقه خیابان مورد اعتراض خود را در ناحیه 5 شهرداری منطقه 18 عنوان کرد و گفت: برای وضعیت آسفالت خیابان 10 متری اول واقع در خیابان خلیج فارس، خیابان ابوسعید غربی، خیابان نوروز آباد هیچ اقدامی نشده. حتی کارمند سامانه 1888 به من گفت نامه ای سازمان آبفا داده که ما کارمان تمام شده، ولی شهرداری حاضر نیست روکش آسفالت را ترمیم کند. کارمند 1888 اعلام کرد شما هم برو به معاونت عمرانی شهرداری منطقه شکایت کن. حالا سوال اینجاست اگر قرار است شهروندان به معاونت اجتماعی مراجعه کنند، چه نیازی به سامانه های 137 و 1888 است؟

او در ادامه پیشنهاد کرد: وقتی قرار است هر پیامی در 137 می گذاریم عطف پیام قبلی شود و در نهایت بگویند برو معاونت عمرانی شهرداری منطقه مسئله را پیگیری کن، پس چرا سازمان 1888 و 137 تشکیل می دهید؟ چه نیازی است به این سامانه ها و سازمانهاست؟ 1888 را منحل کنید تا مردم بی دلیل منتظر جواب گرفتن نباشند.

گفتنی است این گزارش عینا به روابط عمومی شهرداری مرکز جهت پیگیری ارجاع شد و در صورتی که پاسخ از این نهاد دریافت شود در سرویس مشکلات مردم منتشر می شود.


47231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 545898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سامان A1 ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
    2 0
    واقعا واقعا واقعا زدید وسط خال این سامانه ها هییییییییییییچ کاری برای کسی انجام نمیدن
  • بی نام IR ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
    2 0
    والا بخدا.
  • بی نام IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
    2 0
    درست میگه این بنده خدا. چند بار از ۱۸۸۸ پیگیری کردیم که پارکبان های پشت مرکز خرید تیراژه در اشرفی اصفهانی روزهای تعطیل و بعد از ساعت ۹ شب هم از مردم پول زور میگیرند. ولی فقط الکی گفتن که تذکر دادیم و هیچ کاری نکردن
  • بی نام IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
    1 0
    یکی از مشکلات ۱۳۷ عدم امکان واگذاری راه حل به خودشونه. میگی فلان مشکل هست میگی درست کنید میگن چیکار کنیم؟ میگی بهمان کار رو بکنید چند روز میگن نمیشه چون فلان حالتو داره. میگی فلان بکنید میگن بهمانه.
  • بی نام A1 ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
    5 0
    چن بار با 137 تماس گرفتم که در محله سهیل شریعتی میرزاپور این دوره گردها از صبح ساعت ۸ تا ۱ بعداز ظهر با بلند گو اسایش ما رو سلب کردن ، اما کو گوش شنوا
  • شهر من رشت A1 ۰۴:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    1 0
    فقط تهران اینجوری نیست.137 رشت بدتره. اداره آب و گاز کل خیابون ها و کوچه ها رو میکنه بعد خبری از آسفالت نیست. شما یه سر به بلوار گیلان رشت که یکی از گرونترین محله های رشت بزن. خیابون 179 که یه دانشگاه هم داخل اون خیابون هست ببین اوضاع اونجا چطوریه. اداره ی آب و فاضلاب لطف کرده اومده خیابون رو از اول تا وسط که میشه جلوی دانشگاه کنده واسه جمع آوری فاضلاب تا کارش تموم بشه که پدر مردم اون خیابون رو درآورده تیر برق رو کج کرده بعد شهرداری یه آسفالت داغون کرده ول کرده رفته. این خیابون هم که اندازه یه خیابون اصلی رفت و آمد داره پدر همون آسفالت نسیه دراومده شده پر چاله شهرداری هم که عین خیالش نیست هرچی زنگ میزنیم... باید اون خیابون روببندیم کسی نتونه بره بیاد شاید با دخالت نیرو انتظامی آسفالت بشه.
  • رضا A1 ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    2 0
    همانگونه که گفته شده است،قدرت فساد می آوزد......قدرت لایزال قالیباف در شهرداری تهران،که در تاریخ شهر تهران ،بی سابقه است، منجر به عواقب وحشتناکی برای ساکنین،شده ودر آینده تشدید خواهد شد بعنوان نمونه،سالها در تهران شهردارها آمدند ورفتند،هیچ کدام نتوانست ویا نخواست،بافت باغهای شیمرانات را بهم بزند،ولی جناب ایشان تقریبا همه را تبدیل به "برج بی باغ" کرد، برجهای تجاری در خیابانهای کم عرض شیمران بی داد می کند. شاید،روزی که ایشان از شهرداری بروند،همجون احمدی نژاد،ابعاد گسترده،تخریب زیر ساختهاوفساد شهرداری،برای همگان روشن گردد.
  • سهیل IR ۰۳:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
    2 0
    با سلام بزرگترین مشکل سامانه 1888این هست که شرح وظیفه سازمانی به کارکنانش درست ابلاغ نشدهبنده در چند مورد تماس داشتم و درخواست کردم که با مسئول یا سرپرست که در1888پاسخگو هستند صحبت کنم ولی متاسفانه با برخورد خیلی زشت و نامتعارف مواجه شدم و پاسخای رکیک شنیدمسوال اصلی من از شهرداری این هست که وظیف یک دستگاه نظارت چیه؟ و چرا این دستگاه نظارت پاسخگو نیست؟مگه غیر از این هست که از حقوق بیت المال استفاده میشه در جهت رفاه مردم؟