استاندار اردبیل گفت: تا پایان امسال ۹ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد.

مجید خدابخش  در بازدید از کارخانه تولید نوشیدنی‌های انرژی‌زا و خلال سیب‌زمینی در مجتمع غذایی لمان اردبیل اظهار داشت: کارخانه تولید نوشیدنی‌های انرژی‌زا و خلال سیب‌زمینی که برند مشترک ایران و آلمان بوده در حال حاضر با پیشرفت فیزیکی بالا عملیات راه‌اندازی آن در حال اجرا است و تا 3 ماه آینده شاهد بهره‌برداری از این واحد تولیدی در اردبیل خواهیم بود.

استاندار اردبیل افزود: این کارخانه که در شهرک صنعتی شماره یک اردبیل راه‌اندازی می‌شود زمینه توسعه اشتغال و تولید را در اردبیل فراهم کرده و در کنار آن از خام فروشی محصول سیب‌زمینی به سایر مناطق تا حدود زیادی جلوگیری می کند.

وی بیان کرد: استان اردبیل سالانه بیش از نیاز داخلی استان سیب‌زمینی تولید می‌کند که با توجه به این امر راه‌اندازی چنین کارخانه‌ای برای فراوری محصول سیب‌زمینی مهم و موثر بوده که می‌تواند در زمینه تعدیل و ساماندهی تولید، مصرف و فروش این محصول نقش بسزایی را ایفا کند.

خدابخش با اشاره به مشکلات سرمایه در گردش کارخانه خلال سیب‌زمینی گفت: بهره‌برداری و تولید آزمایشی این کارخانه آزادسازی اسناد مالکیت ضمانت تسهیلات از سوی بانک عامل را فراهم می‌کند که این امر منجر به تزریق سرمایه در گردش به این واحد می‌شود.

رئیس شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل تصریح کرد: تا پایان امسال در کنار این واحد تولیدی، 8 واحد تولیدی و صنعتی نیز در استان اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد که می‌توان با بهره‌برداری از این واحدها شاهد اشتغال‌زایی برای چند هزار نفر در استان بوده و بخشی از مشکلات در این حوزه با برطرف کرد.

در این بازدید بهنام پیرموذن مجری و سرمایه‌گذار مجتمع صنایع غذایی لمان نیز با اشاره به سرمایه‌گذاری 40 میلیارد تومانی در این کارخانه و احداث در زمینی به مساحت 5 هزار و 500 مترمربع گفت: این کارخانه ظرفیت تولید روزانه 50 تن خلال سیب‌زمینی با ورود هر ساعت 5 تن سیب‌زمینی را داشته و برای 120 نفر فرصت شغلی فراهم می‌کند.

وی از برنامه‌ریزی برای صادرات محصولات این مجتمع به خارج از کشور و استان‌های دیگر خبر داد و افزود: در حال حاضر بخش‌های زیادی از ماشین‌آلات این کارخانه نصب شده و برای این امر 3 تیم ایتالیایی حضور داشته و در زمینه نصب و راه‌اندازی این دستگاه‌ها فعالیت می‌کنند که براساس پیش‌بینی‌ها می‌توانیم تا 3 ماه آینده این کارخانه را به بهره‌برداری برسانیم.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 547024

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =