2 هزارو 520 مگاوات برق خورشیدی در همدان تولید خواهد شد

با سرمایه گذاری خارجی نیروگاه های خورشیدی با ظرفیت 2 هزارو 520 مگاوات در طی 10 سال در همدان ساخته می شود

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از همدان ؛ محمد مرادی، مدیر عامل شرکت سلار انرژی همدان که در نشست با هیات علمی و سرمایه گذاری آلمانی سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود: با همکاری هیات علمی از کشور آلمان و سوئیس و سرمایه گذاری این شرکت ها نیروگاه خورشیدی در تمامی شهرستانهای استان همدان ایجاد می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به توصیه های مقام معظم رهبری در خصوص انتقال دانش های نو بنیان و دانش بنیان این تبادل انجام شد و این هیات نیز تصمیم به سرمایه گذاری در استان گرفته است.

وی ادامه داد: در این طرح لیختن اشتاین وظیفه سرمایه گذاری، کشور آلمان تامین دانش و تکنولوژی و تولید و نصب و کشور سوئیس نیز در زمینه تامین سرمایه مشارکت خواهد داشت.

مرادی تصریح کرد: با همکاری استان نیروگاه هایی با ظرفیت کلی دو هزار و 520 مگا وات در طول 10 سال در استان ایجاد خواهد شد و اگر سطح تولید پنل های خارجی با آخرین دانش و تکنولوژی در این استان محقق شود ایران جزو شش کشور صنعتی دنیا دارای دانش در جهان خواهد بود.

مدیر عامل شرکت سلار انرژی همدان افزود: از ابتدای این طرح روی بومی کردن و اقتصاد مقاومتی حساس بودیم به همین دلیل در کنار ایجاد این نیروگاه ها یک واحد آموزشی نیز ایجاد شده و در آن از توان نیروی های متخصص در برق، شیمی و الکترویک استفاده کنیم.

مرادی تاکید کرد: اگر موانع در راه نباشد مصمم هستیم تا طی ماه های آینده این را بومی سازی کنیم و ساخت این نیروگاه ها آغاز شود.

وی یادآور شد: اولویت اول ما برای ایجاد این نیروگاه ها در شهرستان های فامنین و همدان بود و کارخانه ساخت پنل های خورشیدی نیز در شهرک صنعتی ویان فعال خواهد شد.

لازم به ذکر است هیات سرمایه گذاری آلمان و سوئیس در سفر به همدان و دیدار با استاندار این استان قول سرمایه گذاری سه میلیاردو 200میلیون یوریی در این استان را دادند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 547953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =