وزارت بهداشت نقشی در تصمیم گیری برای صادر نشدن پروانه نظام پزشکی برای برخی رشته ها ندارد

عدم صدور پروانه نظام پزشکی برای فارغ التحصیلان برخی رشته‌ها که دوره کارشناسی و ارشد آنها غیر مرتبط با سلامت است ربطی به وزارت بهداشت ندارد و سازمان نظام پزشکی کشور به عنوان یک سازمان مردم نهاد در تصمیم‌گیری کاملا مستقل است .

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، برخی دانشجویان نسبت به عدم صدور پروانه نظام پزشکی برای فارغ التحصیلان برخی رشته‌ها که دوره کارشناسی و ارشد آنها غیر مرتبط با سلامت است در مقابل وزارت بهداشت تجمع کردند. در همین زمینه حمید اکبری قائم مقام معاون آموزشی وزارت بهداشت توضیحاتی داد.


او تاکید کرد که وزارت بهداشت هیچ نقشی در این تصمیم گیری نداشته است و سازمان نظام پزشکی کشور به عنوان یک سازمان مردم نهاد در تصمیم‌گیری کاملا مستقل است و ساز و کار خاص خود را دارد که می‌تواند در حوزه پزشکی تصمیم گیری و اجرایی کند.
او در مورد اینکه این تصمیم شامل ورودی‌های جدید این رشته‌ها خواهد شد یا دانشجویان فعلی را نیز در بر می‌گیرد گفت: متاسفانه در این اطلاعیه این موضوع دقیقا مشخص نشده است.
اکبری یادآور شد: تصمیمات جدید این وزارتخانه معمولا پس از اطلاع رسانی مناسب برای یکسال بعد جنبه اجرایی پیدا می‌کند تا افراد با اطلاع کامل از ضوابط و مقررات مسیر خود را تعیین نمایند.
وی همچنین گفت: ممکن است سازمان نظام پزشکی کشور برای تصمیم خود یک سری ملاحظاتی داشته باشد. از قبیل اینکه ممکن است افرادی که رشته‌های مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد آنها با رشته دوره دکتری تخصصی مرتبط نیست توانایی لازم را در حیطه تخصصی نداشته باشند، اما امکان اینکه بجای این تصمیم به راهکارهای دیگری از قبیل افزایش توانمندی این دانشجویان در رشته مرتبط فکر می‌شد نیز وجود دارد.

 

46232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 553824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرهاد A1 ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۷
    7 18
    این کار نظام پزشکی کاملا عادلانه ااست، آیا نباید فرقی بین کسی که از مجرای وزارت بهداشت و آموزش بالینی و ۲ سال طرح اجباری، شب کاری طاقت فرسا و ... به دکترای رشته های علوم آزمایشگاهی و تغذیه رسیده و کسی که زیست گیاهی و جانوری و . رشته های دانشگاه آزاد و پیام نور و وزارت علوم خونده و هیچ دیدگاه بالینی نداره ،باشه؟ اصلا بحث واحد نیست حالا مثلا چند واحد مشترک دلیل بر یکی بودن رشته ها نمیشه، بچه های علوم پزشکی تو ۲/۵ سال اول ۸۰ درصد واحدهاشون یکسان است، پس باید همه برن دندون پزشکی یا پزشکی ادامه تحصیل بدن؟ جامعه علوم آزمایشگاهیان بالینی و انجمن تغذیه ایران حمایت خودش رو از این طرح اعلام می کنه، نباید جون مریض ها رو به خاطر منفعت طلبی به خطر انداخت
    • رضا US ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۷
      6 4
      با سلام ضمن احترام به دیدگاه شما نظر شما خارج از انصاف است مثلا یه دانشجوی ژنتیک وزارت علوم توی دوره کارشناسی اش بیش تر از 40 واحد صددرصد مرتبط با ژنتیک و در دوره کارشناسی ارشدش 30 واحد مرتبط با ژنتیک رو پاس می کنه بعد هم باید 5 الی 6سال phd رو سپری کنه بعدش نتونه شماره نظام پزشکی ژنتیک انسانی رو بگیره ولی یک پزشک عمومی فقط باز هم تاکید می کنم فقط 2 واحد باز هم تاکید می کنم 2واحد بتونه شماره نظام پزشکی بگیره و شما دوست عزیز علوم آزمایشگاهی در دوره کارشناسیتون فقط 1واحد ژنتیک پزشکی اون هم نظری اون هم نظری پاس میکنی اگه این طوری نیست بگو .انحصار طلبی بعضیا به سلامت جامعه صدمه می زته امیدوارم قضاوت منصفانه ایی داشته باشیم
  • بی نام A1 ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۷
    8 15
    ما دانشجوایان علوم ازمایشگاهی بالینی از این مصوبه حمایت میکنیم , عدم صدور پروانه نظام به علوم پایه , متشکریم از نظام پزشکی
  • بی نام IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۷
    6 4
    این مصوبه کاملا ناعادلانه است...هر چه سریعتر باید لغو شود و گرنه از طریق قانون شکایت میکنیم
  • بی نام A1 ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۷
    5 3
    کاملا ناعادلانه است اگه وزارت بهداشت به شخصی مدرک دکترا در یک رشته میدهد .مگر غیر از این است که توانایی فرد در آن رشته تایید شده پس این قانون اشتباهه.
  • یاس A1 ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۸
    5 4
    ناعادلانه است . این کار یعنی بازی کردن با سرنوشت و آینده جوونای این مملکت و هدر دادن استعدادها ...