مهر به نقل از وزیر صنعت، معدن و تجارت نوشت: اگر می خواهیم صنعت خودروسازی کشور را نجات دهیم، باید به تحقیق و توسعه توجه کنیم.

 محمدرضا نعمت زاده گفت: اگر می‌خواهیم خودروسازی کشور را نجات بدهیم باید حتما به بحث تحقیق و توسعه توجه کنیم در حالی که آنچه که امروز تولید می‌کنیم بازار محدودی دارد و باید با سرمایه‌گذاری های مشترک و تولید محصولات متنوع توسعه این صنعت را انجام دهیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: مهندسان ایرانی همکاری هایی را با هدف کنترل طراحی ها با شرکت‌های اروپایی شروع کردند و متخصصان کشور از استانداردهایی که امروز خودروسازان معتبر در اروپا استفاده می‌کنند، تبعیت می‌کنند.

وی تصریح کرد: امیدواریم خودروسازان با اصلاحی که از یکسال اخیر در بخش صنعت و به ویژه در بخش تحقیقات و نوآوری و همکاری هایی که با دانشگاه‌ها و شرکت‌های معتبر خارجی خواهند داشت، بتوانند محصولات ارزشمند هم برای بازارهای صادراتی و هم بازار داخلی عرضه کنند.

نعمت زاده گفت: اگر می‌خواهیم خودروسازی کشور را نجات بدهیم باید حتما به بحث تحقیق و توسعه توجه کنیم و گزارش شد که برخی خودروسازان حدود ۱.۷ درصد فروش خالص خود را صرف تحقیقات کرده اند که ممکن است بخشی مربوط به ساختمان باشد؛ ولی بخشی از آن مربوط به طراحی بوده است .

وی گفت: من فکر می‌کنم می توانند این رقم را اضافه کنند و هزینه منطقی و بجا برای توسعه محصول داشته باشند، باید خودروهای مقبول بازارهای خارجی را تولید کنیم؛ در حالیکه آنچه که امروز تولید می کنیم بازار محدودی دارد و با سرمایه گذاری های مشترک و تولید محصولات جدید و پلتفرم های جدید دنبال توسعه صادرات خودرو هستیم و در چشم انداز ۱۴۰۴ باید یک سوم خودرو تولیدی معادل ۱ میلیون دستگاه به خارج صادر شود.

نعمت زاده گفت: این کار حرکت بسیار گسترده ای را می طلبد و مراکز تحقیقات و هم طراحی و مهندسی و قطعه سازان که باید توسعه پیدا کنند و نیز ارتباط صنعت و دانشگاه و توان بازرگانی و صادراتی بسیار موثر است که باید بازارهای خارجی و سلایق مردم سایر کشورها و رقبا را بشناسیم تا در صادرات موفق باشیم.

وی افزود: ۸۰ تا ۱۰۰ درصد قطعات مورد استفاده در خودروهایی که در داخل طراحی و تولید می شود، داخلی خواهد بود.

 

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 554864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۰
    18 0
    یک قطعه پلاستیکی بخواهیم بسازیم باید به 20 نفر باج داد
    • بی نام IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۰
      10 0
      تازه برکه تایید کیفیت سفید امضای مهر شده هم باید بخری ازشون و همراه باج جنس بره خط تولیدو10 ماه بعد پولت رو بگیری
  • بی نام A1 ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۰
    15 0
    سوال اساسی‌تر اینه چرا به تحقیق و توسعه توجه نمی‌شه؟ جواب: عدم احساس نیاز خودروسازها به چنین مساله به این دلیل که رقابت وجود نداره و در نتیجه هرچی بسازند مشتریان مجبورند بخرند. ایجاد احساس چنین نیازی با بخشنامه و دستورالعمل و خواهش و تمنا نمی‌شه که اگر بشه فرمالیته و تشریفاتی خواهد بود و به هزینه‌های بالاتر تولید و تحمیل آن به مشتری منجر خواهد شد. تنها راه ایجاد چنین نیازی واردات خودروهای با کیفیت و با تعرفه مناسب و کاهش تدریجی تعرفه و در نتیجه ایجاد رقابت واقعی هست. به گونه‌ای که خودروسازان به دلیل ترس ناشی از رقابت به دنبال بهبود کیفیت برن.
  • وطن IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۰
    11 0
    هر زمان از خودرو تيتري زده مي شود خيانت / اختلاس / بي كيفيتي / گراني / حقوق هاي نجومي / بي توجهي مسئولين به خواسته هاي ملت و مهمترين مسئله انحصاري بودن اين صنعت به خاطرم مي افتد آيــا واقعاً در كشوري كه نداي اسلام سر مي دهيم اين همه خيانت كفاف نمي كنه كه به اين معضل اقتصادي بپردازيم مگر رنج و زحمت و پس انداز يك ايراني چنان بي ارزش است كه بايد سالهاي زحمت و عرق خود را به پاي يك يك شيئي مصرفي خودرو ‌ بريزد و گروهي فاسد از رونق اقتصادي و علم اقتصاد صحبت به ميان بياورند ؟؟؟؟ و اين جــــــــــــــــــــاي تـــــــــــــــــــأمل دارد
  • بی نام RO ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۰
    11 0
    خواهش دیگه دست از خودرو سازی مخصوصا طراحی بردارید که همه رو بکشتن میدید