70 درصد کمباین‌های کشاورزی در همدان فرسوده است

رئیس اداره مکانیزاسیون سازمان جهادکشاورزی استان همدان گفت: 65 تا 70 درصد کمباین‌های کشاورزی استان فرسوده است.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از همدان ؛ و به نقل از ایسنا، اکبر راستار طی گفتگویی با بیان اینکه 60 درصد تراکتورهای کشاورزی استان همدان فرسوده است، اظهار کرد: امسال 52 میلیارد تومان سهمیه به منظور نوسازی ناوگان کشاورزی به استان همدان اختصاص داده شده این درحالیست که سهمیه سال گذشته استان در این زمینه 50 میلیارد تومان بوده است.

وی با اشاره به نوسازی ناوگان کشاورزی استان، تصریح کرد: سال گذشته 269 دستگاه تراکتور و کمباین توسط کشاورزان خریداری شده که از این تعداد 6 دستگاه کمباین و مابقی تراکتور بوده است.

راستار با تأکید براینکه سهمیه استان در مکانیزاسیون ماشین‌آلات کشاورزی 52 میلیارد تومان است، افزود: تا کنون 2 میلیارد تومان از این سهمیه جذب شده است و با توجه به اینکه سودهای بانکی کاهش یافته است، امیدواریم تا پایان سال بتوانیم مابقی این 52 میلیارد تومان را نیز جذب کنیم.

وی با بیان اینکه 1300 دستگاه کمباین برداشت محصولات کشاورزی استان را انجام می‌دهند، عنوان کرد: 820 دستگاه کمباین بومی استان و مابقی مهاجر است.

رئیس اداره مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی استان خاطرنشان کرد: به طور میانگین 68 تا 80 درصد عملیات کشاورزی به صورت مکانیزه انجام می‌گیرد.

وی بیان کرد: 85 درصد برداشت محصولات توسط کمباین برداشت شده و 10 درصد با دروگر و مابقی به صورت دستی انجام می‌شود.

راستار با اشاره به اینکه نرخ ریزش محصولات از کمباین در کشور 6.5 درصد است، اظهارکرد: استان همدان در بحث ریزش کمباین‌ها جزء استان‌های خوب بوده به طوریکه نرخ ریزش در این استان یک درصد کمتر از میانگین کشوری است.

وی درخصوص میزان مصرف سوخت ماشین‌آلات کشاورزی در استان، عنوان کرد: از کل سهمیه سوخت بخش کشاورزی 60 درصد در بخش ماشین‌آلات و 40 درصد در سایر بخش‌ها مصرف می‌شود.

وی ادامه داد: سال گذشته سهمیه سوخت بخش کشاورزی استان همدان 90 میلیون لیتر بوده که از این میزان 54 میلیون لیتر در بخش ماشین‌آلات مصرف شد.

 

۴۶

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 564331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =