در چهار ماهه سال جاری 3676 واقعه ازدواج و 1000مورد طلاق در سطح استان مرکزی به ثبت رسیده است .

به گزارش خبرآنلاین استان مرکزی، در سومین کارگروه زنان وخانواده که امروز در استانداری مرکزی تشکیل شد معاون سیاسی امنیتی استاندار با اشاره به بررسی های صورت گرفته و آمارهای تحلیلی کشور روی بحث طلاق با اعلام این خبر گفت : با توجه با آمار چهار ماهه امسال در بحث طلاق روزانه 9طلاق در مقابل 33 ازدواج رخ داده است که در بررسی متوسط آماری در کشور در هر ساعت 19 طلاق ثبت می شود .
شکراله حسن بیگی بالاترین و نگران کننده ترین نوع طلاق با فراگیری بسیار در کشور را طلاق عاطفی زوجین عنوان و ازتبعات اجتماعی و خانوادگی این رابطه خاموش که پیامد آن معضلات جبران ناپذیر در اجتماع است هشدار داد .
رئیس کارگروه زنان و خانواده استانداری مرکزی در قیاس آمار طلاق در استان مرکزی در چهار سال اخیر آمار ثبت شده ازدواج در سال 92 را 14475 واقعه و ثبت طلاق در همان سال را 3499 مورد ، سال 93 تعداد ازدواج 13092 واقعه و طلاق ثبت شده 3559 مورد و سال 94 واقعه ازدواج را 12012 و طلاق 3452 واقعه ذکر کرد و افزود : با این اوضاع و فراگیری طلاق عاطفی مساله کنترل طلاق به عنوان بحثی جدی در کشور مطرح است و از جمله موضوعاتی است که شورای انقلاب فرهنگی در یک طرح ملی 10دستگاه اجرایی و نهاد را برای کنترل طلاق با تعیین برنامه ها مشخص کرده است .
حسن بیگی پیگیری موضوع کنترل طلاق را به عنوان دستور کار جلسه بعدی کارگروه عنوان کرد و گفت : 10دستگاه مرتبط با این طرح باید برنامه های خود را جهت طرح و بررسی در جلسه بعد آماده و ارائه نمایند تا برنامه ها پس از شور جهت اجرا به عنوان مصوبه کارگروه به دستگاه ها ابلاغ شود .
معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی متذکر شد بر اساس برنامه شورای انقلاب فرهنگی به عنوان برنامه ملی با کمک 10دستگاه مرتبط برنامه کنترل طلاق در طول برنامه ششم توسعه باید با برنامه های راهبردی آموزش ، مشاوره و حمایت های اجتماعی در طول مدت 5 ساله کاهش 20درصدی داشته باشد .
این مقام ارشد اجرایی در استان گسترش طلاق در کشور را یک نگرانی عمومی برای مسئولان کشوری برشمرد و گفت : براساس آمارهای موجود از ابتدای انقلاب تا کنون تعدد طلاق از 15 هزار و 253 واقعه در سال 1357 به 163هزار و 765 واقعه رسیده که رشد 1052 درصدی را نشان می دهد و برحسب رشد جمعیت کشور رشد 500درصدی داشته است .
به گزارش خبرآنلاین، در سومین کارگروه زنان و خانواده استانداری مرکزی دو دستور کار برگزاری جشنواره فیلم و عکس مادر در شهر اراک و توانمندسازی زنان روستایی مورد بحث و بررسی قرار گرفت که با تصویب دستورکار دوم مقرر شد دستگاه های مرتبط برنامه های کاری برای اجرای طرح پایلوت ایجاد اشتغال و مهارت آموزی برای زنان روستایی با الویت دختران روستایی که به دلیل بالا رفتن سن ازدواج نکرده اند در روستاهای با جمعیت 50نفر را ارائه نمایند . براساس گزارش اعلام شده در رابطه با دختران روستایی در استان مرکزی حدود 20هزار دختر مجرد 30 تا 35 ساله که فرصت ازدواج را از دست داده اند زندگی می کنند که سالانه حدود 4 هزار نفر به آنها اضافه می شود . بحث بررسی برگزاری جشنواره فیلم و عکس مادر نیز مقرر شد با تشکیل کارگروه ویژه در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان پیگیری شود.

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 566004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =