واحد مرکزی خبر نوشت: بسیاری از ایرانیانی که در یکی دو روز گذشته به ارمنستان سفر کرده اند، به راحتی و بدون دریافت روادید وارد این کشور می شوند.

 اواخر هفته گذشته رژیم لغو رواید بین ایران و ارمنستان اجرایی شد و شهروندان دو کشور که دارای گذرنامه عادی یا سیاسی هستند از این پس بدون دریافت ویزا، می توانند حداکثر برای مدت 90 روز در کشور مقصد اعم از ایران یا ارمنستان اقامت کنند.

سید کاظم سجادی سفیر جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: این اقدام باعث می شود تا شهروندان ایرانی و ارمنستانی هر زمان که مایل باشند به دو کشور سفر کنند و با ظرفیت ها و امکانات فی مابین بیشتر آشنا شوند،. مقامات ایرانی و ارمنی اقدام لغو روادید را در راستای تحکیم روابط دو جانبه ایروان - تهران و گسترش روابط اقتصادی-تجاری و توسعه گردشگری مهم می دانند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 566780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شراره امیری BG ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
    0 0
    لغو روادید فقط یک بعد دارد آنهم فقط بعنوان وجهه سیاسی ، اما در واقع از آنجایی که ایرانیان فقط در طول سال 6ماه حق ورود به خاک ارمنستان را دارند ، در صورتیکه قبل از این تفاهمنامه با خرید ویزا تمام طول سال را با خرید ویزاهای 21روزه و 4ماهه حق ورود به ارمنستان رادر طول یکسال داشتند و با اجرایی شدن این قانون نه تنها دیگر این نوع ویزاها برداشته شده ، بلکه ایرانیان در واقع 6ماه از سال ممنوع الورود به ارمنستان هستند ، که این یعنی تحریم ایرانیان ، تحقیر ایرانیان