ایرنا نوشت: تعداد قربانیان درگیری های خونین 39 روزه در کشمیر با کشته شدن پنج نفر دیگر در روز سه شنبه به 70 کشته و حدود هفت هزار مجروح افزایش یافت.

به گفته یک مقام پلیس، درگیری روز سه شنبه که به دنبال پرتاب سنگ از سوی معترضان به سوی خودروی پلیس در 'بودگام' آغاز شد، چهار نفر به ضرب گلوله پلیس از پای درآمدن.

وی افزود: همچنین یک نفر دیگر نیز در منطقه 'آنانتاگ 'کشمیر براثر گلوله پلیس کشته و تعدادی نیز مجروح شدند.
درگیری و خشونت ها در کشمیر که از سی و نه روزه گذشته در اعتراض به قتل'برهان مظفر وانی ' فرمانده شبه نظامی حزب المجاهدین توسط پلیس آغاز شد ، همچنان ادامه دارد.

حدود سه هزار نیروی امنیتی کمکی بیش از یک ماه است که برای مهار اعتراض ها در نقاط مختلف کشمیر مستقر شده اند.
محدودیت منع عبور و مرور بیش از یک ماه است که در برخی از مناطق کشمیر ادامه دارد.

تعطیلی مراکز خرید، دانشگاهها،مراکز آموزشی و وسایل حمل و نقل عمومی زندگی مردم کشمیر را فلج کرده است .
خدمات اینترنت تلفن همراه همچنان در 'سرینگر' مرکز تابستانی ایالت جامو و کشمیر مسدود ولی خطوط تلفن همراه و تلفن ثابت وصل شده است .
به گفته مقامات امنیتی ،درگیری بین پلیس و شبه نظامیان در روز گذشته در کشمیر نیز باعث کشته شدن دو شبه نظامی و یک نیروی امنیتی شد.

منابع رسمی، تعداد کشته شدگان ناآرامی های کشمیر را 63 نفر ذکر کرده اند اما منابع محلی معتقدند که بیش از 70 نفر در این درگیری ها کشته شده اند.
درگیری میان پلیس و معترضان به قتل 'برهان مظفر وانی' فرمانده حزب المجاهدین کشمیر از 19 تیر بعد از تشییع جنازه 'وانی' آغاز شد.

نیروهای امنیتی هشتم جولای( 18 تیر) با دریافت اطلاعاتی در خصوص حضور 'برهان وانی' در نماز جمعه در منطقه 'انانتاگ' در ایالت جامو و کشمیر با حضور در منطقه، وی و دو همراهش را به قتل رساندند.

کشمیر تنها ایالت هند با اکثریت مسلمان است و درگیری میان شبه نظامیان کشمیری و نیروهای امنیتی هند از سال 1989 تاکنون 68 هزار کشته برجای گذاشته است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 568267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =