دنیا باور کرده که ایران می‌تواند یکی از کشورهای برجسته دنیا باشد

مشاور معاون امور حقوقی و بین الملل ورارت خارجه، دانش محوری را از محورهای مهم چشم انداز پنج ساله کشور عنوان کرد و گفت: در سه دوره از عمر انقلاب، در 10 سال سوم، خودمان را به جهان بین الملل عرضه کردیم و امروز همه دنیا به این باور رسیده است که ایران می تواند یکی از کشورهای برجسته جهان باشد.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از ملایر ؛ سید مهدی نبی زاده، مشاور معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه که در همایش اقتصادی فرصت های سرمایه گذاری شهرستان سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود: افزایش سرمایه گذاری و ایجاد فرصت های سرمایه گذاری، حرکت در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی است که بسیار مورد تاکید مقام معظم رهبری و از اولویت های دولت تدبیر و امید است.

وی خاطرنشان کرد: زمانیکه سرمایه گذار نتیجه سرمایه گذاری را از توسعه شهر، رفاه مردم، استفاده مردم از امکانات و منافع خود می بیند، دیگر نیازی به ارتباط خارجی و تولید خارجی ندارد.

نبی زاده، با اشاره به تلاش های کشور هندوستان پس از گذشت 69 سال از استقلال این کشور، یادآور شد: امروز کشور هندوستان به عنوان الگویی مناسب در بین کشورهای آسیایی است که نشان می دهد در آینده از کشور چین سبقت خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: کشور هندوستان پس از گذشت بیش از 60 سال از استقلالش، تلاش های زیادی برای توسعه در حوزه های مختلف کشاورزی، صنعت، حضور در صحنه های بین الملل و اقتصاد آزاد و خصوصی سازی در سه دوره داشت.

سفیر سابق ایران در کشور هندوستان تاکید کرد: اگر هند در تولیدات مختلف کشاورزی، صنعتی و هوا و فضا و در بسیاری از شاخص ها رتبه های اول را دارد و یا در بین 10 کشور اول جهان است، ایران نیز با وجود همه مشکلات موفق شده خود را به جایگاه های بسیار ارزنده ای برساند.

نبی زاده افزود: ما در بسیاری از موارد توصیه وحدت کلمه را از امام راحل(ره) داشتیم، اما در بین اقشار بالای جامعه و نخبگان و سیاسیون ما کمتر این امر اتفاق افتاد، در حالیکه مردم این وحدت کلمه را رعایت کردند.

وی با بیان اینکه مردم هند با وحدت و همدلی برای خودکفایی در بسیاری از زمینه ها تلاش کردند، اظهار داشت: اگر ما به چند محور دستاوردهای انقلاب چون حفظ استقلال، استکبار ستیزی، توسعه بر مبنای دانش محوری، مقابله با نفوذ خارجی و اقتصاد مقاومتی عمل کنیم، بسیاری از مسایل رفاهی و توسعه ای ما حل خواهد شد.

نبی زاده تاکید کرد: بحث اقتصاد مقاومتی، موضوع امروز نیست، بلکه موضوعی است که مقام معظم رهبری در چند دوره گذشته نیز تحت عنوان اقتصاد، بدون تکیه بر درآمد نفتی تاکید کردند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 568813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =