۰ نفر
۱۱ فروردین ۱۳۸۸ - ۲۱:۲۲

در ده سال گذشته این دومین بار است که بنیامین نتانیاهو سمت نخست وزیری اسرائیل را به عهده می گیرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بیت المقدس، دولت اسرائیل به ریاست بنیامین نتانیاهو رهبر حزب لیکود دیشب (سه شنبه شب) سی یکم مارس با اکثریت آراء از  پارلمان این رژیم رای اعتماد گرفت.

همچنین شبکه تلویزیونی بی بی سی نیز اعلام کرد پارلمان اسرائیل (کنست) کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر جدید این رژیم را رسما تائید کرده است. کنست با 69 رای موافق در برابر 45 رای مخالف کابینه بنیامین نتانیاهو را تایید کرد.

پیشتر روز سه شنبه فرانس 24 از مخالفت برخی از نمایندگان کنست با رای دادن به کابینه نتانیاهو با وجود حضور لیبرمن به عنوان وزیر امور خارجه در این کابینه خبر داده بود. کابینه رژیم صهیونیستی از حدود سی وزیر و شش معاون وزیر تشکیل می شود. 

وزارت امور خارجه به آویگدور لیبرمن رهبر حزب "اسرائیل خانه ما"، وزارت جنگ به" ایهود باراک" و وزارت امور داخلی به "ایلی یشای" رئیس حزب شاس وعده داده شده است. با این همه ساعاتی قبل از گرفتن رای اعتماد شایعه تعویض لیبرمن با سیلوان شالوم در اسرائیل رواج یافته بود.

گزارشها حاکی از تعلق گرفتن 12 پست کابینه به حزب لیکود به رهبری نتانیاهو و دیگر احزاب راستگراست.

در پی مذاکرات حزب کار و لیکود، مسئولان دو حزب درباره تشکیل کابینه به توافق رسیدند. این توافق در حالی انجام شد که لیکود پیش از این با احزاب اسرائیل بیتنا و شاس برای تشکیل کابینه قبلا  به توافق رسیده بود.

با این اوصاف و با منتفی شدن حضور تزیپی لیونی رهبر حزب کادیما در کابینه آتی رژیم صهیونیستی، این رژیم توسط راست گرایان اداره می شود و این در حالی است که گفته می شود آمریکا راضی به روی کار آمدن کابینه راست گرا در سرزمینهای اشغالی نیست.

در ده سال گذشته این دومین بار است که بنیامین نتانیاهو سمت نخست وزیری اسرائیل را به عهده می گیرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 5804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =