۰ نفر
۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۶

ایلنا نوشت:وزیر راه و شهرسازی با اشاره به صدور مجوز فروش هواپیماهای ایرباس و اوفک گفت:سد خرید هواپیما شکسته شد.

عباس اخوندی در بخش خبری ساعت ۲۱ با بیان اینکه توافق کلی برای خرید ۱۱۸فروند هواپیما از ایرباس،۲۰فروند هواپیما از ای.تی.ار و حدود ۱۰۸فروند هواپیما از بویینگ انجام شده است،اظهار داشت:این تعداد هواپیما به تدریج وارد ناوگان هوایی کشور می شود.

وی ادامه داد:زمان تحویل این هواپیماها از سال ۲۰۱۶تا مدت ۸سال است و بلافاصله پس از صدور مجوز تحویل هواپیما اغاز می شود.

اخوندی با بیان اینکه امیدواریم اولین سری هواپیماها اواخر پاییز یا اوایل زمستان وارد ناوگان هوایی ایران شود،ادامه داد:این هواپیماها به سفارش ایران تولید می شود و طبیعی است که این تعداد هواپیما اماده تحویل در هیچ شرکت هواپیماسازی وجود نداشته باشد.

وزیر راه و شهرسازی گفت:سری اول هواپیماها هم از ایرباس و هم از بویینگ به ایران تحویل می شود.

وی با بیان اینکه چراغ سبز برای تمام ایرلاین های کشورمان برای خرید مستقیم هواپیما از ایرباس و بویینگ روشن شده است،ادامه داد:این توافق  برای شرکت ایران ایر انجام شده است اما سد خرید هواپیما با مجوز اوفک شکسته شده و تمام ایرلاین ها می توانند اقدام به خرید هواپیما کنند.

وی تاکید کرد: برای شرکت ها برای خرید هواپیماهای ذست دوم یک شرط وجود دارد و ان این است که مدل ساخت انها بالای سال۲۰۰۰باشد.

وزیرراه و شهرسازی با بیان اینکه روش خرید هواپیما اجاره به شرط تملیک است،ادامه داد:در این روش شرکت های تامین کننده مالی وارد قرارداد می شوند و تمام تضامین را ایران ایر باید ارایه دهد و دولت هیچ تضمینی را نمی دهد. 

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه این یک قرارداد تجاری است اظهار داشت:مذاکرات خرید. هواپیما از میتسوبیشی را هم یکی از شرکت های هواپیمایی ادامه می دهد.

وی با تاکید بر اینکه باید حواسمان باشد اسراییل بزرگ ترین دشمن کشور است، گفت:در سال های تحریم عمده بازار ایران به دست ایرلاین های خارجی افتاد.

اخوندی ادامه داد:یک جنگ تجاری در کار است و بنابراین رقبای این بازار ساکت نمی شوند.

وزیرراه و شهرسازی با بیان اینکه ایران ۴۰سال است که ایران خرید مستقیم از بویینگ نداشته است،گفت: سال ۱۳۴۵ایران خرید مستقیم از بویینگ داشته و در این مدت دلال ها وارد بازار شدند و بنابراین به این راحتی  واسطه گران خرید هواپیما  دست از کار نمی کشند.

وی ادامه داد:همواره به قرارداد ایرباس و بویینگ خوش بین بودم .

اخوندی با بیان اینکه هفته اینده نمایندگان شرکت ایرباس برای نهایی کردن قرارداد به ایران می ایند،گفت: قرارداد ایرباس در حال نهایی شدن است البته باید توجه داشته باشیم که قرارداد ایرباس و بویینگ یک کار فرایندی است.

وزیر راه و. شهرسازی با تاکید بر اینکه با ورود هواپیماهای جدید قیمت بلیت هواپیما گران نخواهد شد،ادامه داد:حفاظت از منافع مشتریان بسیار اهمیت دارد .در حال حاضر قیمت بلیت هواپیما کاملا رقابتی است و در شرایط غیر پیک  سفر،قیمت ها بسیار کاهش یافته است.

 

3535

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 582186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 34
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
    10 3
    کشتین ما رو با این همه اخبار ضد ونقیض
  • بی نام IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
    24 1
    قطعا خرید هواپیمای جدید مهمترین گام در نوسازی خطوط هوایی و امنیت جان مردم است
  • بی نام IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
    16 0
    این کار در حل مشکلات صنعت هواپیمایی کشور بسیار کمک میکند.ولی چند نکته وجود دارد که حائز اهمیت است. 1در کنار ورود ناوگان هواپیماهای جدید باید فرودگاه های کشور نیز مطابق هواپیماهای جدید به روز رسانی شوند.به طور مثال فقط حداکثر 3 فرودگاه کشور قابلیت پذیرش ایرباس a380 را دارا هستند.و سیستم ناوبری فرودگاه نیز باید به روز بشود. 2در کنار ناوگان هوایی کشور باید ناوگانهای ریلی کشور هم به روز شوند و قطارهای سریع السیر نیز وارد و راه اندازی شوند تا همه بارها بر روی ناوگان هوایی نباشد.فرض کنید قطارهای سریع السیر با سرعت 400 کیلومتر در ایران راه اندازی شود در اینصورت فاصله تهران عسلویه در عرض 3 ساعت پیموده میشود. 3 در این فرصت پسا تحریم باید تا آنجا که ممکن است تکنولوژی نسل 4 وارد کشور شود.
  • بی نام IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
    17 0
    علاوه بر خرید هواپیما سیستم های ناوبری هم در حال خریده که بهتره بهش اشاره می کردید اما دوستانی که گفتند هواپیما برای فقیران فایده ای نداره ، چرا نداره ؟
  • بی نام IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
    13 0
    هواپیمای نو با کاهش هزینه ی پرواز و افزایش امنیت باعث بهبود گردشگری میشه و همین گردشگری باعث ارز آوری میشه ، از طرفی اگر به قیمت تور های داخلی هم نگاهی بندازید هزینه ی سفر با تور و هوایی به مشهد 300 هزار تومن و کیش 400 هزار تومن هست که مشخصه قیمت بالایی نیست
  • بی نام IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
    15 0
    حداقل ترمینال جدید فرودگاه امام را زیبا بسازید،چون اولین چیزی که یک خارجی میبینه فرودگاهه،یک مسابقه طراحی بین المللی بگذارید و ترمینال 2 را بسازید،ترمینال فعلی ابرو ربزیه
  • بی نام IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
    2 0
    در صنعت هوای 4 مورد اصلی وجود داره اول فرودگاه هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی دوم هواپیما چه از نظر کمی و چه از نظر کیفی مدیریت و خدمه از نظر کمی و کیفی و در اخر مشتری هم از نظر کیفی هم کمی که شکر خدا این مورد اخری فقط در هر دو بعد وجود داره مگر نه اون سه مورد اول مشکل زیاد داریم مورد اول از نظر کمی ماشا الله کم مونده روستا ها هم فرودگاه داشته باشند اما از نظر کیفی خیلی مشکل داریم در مورد دوم هم هر دو مورد مشکل داریم و در مورد سوم هم در هر دو مورد مشکل داریم اینا حل بشه ایران ایر به جایگاه گذشته اش برمیگرده هنوز خیابون شانزلیزه نمایندگی ایران ایر رو داره
  • بی نام IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
    2 5
    مطرح کردن درصد یکصد کاملا اشتباه است خرید هواپیمای نو تقریبا غیر ممکن است یک نگاهی به قیمت های هواپیماهای ایرباس داشته باشیم به این موضوع میرسیم یک هواپیما از خانواده ایرباس 320 که 150 نفره هستند از 80 تا 110 میلیون دلار قیمت دارند چه برسد به ایرباس 380 که حدود 400 میلیون دلار قیمت دارد. البته 380 که در ایران شوخی دولت چقدر میخواهد به شرکتهای هواپیمایی پول بلاعوض بدهد که بتوانند هواپیما بخرند؟ از هواپیمای نو میگذریم میرسیم به هواپیمای کارکرده کم سن بازهم مشکل گرانی کاملا رفع نمیشود وارد کردن هواپیمای نو حداکثر 20 درصد از مشکلات هواپیمایی های داخل را حل میکند چرا؟ صن
  • بی نام IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
    8 0
    قدم اول داشتن هواپیمای نو و مناسب است که مسافر احساس امنیت کند . خوشبختانه با درایت روحانی قدم اول برداشته شد
  • بی نام IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
    11 0
    مطمناً گشوده شدن درهای صنعت هوانوردی دنیا بر روی ایران یکی از بزرگترین دستاوردهای دولت بوده که با درایت رییس جمهور محترم و جناب آقای دکتر ظریف، وزیر امور خارجه عزیز و گرانقدر بدست آمده است
  • بی نام IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
    10 0
    داشتن ناوگان خوب هوایی می تواند گردشگران به سمت ایران جذب کند
  • بی نام IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
    8 0
    مشکلات صنعت هوانوردی فرسوده بودن هواپیماها و نبود امکان تعمیر و نگهداری آنها بدلیل نبود پشتیبانی و قطعه است. واقعا توی این 36 سال تحریم صنعت هوانوردی، خسارات جانی و مالی فراوانی به ایران تحمیل شد، اونوقت اون آقا میگفت تحریمها کاغذ پاره هستند.
  • بی نام IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
    4 0
    بطور کلی صنعت حمل و نقل مخصوصا هواپیمایی در سطح دنیا از اهمیت ویژه ای برخوردار است .زیرا بسیار سود اور و پر درامد است .اما بدست اوردن این درامد مستلزم داشتن شرایط و زیر ساختهای بسیاری در عرصه تجارت بین المللی و اقتصاد و همچنین فرهنگ میباشد که متاسفانه هیچگدام از موارد گفته شده در حال حاضر در ایران وجود ندارد .
  • بی نام IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
    6 0
    فرسوده بودن ناوگان هوائي بخشي از مشكل حمل و نقل است که نوسازی ان مبارک ملت عزیزودر عرصه خارجی باعث رونق گردشگری ونتیجه بیشتران اشتغال فراهم میشود.
  • بی نام IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
    5 0
    صنعت هوانوردی چون با جان انسانها سر و کار داره حتمن باید از تکنولوژی روز برخوردار باشه
  • بی نام IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
    2 0
    خاطر تحریمهای سن ناوگان هوایی ایران بسیار زیاده و هواپیماهای روسی هم وارد ناوگان شه که در ریسک را بسیار بالا برده. با توجه به قیمتهای زیاد پرواز های داخلی در حالت استاندارد هزینه های سرمایه گذاری هر هواپیمای جدید حداکثر چهار ساله مستهلک بشه اگه نمیشه بعلت سوء مدیریته. توصیه میکنم برای رقابتی شدن ایر لاینهای خوشنام را وارد ایران کنید.
  • بی نام IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
    6 0
    از رییس جمهور محترم و تیم هسته ایی و رییس محترم مجلس و قوه قضاییه همه انهاییکه به نوعی در کمک به حل برداشتن تحریمها داشتند بسیار بسیار سپاسگزار بوده و هستیم .
  • بی نام IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
    1 1
    طعا با ورود هواپیماهای جدید هزینه نگهداری انها بواسطه تکنولوژی های بپجدید بکار رفته در انها و نیز قیمت بالای خریداری انها چاره ای جز افزایش قیمتهای بلیط برای جبران هزینه ها باقی نخواهد گذاشت . که این امر مجددا مسله خالی بودن صندلی ها را تشدید خواهد کرد.
  • بی نام IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
    1 1
    چنانچه بحث ازاد سازی قیمتهای صندلی هواپیماها بطور کامل اجرایی شود .مطمنا ورود هواپیماهای نو همه مشکل را حل نمیکند. درحال حاضر عمده مشکل خالی بودن صندلی ها به علت بالا بودن قیمت انهاست و قسمت عمده ای از مسافران را کارمندان ومدیران دولتی و سایر ارگانها تشکیل میدهد وقاطبه مردم برای استفاده از هواپیما دچار تنکنای مالی شدید هستند.
  • بی نام IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
    2 0
    مسلما ورود هواپیماهای جدید می تونه امنیت سفر های هوایی رو بالاتر ببره مخصوصا در کشور ما که هواپیماهامون بسیار قدیمی هستند و قطعات رو مجبورن از این هواپیما ببندند رو اون یکی هواپیما...
  • بی نام IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
    2 0
    اگر امکان ترانزیت مسافرین اروپا به شرق آسیا فراهم بشه که ترجیه مسافران از ایرلاینهای عربی به ایرلانهای ایران معطوف بشه آینده روشنتری در پیش است که زیرساخت فرودگاهی باید مد نظر باشه، به هرحال هواپیماهای جدید امنیت پروازهای داخلی و خارجی رو ایمنتر میکنه
  • بی نام IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
    3 0
    باید قبل از رسیدن هواپیماها به فکر بازسازی و نوسازی و زیرساختهای فرودگاهی و ارتباطی و راداری و سیستمهای مدیریتی نوین در صنعت هوایی و آموزش نیروهای کارآمد باشیم
  • بی نام IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
    2 0
    مهمترين دغدغه بخش هوايي كشور بايد اين باشد كه موقعيت استراتژيك هوايي تهران اعاده شود بسياري از پروازها از شرق آسيا به اروپا در استانبول يا بدتر دوبي يا دوحه قطر مي‌نشيند
  • بی نام IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
    2 0
    خرید هواپیمای نو برای ناوگان فرسوده ما یک ضرورت است اما در کنار اون باید زیر ساختهایی مثل بازسازی فرودگاهها نیز انجام شود.
  • بی نام IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
    1 0
    شور ما پتانسیل این را دارد که با ایجاد امکانات که یکی از اصلی ترین آنها ناوگان هوایی و فرودگاهها هست بتونه درامد زایی فوق العاده ایی از طریق جذب توریسم و حمل و نقل هوایی به دست بیاره که کمک شایانی به خروج از اقتصاد مبتنی بر نفت می تونه باشه
  • بی نام IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
    1 0
    بنظر من باورود هواپيماههاي مدرن اير باس وبويينگ صنعت هوايي حتما رونق پيدا خواهد كرد منجمله در فرودگاههاي بين الملي كشور وبساط اير لاينهاي عربي وكشورهاي ههاي حوزه خليج فارس از فرودگاههاي داخلي بر چيده خواهد شد
  • بی نام IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
    1 0
    چرا اين سود اوري وارز اوري نصيب ايرلاينهاي داخلي خودمان نگردد. هواپيمايي قطريه را ملاحظه كنيد روز به روز درحال رشد وبز رگتر شدن است در جواب اونهايي كه ميگويند ايرلاينهاي داخلي امكانات نميدهند بايد گفت مسلما بعد لز نو سازي ناوگان هوايي رقابت باعث ميشود جنبه رفاهي ومسايل ديگر به مرور حل گردد
  • بی نام IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
    1 0
    چند درصد جامعه از ورود هواپیمای جدید به مملکت نفعی میبرند؟ ای کاش این پول ها صرف ایجاد زیرساختهایی برای اشتغال میلیون ها بیکار میشد.
  • خسرو IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
    1 0
    بعد از قرار داد خرید هواپیما باید روی توسعه و مدرن سازی فرودگاههای کشورتمرکزکرد.بعد از آن نسبت به واگذاری بخشی از صنعت هوایی به بخش خصوصی با اولویت سهامی عام تاکید کرد.
  • بی نام IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
    2 0
    مثلما با ورود هواپیماهای جدید مردم میتوانند با آرامش و امنیت بیشتری به سفر بپردازند.و این کار کار خوبیه
  • بی نام IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
    6 1
    ورود هر نوع تکنولوژی مدرن و جدید به ایران صددرصد مفید است چه هواپیما باشد و چه دستگاههای پیشرفته کارخانجات برای افزایش تولید و ورود اساتید به ایران برای اموزش دادن دانشجویان و ..... کلا ارتباط با کشورهای پیشرفته مفید است
  • حسین IR ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
    2 2
    عمرا هواپیماها بیاد . به همین خیال باشید . در ضمن الان دقیقا اول پاییز هستیم .
  • سید IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
    0 1
    یکی از این حقوقهای نجومی رو بدن به مهندسان کشور براتون 100 تا از این هواپیماها میسازن . متاسفانه پولها مفت مفت داره هزینه بیخودی میشه . هر چند که بعید است هواپیمایی بدن تقریبا 1 سال داره از برجام میگذره اما ... روحانی مچکریم .
  • محمدرضا A1 ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    0 2
    اونی که میاد کمبزه باخیار است بابا تحقیر شدن هم حدی داره