محمود واعظی در نشست خبری هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع مخابرات و اطلاع رسانی با اشاره به همکاری تمام بخش‌های دولتی و خصوصی و مرکز ملی فضای مجازی در فاز اول شبکه ملی اطلاعات از حضور چشمگیر بخش خصوصی در این فاز خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل ازمرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشست خبری هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع مخابرات و اطلاع رسانی در پاسخ به سوال خبرنگاران با بیان اینکه شبکه ملی اطلاعات با همکاری تمام بخش های دولتی و خصوصی و مرکز ملی فضای مجازی و بنا بر مصوبه شورای عالی فضای مجازی فاز نخست آن به بهره‌برداری رسید و در این فاز بخش خصوصی حضور چشمگیری دارد.

وی با تاکید بر اینکه شبکه ملی اطلاعات در اختیار همه است و همه مردم در آن حضور دارند اظهار داشت: همانطور که در هفته دولت به اعلام کردیم این شبکه گام به گام در حال تکمیل است.

دکتر واعظی با اشاره به امضای سند شبکه علمی کشور در امروز ادامه داد: این شبکه باید در تمام بخش ها رشد کند و امضای این سند گام مهمی در این راستا بود.

وی همچنین با تاکید بر توجه ویژه به تولید محتوا در تمام بخش ها گفت:در تلاش هستیم به سمتی برویم که مردم به راحتی نیاز های چند رسانه ای خود را از طریق این شبکه مرتفع کنند.

وزیر ارتباطات همچنین از ترغیب بخش خصوصی برای مشارکت در این زمینه خبر داد و افزود : از این به بعد فعالیت ها در جهت تکمیل شبکه ملی اطلاعات است که در حوزه سلامت، بیمه و آموزش دنبال می شود.

دکتر واعظی هوشمند سازی مدارس کشور را در همین راستا دانست و گفت :دیروز در استان البرز طرح هوشمند سازی مدارس کلید خورد که امیدوارم با مشارکت سه ضلع استانداری آموزش و پرورش و وزارت ارتباطات این طرح در سراسر کشور در داخل شبکه ملی اطلاعات شکل بگیرد.

وی در پاسخ به سوالی درباره وضعیت شرکت پست بعد از ملی شدن به ورود دو رقیب دیگر به شبکه پستی کشور اشاره کرد و خاطر نشان ساخت :کمیسیون تنظیم مقررات در زمینه ارایه پروانه به دو اپراتور خصوصی پست در حال فعالیت است و در آینده نزدیک شاهد حضور سه اپراتور پستی در کشور خواهیم بود.

وزیر ارتباطات سرمایه‌گذاری و تحقیق در زمینه لبه های دانش همچون نسل 5،بیگ دیتابیس و اینترنت اشیا را موازی با دیگر نقاط جهان عنوان کردو گفت : این سه تحول بزرگی است که دنیا خود را برای آن آماده می کند و برای این که به محص ورود این فناوری ها به کشور نسبت به آن منفعل نباشیم، برای تحقیق و پژوهش در دانشگاه ها و مرکز تحقیقات مخابرات به آن بودجه اختصاص داده ایم.

وی همچنین از تشویق شرکت های زیر مجموعه و اپراتور ها به استفاده از تولیدات داخلی خبر داد و گفت : برای احیا شرکت‌های که در گذشته در صنعت سوییچ و رادیو فعال بودند مجموعه وزارت ارتباطات با سپردن کار به آنهاشروع کرده است و در دیدار با وزیر صنعت نیز گفت و گو شده است و علایم امیدوار کننده ای را شاهدی.

دکتر واعظی در ادامه به علاقه دولت در زمینه ایجاد شبکه های بومی اجتماعی توسط دانشگاه ها و مراکز دانشگاهی و شرکت های دانش بنیان اشاره کرد و گفت : در صورت شکل گیری شبکه های اجتماعی داخلی با توان اداره چند میلیون کاربر علاوه بر کمک های فنی و مالی اجازه تبلیغات و پرداخت بانکی هم به آنها اعطا خواهد شد.

وزیر ارتباطات برگزاری نمایشگاه بین‌المللی تلکام را با حضور تمام خانواده بزرگ ارتباطات کشور خواستار شد که در کنار هم به هم افزایی پرداخته و نمایشگاهی همسو داشت و خاطر نشان کرد :اگر برگزار کنندگان الکامپ و تلکام به بلوغ کامل برسند می توان این دو نمایشگاه را با هم برگزار کرد.

وی بهره گیری پژوهش گران و دانشگاه ها را از فرصت ایجاد شده به واسطه برجام از دیگر دستاوردهای کشور عنوان کرد و افزود : باید از این مزیت ایجاد شده نهایت استفاده را کرد و به ویژه به صادرات کالاهای با کیفیت داخلی به بازار های منطقه ای و بین المللی پرداخت.

دکتر واعظی در پایان با اشاره به حمایت از تولید اپلیکیشن های داخلی گفت : در طی دو سال و نیم گذشته بیش از 100 هزار اپلیکیشن در کشور تولید شد که پیشرفت خوبی است و امیدوار کننده است


5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 583176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =