کاربران خبرآنلاین با شرکت در نظرسنجی انتظار شما از خودروهای جدید چیست؟، عنوان کردند: « خودروهای جدید باید با کیفیت و به قیمت بین‌المللی در اختیار مردم قرار گیرد.»

این روزها رفت‌وآمد خودروسازان دنیا به ایران، به موضوع داغ رسانه‌ها بدل شده است و در این میان، دو شرکت رنو و پژو توانستند بیشترین موفقیت را در این حوزه داشته باشند.

گفته می‌شود با احتساب قرارداد ایران‌خودرو و سایپا با دو شرکت رنو و پژو، بیش از نیمی از بازار خودروی ایران در اختیار این دو برند قرار می‌گیرد. اما در این میان، به تبع متقاضیان بازار خودرو، انتظاراتی را از خودروهای جدید خواهند داشت. در این خصوص کاربران خبرآنلاین می‌گویند: «خودروها باید به گونه‌ای طراحی شوند که کیفیت خوب آنها، زمینه را برای رشد کیفیت تولید خودروی داخلی فراهم کند.»

یکی از کاربران خبرآنلاین که نام خود را عنوان نکرده، در نظرسنجی انتظار شما از خودروهای جدید چیست؟ نوشته است: «خودروی پیشرفته باعث آرامش نمی‌شه. می‌شه خوشبخت بود؛ حتی با یک دستگاه اتوموبیل سواری پراید.»

کاربر دیگری نیز عنوان کرده است: «به نظر من در کنار کیفیت که رکن اصلی تولید هست، باید تنوع محصول و قیمت مناسب باشه و این‌طوری نباشه که فردا روزی خیابون‌های کشور پر از رنو کوئید و چانگان‌بنی باشه. فقط یه کم هم از خودروسازهای چینی یاد بگیریم و با خودروسازای بزرگ و مطرح دنیا همکاری و تعامل داشته باشیم و از تجربه آنها استفاده کنیم و خودمون محصول جدید و ملی تولید کنیم و فقط مونتاژکار نباشیم.»

یکی دیگر از کاربران خبرآنلاین هم نام خود را عنوان نکرده، متذکر شده است: «تولید خودرو در ایران باید هر چه سریعتر متوقف شود. تولید در داخل در بلندمدت به نفع اقتصاد و کشور نیست و حتی معایب و مضرات فراوان دارد.»

«سوعید» در ادامه نوشته است: «من میگم نیسان قشقایی رو باهاش قرارداد ببندن. می‌خوام یه سرخش رو بخرم.»

«امیر تبریز اوغلی» تصریح کرده است: «هیچ کیفیتی پراید نخواهد شد.»

«بی نام» یکی از کاربران خبرآنلاین نوشته است: «اولا خودرو جدید باید کیفیت داشته باشد. یعنی حداقل امکانات استاندارد روز را داشته و تا 100000 کیلومتر کارکرد یا 5 سال کارکرد قطعات غیرمصرفی ماشین به خوبی کار کند و قطعات یدکی آنها هم به حد کفایت در دسترس باشد. دوم اینکه قیمت آنها با جیب مردم همخوانی داشته باشد یعنی بین 15تا حداکثر 50 میلیون باشد. سوم اینکه مشتری ولی‌نعمت خودروساز باشد نه برعکس. باید کرامت انسانی و حرمت مصرف‌کننده حفظ شود. اگر بهترین برندها هم وارد بازار شوند، ولی سه نکته بالا رعایت نشود، فرقی نمی‌کند چه خودرویی وارد بازار می‌شود. خواه ما تولید کنیم، خواه وارداتی باشد.»

«سرو» یادآور شده است: «لطفا منفجر نشوند.»

یکی از کابران خبرآنلاین نیز تاکید کرده است: «باید روی خوش خودروی خوب رو به مردم نشون بدن.»

«عبدالله» نوشته است: «روی خوش خودروی خوب با حمایت از تولید داخلی میسر است؛ ولو غیر.»

کاربر دیگری متذکر شده است: «قیمت واقعی باشد. خودروی 30 میلیونی را ندهند 130 میلیون تومان.»

22535

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 586883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علي ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
    8 0
    مسيولين با رسم شكل توضيح بدن قرباني شدن ما براي رشد و ترقي صنعت خودروروسازي تا كي?? مثلا الان سي سال صبر كرديم، چند سالم بايد وايستيم?? تازه بعد از اون ايا اين ليلي به لالا گذاشته شده ها به اون چيزي كه مد نظر شما هست مي رسند? اصلا تضمين اين خودروسازها براي هم ترراز شدن محصولاتشون با محصولات خارجي كو? لطفا به ما اعلام بكنيد
  • سیاوش IR ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
    3 0
    باید خودروسازها رو در فشار قرار بدن که کارشون توجیه اقتصادی داشته باشه و برای این کار یک زمانبندی مشخص وجود داشته باشه اگر صنعت خودرو تونست در زمان تعیین شده خودش رو به استانداردهای جهانی وتوجیه اقتصادی برسونه که بهتر.نشد باید تعطیلش کرد ودچار مبحث "فیل سفید" در مدیریت نشد در طول دوره زمانی ذکر شده هم باید به تدریج موانعی از قبیل تعرفه های گمرکی رو کاهش داد تا تکلیف روشن بشه و خودروسازها یا جمع بشن یا اصلاح.روش فعلی قابل قبول نیست
  • محمد IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
    4 0
    من خودم خودروي صفر از ايرانخودرو تحويل گرفتم از ابتداي تحويل بدليل مونتاژ نامناسب قطعات دچار روغن سوزي شده بوده و تا كيلومتر 18039 نيز هرچي ميبردم نمايندگي ها متوجه نمي شدند چرا ماشين قدرت ندارد سرانجام پس از اين كاركرد خودرو تازه متوجه شدند روغن سوزي دارد و خودرو را تعمير كردند...