نماز جماعت ظهر عاشورای کربلا در قلب اروپا

مرکز اسلامی امام علی(ع) وین هم زمان با فریاد سرخ کرامت از گلوی عاشوراییان، در روز عاشورای حسینی، سالروز شهادت حضرت اباعبدالله الحسین سیدالشهدا(ع) و یاران باوفایشان، همراه با دیگر حسینیان در سراسر گیتی، پرچم عزای حسینی افراشته و به سوگ نشست.

در اين مراسم هزاران نفر از شيفتگان اهل بيت عليهم السلام از مليت های مختلف با حضور در مرکز اسلامی امام علی (ع) وين، به سينه زنی پرداخته و بر مصائب سالار کربلا و اصحاب آن حضرت گريستند.

اين مراسم روز چهارشنبه 10 محرم برابر با 12 اکتبر از ساعت 9 بامداد با قرائت زيارت عاشورا آغاز و سپس با عزاداری برادران افغانستانی، پاکستانی، عرب، اتريشی و ايرانی ادامه يافت.

مداح اهل بيت (ع) حاج محمد پورکريم، در اين روز با ترسيم نمودن صحرای کربلا در روز عاشورا و يادآوری شهامت ها، کرامت ها، آزادگی ها و ارادت های خالصانه شهدای آن روز، شور تازه ای در سينه سوزان عاشقان ايثار و کرامت انداخت و سوگوارن با اشکی ريزان و آهی سوزان و دلی بريان در عزای حسينی گريستند.

سپس حجت الاسلام و المسلمين واحدی واعظ در باره "پيام های عاشورا برای شيعيان در عصر حاضر" به ايراد سخن پرداخت و اشاره نمود اگر انسان، شهوت گرا و نفسانی گشت، طبعاً از کشتی نجات حسين(ع) بيرون خواهد افتاد و غرق دريای گناهان و مهلکه زمانه خواهد شد. پس از سخنرانی، مراسم مداحی و سوگواری ادامه يافت.

اين مراسم با اقامه نماز جماعت شکوهمند ظهر و عصر به امامت امام و رئيس مرکز اسلامی امام علی عليه السلام وين حجت الاسلام و المسلمين جناب آقای محسن زاده پايان پذيرفت.

هم چنين در سالن های کتابخانه نيز نماز جماعت به امامت حجت الاسلام لطيفی اقامه شد.

يادآور می شود همزمان با برنامه های اصلی، ويژه برنامه های کودکان و نوجوانان توسط حجج اسلام تقديری و لطيفی و هم چنين مربيان مجرب در سالن های مدرسه فارابی و سالن های باشگاه ورزشی اجرا شده که مورد استقبال بی نظير اين قشر از عزاداران حسينی قرار گرفت.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 589008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =