مدیرکل استاندارد آذربایجان شرقی اظهار داشت: برای افزایش کیفیت محصولات ایرانی، مقوله ی استاندارد باید به یک باور و فرهنگ عمومی تبدیل شود.

به گزارش خبرآنلاین، "ساسان فرشی حق رو" در جمع خبرنگاران افزود: با وجود شاخص های سختگیرانه ی قوانین استاندارد در کشور، لازم است تولیدکنندگان ایرانی از مرز حداقل های استاندارد کیفی رد شده و به سمت تحقیق و توسعه حرکت کنند.

وی با تاکید بر اینکه ارتقای کیفیت و حضور در بازارهای بین المللی تنها در سایه ی تحقیق و توسعه محقق می شود اظهار داشت: متاسفانه مقوله ی تحقیق و پژوهش در واحدهای تولیدی ما جا نیفتاده و مدیران این بخش از مزایای مادی و معنوی آن غافل مانده اند.

خواستار توجه به بخش تحقیقات صنعتی در حوزه استاندارد شد و گفت: شعبه پژوهشگاه استاندارد ایران با آخرین فناوری های روز در آذربایجان شرقی تاسیس شده اما با استقبال صاحبان واحدهای تولیدی مواجه نشده است!

 فرشی حق رو با اشاره به اینکه جایگاه علم در صنایع شناخته نشده است خواستار تغییر و اصلاح نگرش نزد مدیران تولیدی شد.

مدیرکل استاندارد آذربایجان شرقی بر لزوم افزایش مستمر سطح کیفی کالاهای تولید داخلی تاکید کرد و گفت: افزایش کیفیت محصولات قطعا در بازارهای داخلی و خارجی موجب موفقیت بیشتر واحدهای تولیدی می شود.

فرشی گفت: رعایت دقیق استانداردها در رونق واحدهای تولیدی موثر و نیز به افزایش اشتغال در در این واحدها کمک می کند.

مدیرکل استاندارد آذربایجان شرقی در عین حال گفت: امروز واحدهای نمونه کیفی استان نسبت به 5 و 10 سال گذشته از لحاط سطح کیفی و معیارهای سنجش پیشرفت بسیار چشمگیری داشته اند و این امیدبخش است.

وی در ادامه سخنان خود از برگزاری مراسم تجلیل 22 واحد نمونه کیفی استانی و یک واحد نمونه ی ملی روز 28 مهر ماه جاری در اداره کل استاندارد آذربایجان شرقی برگزار می شود.

فرشی در خصوص معیارهای سنجش معرفی واحدهای نمونه کیفی گفت: استمرار در حفظ پروانه استاندارد، مشارکت در تدوین استانداردهای ملی و بین المللی، اسقرار سیستم های مدیریت کیفیت، آموزش مستمر کارکنان شرکت، ثبت اخراعات و مقالات ISI، ارتقای تکنووژی تولید و استفاده از استانداردهای تشویقی از جمله معیارهای معرفی واحدهای نمونه کیفی بوده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 590495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =