همزمان با کاهش قیمت طلا و افزایش بهای نفت، بازارهای مالی آسیا نیز معاملات اولین روزکاری هفته جدید را با افت شاخص ها آغاز کردند.

به گزارش خبرآنلاین، در پی دستوردولت چین به بانک های این کشور برای افزایش ذخایر مالی خود و افزایش مالیات بر محصولات اولیه تولید شده در استرالیا، بازارهای مالی آسیا داد و ستدهای امروز صبح خود را با کاهش شاخص ها آغاز کردند.

کارشناسان علت این امر را کاهش تقاضای چین برای محصولات استرالیایی به دلیل افزایش هزینه های سربار آن ها اعلام کردند.

بر این اساس بلومبرگ گزارش داد، امروز  شاخص آسیا پاسفیک با کاهش 1.3 درصدی در بورس اوراق بهادار هنگ کنگ مواجه شد. در حالی که شاخص s&p فیوچر 0.1 رشد کرد و شاخص هنگ سنگ با کاهش 1.5 درصدی همراه شد.

در همین حال بی بی سی گزارش داد، اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول موافقت کرده اند با یک کمک مالی سه ساله به ارزش ۱۱۰ میلیارد یورو مانع از ورشکستگی اقتصاد یونان شوند. اتحادیه اروپا ۸۰ میلیارد یورو از این کمک ها را ارائه خواهد کرد و بقیه را صندوق بین المللی پول تقبل می کند.

ژان کلاد ژونکر نخست وزیر لوکزامبورگ گفته است ۳۰ میلیارد یورو کمک های سال نخست به یونان خواهد بود. کارشناسان این بودجه را برای مهار سریع بحران بدهی های دولت یونان ناکافی می دانند.

 پیش تر جورج پاپاندرو، نخست وزیر یونان نیز با ظاهر شدن در برابر دوربین های تلویزیونی یونان به مردم کشورش گفت: اجرای این توافق منوط به "فداکاری های بزرگ" مالی است که شهروندان یونان باید متقبل شوند. او گفت: کاهش دستمزد کارمندان دولت و حقوق بازنشستگی از جمله این فداکاری هاست.

بنابراین نرخ برابری یورو در برابر دلار آمریکا نیز با 0.5 درصد کاهش به 1.32 رسید.

همچنین هر اونس طلا 2 دلار و 50 سنت ارزان تر شد و در برابر یکهزار و 178 دلار و 20 سنت مبادله شد.

هر بشکه نفت هم 86 دلار و 21 سنت داد و ستد شد که نشان از افزایش 6 سنتی دارد.

کارشناسان معتقدند هنوز امیدواری زیادی برای مهار بحران اقتصادی اورپا که بیم آن می رود به پرتغال، اسپانیا، ایرلند و ایتالیا هم کشیده شود، وجود ندارد و واکنش اندک بازارهای مالی به تصمیم اروپا هم نشان از همین امر دارد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 59320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =