۰ نفر
۱۳ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۰۷:۳۱

مردی که منزلش را در یکی از محله‌های تهران تبدیل به مرکز فساد کرده بود، دستگیر و پس از دستگیری‌اش معلوم شد او در پوشش یک مامور قلابی از مردم اخاذی می‌کرده است.

به گزارش «جام‌جم»، هفته گذشته مردی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 تهران تماس گرفت و گفت: از یک ماه قبل زنان و مردان ناشناسی نیمه شب به خانه مرد همسایه در محله یافت‌آباد تهران مراجعه و پس از چند ساعت آنجا را ترک می‌کنند. گمان می‌برم این مرد خانه‌اش را به مرکز فساد تبدیل کرده است. پس از این تماس، ماموران آگاهی تهران به محل حادثه اعزام شدند و آنجا را به طور نامحسوس زیر نظر قرار دادند تا این که معلوم شد، گفته‌های فرد تماس گیرنده صحت دارد و افراد مشکوکی به خانه مرد همسایه تردد دارند.

ماموران پس از آن، موضوع را به بازپرس کشیک دادسرای ناحیه 18 تهران اطلاع دادند و با هماهنگی قضایی وارد این خانه فساد شدند و یک مرد و 2 زن را دستگیر و به اداره پلیس منتقل کردند.ماموران در بازرسی از این خانه مواد مخدر (شیشه و کراک) و ادوات استعمال آن، قرص‌های روانگردان، 13 عدد رَم گوشی همراه، 9 عدد سیمکارت، یک قبضه سلاح قلابی ، 2 دستگاه بی‌سیم قلابی و 20 عدد کارت مربوط به تردد اتباع افغان را کشف و ضبط کردند.

متهمان مورد بازجویی جداگانه قرار گرفتند تا عاقبت به راه‌اندازی خانه فساد اعتراف کردند.

مرد متهم در بازجویی‌های پلیسی بیان کرد به خاطر مشکلات مالی، خانه‌اش را تبدیل به مرکز فساد کرده و همسر و یکی از اقوامش با او همکاری داشته‌اند. با ثبت اظهارات این مرد و 2 همدستش، برای آنها قرار قانونی صادر شده است.

ماموران که احتمال می‌دادند مرد متهم تحت پوشش پلیس اقدام به اخاذی و سرقت از مردم و بخصوص اتباع افغان کرده است، او را در اختیار ماموران اداره پنجم آگاهی تهران قرار دادند و تحقیق از وی ادامه یافت.

علیرضا ـ متهم پرونده ـ ابتدا در بازجویی‌های پلیسی اظهارات متناقضی را بیان کرد اما روز گذشته عاقبت به اخاذی تحت پوشش پلیس اعتراف کرد.

متهم در اظهاراتش به پلیس گفت:‌ از اوایل امسال حوالی ساختمان‌های نیمه‌کاره تردد و اتباع افغان را شناسایی می‌کردم و به بهانه مشاهده کارت تردد آنها، اموالشان را همراه کارت‌های متعلق به آنها به سرقت می‌بردم.

متهم ادامه داد: گاهی هم در خیابان‌های تهران با سد کردن راه اتباع افغان، گوشی تلفن همراه و پول‌هایشان را سرقت می‌کردم و برای این که تحت تعقیب پلیس قرار نگیرم، علاوه بر سرقت از اتباع افغان، از شهروندان ایرانی هم سرقت می‌کردم.

وی افزود: تاکنون از 30 نفر سرقت کرده‌ام و گوشی‌های سرقت شده را به چند خریدار اموال مسروقه فروخته‌‌ام. بنابراین گزارش، متهم با قرار قانونی در بازداشتگاه پلیس به سر می‌برد و تحقیقات ماموران اداره پنجم آگاهی تهران از وی ادامه دارد.

گزارش دیگری هم حاکی است؛ از اوایل فروردین ماه امسال، شکایت‌های مشابهی در اختیار ماموران اداره آگاهی استان تهران قرار گرفت، مبنی بر این که 2 مرد جوان تحت پوشش پلیس، راه شهروندان کرجی را سد کرده و بعد از بازرسی بدنی و سرقت پول آنها، با سوار شدن به خودروی زانتیا، محل حادثه را ترک کرده‌اند.

ماموران با افزایش شکایت‌ها، به چهره‌نگاری رایانه‌ای از متهمان فراری پرداختند که معلوم شد آنها 2 مرد به نام فرهاد و کریم و از طایفه فیوج هستند که از سال گذشته به اتهام سرقت تحت پوشش پلیس، تحت تعقیب ماموران اداره پنجم آگاهی تهران بوده‌اند.

با مشخص شدن موضوع، پاتوق‌های احتمالی آنها زیر نظر گرفته شد تا این که چند روز قبل مخفیگاه یکی از آنها به نام کریم در کرج شناسایی و او دستگیر شد.

با انتقال متهم به اداره آگاهی استان تهران، وی به 30 فقره سرقت از شهروندان کرجی و ساکنان حوالی کرج با تبانی فرهاد ـ متهم فراری ـ ‌اعتراف کرد. این متهم از سوی صمدی، بازپرس شعبه دوم دادسرای جنایی کرج روانه بازداشتگاه پلیس شد و تحقیق از وی ادامه دارد

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 59341

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =