واحد مرکزی خبر نوشت: وزیر امور خارجه آمریکا از انتخاب شدن این کشور در شورای حقوق بشر سازمان ملل ابراز رضایت کرد.

به گزارش سایت وزارت امور خارجه آمریکا، جان کری وزیر امور خارجه این کشور در بیانیه ای اعلام کرد: از اقدام مجمع عمومی سازمان ملل مبنی بر انتخاب این کشور در شورای حقوق بشر سازمان ملل برای یک دوره دیگر خرسند هستم و از مجمع عمومی سازمان ملل به علت حمایت های آن و تاکید آن مبنی بر همکاری نزدیک با جامعه بین المللی برای رفع نگرانی های جدی درخصوص نقض حقوق بشر در سراسر جهان و تقویت شورای حقوق بشر به عنوان یک نهاد قدردانی می کنیم.

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه بیانیه خود گفت، مشارکت کشورش در شورای حقوق بشر سازمان ملل باعث شده است که این نهاد به سازمانی متوازن تر و قابل اعتمادتر تبدیل شود و بتواند در سطح جهانی موارد جدی نقض حقوق بشر و سوءاستفاده از حقوق بشر را مورد توجه قرار دهد. «از زمانی که ما در سال دو هزار و نه به شورای حقوق بشر سازمان ملل پیوسته ایم این شورا کمیسیونی را برای تحقیق درباره سوریه، کره شمالی و بروندی ایجاد کرده و قطعنامه هایی را درباره برخی کشورهای مانند سریلانکا، ایران و میانمار تصویب کرده است.

این نهاد همچنین قطعنامه هایی را برای حمایت از حقوق آزادی تجمعات و گردهمایی ها تصویب کرده است. همچنین بخشی تخصصی را درباره خشونت و تبعیض جنسی ایجاد کرده است.» جان کری در بیانیه خود به مناسبت انتخاب کشورش در شورای حقوق بشر گفته است شورای حقوق بشر به عنوان یک مجمع عمومی همان قدر قدرتمند است که اعضای آن قدرتمند هستند.

«من همه کشورهای را تشویق می کنم که خواهان عضویت در این نهاد هستند با قاطعیت حقوق بشر را محترم بشمارند.» وزیر امور خارجه آمریکا در پایان بیانیه خود گفت: « در حالی که همچنان چالش های زیادی از جمله تمرکز غیرضروی و جانب گرایانه شورای حقوق بشر سازمان ملل بر اسرائیل پیش رو باقی مانده اند ما با نگاه به آینده برای همکاری با دیگر اعضای شورای حقوق بشر تلاش می کنیم نگرانی ها در خصوص نقض حقوق بشر را مورد توجه قرار دهیم و حقوق بشر را در سراسر جهان توسعه دهیم تا اطمیان حاصل کنیم که این شورا همه اهداف خود را می شناسد.»

49311

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 595044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =