۰ نفر
۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵

دکتر ولایتی در دانه دیدارهای روز سه شنبه 17 آبان ماه که در مرکز تحقیقات استراتژیک برگزار شد بعد از دیدار با معاون وزیر خارجه دانمارک با خانم سودر قایم مقام وزیر خارجه سوید دیدار کرد .

به گزارش خبرآنلاین، دکتر ولایتی در ابتدای این دیدار ضمن تاکید بر ضرورت گسترش فعالیت  های دو جانبه گفت:روابط تاریخی و مهمی میان دو کشور برقرار است و همکاری ایران و سوید بسیار قدیمی است که امیدوارم با رفت و امدهای مقامات دو کشور شاهد تقویت روابط در همه زمینه ها باشیم.
رییس مرکز تحقیقات استراتژیک با تاکید بر صورت توجه کشورهای اروپایی اتخاد سیاست های مستقل تر گفت :موضوعات منطقه از نطر ایران بی تردید راه حل نظامی ندارد و باید برای دستیابی به راه حل سیاسی و ایجاد صلح و ثبات در منطقه تلاش و همکاری نمود و جمهوری اسلامی ایران آمادگی همکاری با کشورهای علاقه مند را دارد .


رییس مرکز تحقیقات استراتژیک در پاسخ به سوالی در خصوص سوریه عراق یمن و ... گفت:جنایت های که امروز بر علیه دولت ها و ملت های معلوم این منطقه می شود در تاریخ بی نظیر است و البته کشورهای منطقه در مقابل طرح ها و توطیه تفرقه افکنانه که به دنبال تجزیه و تصنیف کشورهای این منطقه است ایستادگی خواهند کرد.
قایم مقام وزیر خارجه سوید هم با تاکید بر جایگاه و اهمیت ایران در منطقه و روابط دو جانبه  به برخی از مشکلات حوزه اروپا اشاره و گفت :موضوع مهاجرین که شما تلاش زیادی در این زمینه داشته اید و به آن ارج می نهمیم از جمله مشکلات جدی کشورهای اروپایی است و امیدواریم با استفاده از تجربیات ایران بتوانیم در این زمینه اقدامات مناسبی را به انجام رسانیم.
در ادامه این دیدار در خصوص برخی موضوعات روابط دو جانبه و همکاری های منطقه ای تبادل نظر صورت گرفت.

49310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 598725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =