ایرنا به نقل از رئیس سازمان هواپیمایی نوشت: ورود قدرتمند در صنعت حمل و نقل هوایی منطقه و کسب سهم از بازار مسافران ترانزیت از هدفگذاری های سازمان هواپیمایی است.

 علی عابدزاده روز چهارشنبه در آئین افتتاح هشتمین نمایشگاه بین المللی صنایع هوایی ایران افزود: ایران اسلامی در مقایسه با دیگر رقیبان منطقه همواره از وجود یک بازار داخلی و مشتریان بومی پروازهای بین المللی برخوردار است.

وی ادامه داد: این ویژگی به مثابه یک نقطه عطف و اتکا برای هدایت صنعت و وجود یک تضمین حداقلی برای رشد این صنعت است.

عابدزاده خاطر نشان کرد: سازمان هواپیمایی، فرودگاه ها، بخش ارایه خدمات ناوبری هوایی و خطوط، چهار بخش مهم و کلیدی در صنایع هوایی ایران به شمار می رود .

وی گفت: در حوزه فرودگاهی، توسعه ظرفیت فرودگاه ها و استفاده بهینه از ظرفیتهای فرودگاهی موجود به شکل کلی در دست انجام است.

وی افزود: توجه خاص دولت به توسعه ظرفیتهای پروازی ، مسافری و خدماتی فرودگاه امام خمینی(ره) و تبدیل آن به یک شهر فرودگاهی پیشرقته قابل تاکید است.

عابدزاده، بهبود کارآمدی و ایمنی فرودگاه ها و آغاز فرآیند صدور گواهینامه فرودگاهی را یک سیاست مورد پیگیری در دولت عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به موقعیت ویژه سرمایه گذاری در حوزه صنایع هوایی ایران، از حضور سرمایه گذاران در این بخش حمایت می شود.

رئیس سازمان هوابیمایی افزود: مطابق آخرین آماری که از حمل و نقل هوایی ایران ثبت شده است در 7 ماهه سال 95 نشست و برخاست هواپیماها 17 درصد رشد داشته، پذیرش و اعزام مسافران هوایی 18 درصد و حمل بار و پست هوایی کشور رشد 12 درصدی داشته است.

وی ادامه داد: این نرخ ها در سطح جهانی در همین مدت حدود هفت درصد و در خاورمیانه هشت درصد بوده است.

به گزارش ایرنا، عابدزاده، گفت: رشد قابل توجه در حمل و نقل هوایی یکی از نشانه های آغاز دوره درخشان صنعت هوایی کشور است و برجام، باعث گشایش در تامین و تجهیزات و دسترسی ایران به بازار تامین محصولات، قطعات و خدمات هوایی یکی از رخدادهای مورد توجه در این حوزه است.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: در تحریم، برخی از توانمندی های راهبردی و ارزشمند در صنعت هوانوردی ایران پدیدار شد که این توانمندی های بومی در کنار بازار ارزشمند حمل و نقل داخلی در کشور، مرکز ثقل پایداری برای فعالیت های هوانوردی در ایران است.

وی یادآور شد: سازمان هواپیمایی کشوری، به عنوان نماینده حاکمیت در این صنعت اراده جدی دارد تا از توانمندی های کسب شده داخلی محافظت نموده و زمینه ارتقاء آن را در همکاری های آینده با دیگر کشورها و شرکت های هوانوردی به صورت جدی در نظر گیرد.

رئیس سازمان هواپیمایی نمایشگاه صنایع هوایی را موقعیتی مناسب برای نشان دادن توانمندی های صنعت هوانوردی کشور خواند و تصریح کرد: ایران دارای بیش از 50 شرکت دانش بنیان خصوصی در حوزه هوا و فضا است که در اتحادیه ای غیردولتی با بیش از 200 شرکت عضویت دارند ضمن آنکه شرکت های فعال در حوزه صنایع هوا فضا به این تعداد محدود نیست و می توان گفت که در ایران 300 شرکت خصوصی در این زمینه به ثبت رسیده اند.

وی آموزش صنعت هوانوردی را یکی از مولفه های شاخص این صنعت دانست و گفت: ایران چهارمین کشور دنیا در تربیت نیروی مهندس است، ما دارای توانمندی های فراوان بومی در حوزه نیروی انسانی هستیم که ضمن داشتن دانش و تجربه مناسب در این صنعت از توانایی یادگیری و رشد و انطباق سریع با تحولات جهانی برخوردار است.

هشتمین نمایشگاه بین المللی صنایع هوایی صبح امروز با حضور مسئولان لشکری و کشوری در جزیره کیش افتتاح شد. این نمایشگاه از امروز تا 29 آبان ماه پذیرای بازدید کنندگان است .

22339

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 601662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس A1 ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
    2 0
    برای کم کردن روی امارات بیاییم فقط اندازه وسعت کشورشون فرودگاه بسازیم.وبا هواپیماهای روز دنیا مجهز کنیم.