ایرنا نوشت: در حالی که 'باراک اوباما' هشت سال پیش قول داده بود زندان بدنامِ گوانتانامو را تعطیل کند، مجلس نمایندگان آمریکا با تصویب طرحی که انتظار می رود در سنای این کشور نیز تایید شود، خواستار ممنوعیت تعطیلی این زندان شد.

به گزارش روزنامه لس آنجلس تایمز، این طرح افزون بر ممنوعیت تعطیلی زندان گوانتانامو، وزارت دفاع آمریکا را از کاهش پایگاه های نظامی این کشور منع می کند.

پنتاگون پیش از این اعلام کرده بود که برخی پایگاه های نظامی آمریکا، 'پایگاه های مازاد' هستند و می توانند برای کاهش هزینه ها تعطیل شوند.

مجلس نمایندگان آمریکا با تصویب بودجه دفاعی 611 میلیارد دلاری این کشور، روز جمعه همچنین حقوق نظامیان آمریکایی را 2.1 درصد (دو ممیز یک درصد) افزایش داد که بیشترین افزایش دستمزد در شش سال اخیر است.

دولت جرج بوش، یک دهه پیش به افسران گارد ملی آمریکا پیشنهاد تا با مشارکت در جنگ افغانستان و عراق، مزایای ویژه ای دریافت کنند. پنتاگون در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما، پرداخت این مزایا را غیرقانون دانست و اعلام کرد که مبالغ یادشده را از حقوق افسران گارد ملی کسر خواهد کرد.

طرح بودجه ای که روز جمعه در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، بازپس گیری مزایای یادشده را نیز منع کرده است.
طرح یادشده با 375 رای موافق و 34 رای مخالف، دیروز در مجلس نمایندگان تصویب شد و انتظار می رود سنای آمریکا نیز آن را هفته آینده تایید کند.

دولت جرج بوش پس از حمله های تروریستی 11 سپتامبر، بسیاری از مظنونان به همکاری با القاعده را بدون رعایت رویه های حقوقی و دادگستری، زیر نظر ارتش آمریکا و در زندان گوانتانامو بازداشت کرد.

کنشگران حقوق بشرها بارها به شرایط بد بازداشت شدگان در این زندان اعتراض کردند.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 608293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =