معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: تولیدکنندگان و صادرکنندگانی که در شرایط تحریم و وجود کالاهای لوکس خارجی موفق به صادرات کالاهای خود به نقاط مختلف جهان شدند، انسان های برگزیده کشور محسوب می شوند.

به گزارش خبرآنلاین ، سید محمود نوابی در مراسم تجلیل از صادرکنندگان برگزیده استان مرکزی، افزود: صادرکنندگان به عنوان سربازان جان برکف جبهه اقتصادی کشور، همواره در این عره خوش درخشیده اند و همه آحاد جامعه باید این قشر از فعالان اقتصادی کشور را مورد تکریم خود قرار دهند.
وی ادامه داد: سازمان های صنعت، معدن و تجارت در استان های مختلف با همکاری استانداری و دیگر نهادهای مربوطه، باید شأن و منزلت تولیدکنندگان و کارآفرینان را در جامعه ارج گذاری کرده در این راستا دستگاه های نظارتی نیز باید خدمات این قشر از جامعه را در نظر داشته باشند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اظهار داشت: رعایت حقوق مصرف کننده در تمامی مراحل عرضه کالا و اجرای هر چه بهتر ماده 6 قانون حمایت از مصرف کنندگان بسیار ضروری است و در این خصوص تولیدکنندگان برای تسخیر بازارهای داخلی باید در هر شرایطی به حقوق مصرف کنندگان احترام بگذارند.
نوابی تصریح کرد: ماده 6 آیین نامه قانون حمایت از مصرف کنندگان، دستگاه های مشمول این آیین نامه را برای راه اندازی و استقرار پست صوتی و صندوق اعتراضات به منظور ارایه شکایات، پیشنهاد ها، انتقادات و گرفتن مشاوره و راهنمایی از مراجعه کنندگان به گونه ای که قابلیت دسترسی برای آنان را داشته باشد موظف کرده است و این آیین نامه از سال گذشته به استان ها ابلاغ شده است.
وی بیان داشت: بر اساس قانون حمایت از مصرف کنندگان، استانداری ها وظیفه دارند با کمک سازمان صنعت و معدن تجارت و انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان با ریاست استانداران دستگاه های خدمات رسان را ارزیابی کنند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تأکید کرد: خدمات قبل، حین و پس از فروش رویکرد اصلی این سازمان است و در این راستا تولیدکنندگان موظف هستند در هر شرایطی نسبت به خدمات قبل، حین و پس از فروش به مصرف کنندگان خدمات رسانی کنند چرا که در غیر این صورت بر اساس قانون با آنان برخورد می شود.
نوابی ابراز داشت: همانطوری که سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، فعالیت تولیدکنندگان را ارج می نهد با تمام قوا از حقوق مصرف کنندگان نیز حمایت می کند. وی اضافه کرد: اعتمادسازی در جامعه، بهترین ابزار برای مصرف هرچه بیشتر کالاهای داخلی است و تولیدکنندگان برای جلب اعتماد مردم می توانند از راه های متعددی اعتماد مصرف کنندگان داخلی را جلب کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی:
تولید با کیفیت محور اصلی پیشرفت و توسعه است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی نیز در این مراسم گفت: تولید با کیفیت محور اصلی پیشرفت و توسعه است و در این راستا تولیدکنندگان باید در راستای هرچه بهتر شدن کیفیت محصولات خود گام های اساسی بردارند.
محمدرضا حاجی پور افزود: افزایش تولید، باعث افزایش اشتغال و درآمد ملی و افزایش صادرات و واردات می شود و از این منظر با توجه به اهمیت زیاد صادرات، دولت باید بستری مناسب را برای هرچه بهتر اجرا شدن این امر مهم فراهم کند.
وی ادامه داد: در 8 ماه ابتدای امسال بیش از 470 میلیون دلار انواع کالاهای غیرنفتی از استان مرکزی به 60 کشور جهان صادر شده است و این موضوع نقطه عطفی در راستای کیفیت بالای تولیدات داخلی و قابلیت صادرات آنها به خارج از کشور است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اظهار داشت: بر اساس طرح عارضه یابی واحدهای صنعتی که در سال گذشته انجام شد، 388 واحد تولیدی تعطیل در استان شناسایی شد که با تزریق تسهیلات رونق تولید، در حال حاضر 146 واحد به چرخه تولید بازگشتند.
حاجی پور تصریح کرد: همچنین بیش از 959 کارخانه تولیدی در استان مرکزی از سوی ستاد تسهیل و رونق تولید برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شدند.
وی بیان داشت: از تعداد 959 کارخانه معرفی شده توسط ستاد تسهیل و رونق تولید به بانک های عامل، 540 واحد به میزان 3720 میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی تأکید کرد: در خصوص چگونگی انتخاب صادرکنندگان برتر استان مرکزی، شاخص هایی مانند مهارت فنی و تخصصی شرکت مذکور در بخش صادرات، حفظ و توسعه بازارهای هدف و فعالیت های بازاریابی، عضویت در تشکل های صادراتی ملی و استانی و همچنین درآمد ارزی حاصل از صادرات، در اولویت قرار داشته است.
حاجی پور ابراز داشت: در این راستا کمیته ای با حضور نمایندگان استانداری، سازمان صنعت، معدن و تجارت، سازمان امور اقتصادی و دارایی، سازمان جهاد کشاورزی، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی، اداره کل گمرکات، بانک توسعه صادرات، خانه صنعت و معدن، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی، اتاق تعاون، شرکت شهرک های صنعتی و شرکت نمایشگاه های بین المللی استان مرکزی تشکیل شده و نسبت ارزیابی فعالیت های صادرکنندگان متقاضی و معرفی 17 صادرکننده برای تجلیل اقدام کرده است.

رئیس اتاق بازگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک:
تشکیل خوشه های صنعتی رونق و پویایی را در بخش صنعت رقم می زند

رئیس اتاق بازگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک نیز در این مراسم گفت: تشکیل خوشه های صنعتی و تجمیع سرمایه در برخی از حوزه های صنعت که استعداد و ظرفیت آن در استان وجود دارد، می تواند رونق و پویایی را در بخش صنعت استان رقم بزند.
محمدرضا جعفری افزود: مهمترین مشکل صنایع استان مرکزی ظرفیت های خرد و پراکنده تولیدی است که در این راستا باید نسبت به تجمیع و استفاده از یک نشان تجاری مشترک محصولات هم خانواده اقدام شود.
وی ادامه داد: یکی دیگر از مهمترین مشکل صنایع استان مرکزی موازی کاری در ایجاد واحدهای صنعتی و تولیدی است که در این خصوص باید سیاست مدیران استان حفظ واحدهای موجود باشد و از تأسیس واحدهای موازی جلوگیری شود.
رئیس اتاق بازگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک اظهار داشت: جانمایی صنایع استان مرکزی نیازمند بازنگری است چرا که بسیاری از واحدهای صنعتی در نقاطی قرار دارند که توجیه اقتصادی نداشته و در بسیاری از مواقع نه تنها سودآوری ندارد، بلکه زیان های را نیز به دنبال دارد.
جعفری تصریح کرد: در راستای آموزش و نیروی کار در صنعت نیز مشکلات متعددی وجود دارد که در این خصوص در حالی که باید به ازای هر مهندس، 8 تکنسین وجود داشته باشد، امروز به ازای هر تکنسین و کاردان، 8 مهندس وجود دارد.
وی بیان داشت: پرورش تکنسین و کاردان در بخش های متعدد به تولید محصولات با کیفیت، کمک های فراوانی خواهد کرد، چرا که مهندسین تنها در بخش آموزش و نظارت می توانند فعالیت کنند، اما تکنسین ها و کاردان ها هستند که می توانند در امر تولید با کیفیت مؤثر باشند.
رئیس اتاق بازگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک تأکید کرد: در بخش صادرات باید کیفیت تولید افزایش و قیمت تمام شده محصولات کاهش یابد تا بتوان با محصولات مشابه در بازارهای خارجی رقابت کرد، در غیر این صورت توانایی رقابت با محصولات مشابه خارجی وجود نخواهد داشت.
جعفری ابراز داشت: برندسازی یکی از مؤلفه های مهم در افزایش صادرات است که متأسفانه در این خصوص خوب عمل نکرده ایم و در این رابطه نیاز به برندهای ملی و منطقه ای داریم.
وی اضافه کرد: باید بتوانیم در خصوص برندسازی فرهنگ سازی های لازم را انجام دهیم و در این راستا گام های اساسی برداریم تا از این حیث نیز در صادرات موفق باشیم.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی:
افزایش صادرات نقش مؤثری در ایجاد اشتغال ایفا می کند

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: افزایش صادرات رونق تولید را به دنبال دارد و نقش مؤثری در ایجاد اشتغال ایفا می کند.
علی اکبر کریمی افزود: تولیدات صادرات محور باید رویکرد اصلی صنایع باشد و دولت و مجلس نیز باید با تمام قوا از این مقوله حمایت کند.
وی ادامه داد: صادرات نسخه شفابخش مشکلات اقتصادی کشور است و در راستای تحقق این امر مهم باید بتوان در زمینه تولید محصویلات با کیفیت و قابل عرضه در بازارهای جهانی، گام های اساسی برداشت.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در راستای افزایش صادرات باید با تولید کالاهای رقابت پذیر هم در بخش قیمت تمام شده و هم در بخش کیفیت، بازارهای بزگ دنیا را به دست آورد و این امر مهم به هیچ عنوان از توان تولید کنندگان ایرانی و همچنین استان مرکزی خارج نیست.
کریمی تصریح کرد: اقتصاد ایران در دهه گذشته موفق شد از شرایط محدودیت تولید عبور کند و نسبت به تولید هر نوع کالا به هر میزان اقدام نماید که در گذشته از این امکان برخوردار نبودیم و حتی بسیاری از اقلام مواد غذایی را نیز نمی توانستیم تولید کنیم.
وی بیان داشت: کشور ایران به جایی رسیده که می تواند بیشتر از مصرف داخلی تولید و مازاد محصول تولیدی را به کشورهای دیگر صادر کند که این امر مهم باید در دامنه ای گسترده تر همراه با کیفیت و قیمت رقابت پذیر تولید گسترش یابد تا بتوانیم از این طریق برای کشور درآمد ارزی و ارزش افزوده ایجاد کنیم.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: تغییر سیاست دولت ها یکی از مهمترین معضلات صادرکنندگان است چرا که در شرایطی که یک تولید کننده، کالای خود را به کشوری صادر می کند باید تحت هر شرایطی به تعهدات خود پاینبد باشد، اما تغییر سیاست دولت ها در این زمینه معضلاتی را برای صادر کنندگان ایجاد و ادامه صادرات را با چالش مواجه می کند و با ادامه این روند نه تنها بازار کشور هدف، بلکه در مدت زمانی کوتاه همه بازارهای خود را به دلیل بدعهدی از دست می دهد.
کریمی ابراز داشت: نبود تشکل های تخصصی صادرات در استان مرکزی یکی از خلاء های این بخش است و در این راستا سازمان صنعت، معدن و تجارت باید با همکاری اتاق بازرگانی با هدف تسهیل در امور صادرکنندگان نسبت به راه اندازی چنین تشکل هایی اقدامات لازم را انجام دهد.
وی اضافه کرد: نبود مشوق های صادراتی از دیگر کمبودهای بخش صادرات است و در این راستا باید امید و انگیزه صادرکنندگان نسبت به ادامه مسیر خود تقویت شود.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: استان مرکزی ظرفیت های بالقوه ای در زمینه صادرات دارد که باید با توجه ویژه مسئولان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به فعلیت تبدیل شوند.

 

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی:
سه مؤلفه موفقیت در مقوله صنعت و صادرات

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: مدیریت هوشمندانه، فن آوری به روز و نیروی انسانی کارآمد، سه مؤلفه موفقیت در مقوله صنعت و صادرات است.
محمدرضا منصوری افزود: مدیریت هوشمندانه منابع و تولید، یکی از نیازهای جامعه امروز ایران اسلامی برای تولید کالاهای مرغوب است که باید در این خصوص گام های اساسی برداشته شود.
وی ادامه داد: به روز رسانی عوامل تجهیزات تولید برای تولید کالاهای انبوه، با کیفیت و ارزان قیمت، نخستین گام در تسخیر بازارهای جهانی است که تولیدکنندگان باید به آن توجه ویژه داشته باشند.
نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نخستین گام موفقیت در مقوله کارآفرینی آموزش است که متأسفانه در این خصوص نه مسئولان وزارت آموزش و پرورش و نه صنعتگران نسبت به این موضوع مهم احساس نیاز نمی کنند.
منصوری تصریح کرد: آموزش کارآفرینی باید به عنوان یکی از برنامه های مدون وزارت آموزش و پرورش تعریف شود و در این راستا کودکان باید از سنین پایین و دوره ابتدایی، آموزش مفید بودن برای جامعه را بیاموزند.

حضور استاندار مرکزی در مراسم تجلیل از صادرکنندگان برتر استان مرکزی
محمود زمانی قمی استاندار مرکزی نیز در این مراسم حضور داشت و با سخنان کوتاه خود در مجموع از همکاری های رئیس کل دادگستری استان مرکزی و دادستان اراک نسب به حمایت های دستگاه قضایی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان تقدیر کرد.

تجلیل از صادرکنندگان برتر ملی و استانی در مراسم
در این مراسم از شرکت های الیاف پلی استر ساینا دلیجان، شرکت سازه های فلزی یاسان، گروه صنعتی بوتان و شرکت پرلیت آسیا که در مراسم تجلیل از صادرکنندگان ملی در روز صادرات از سوی مقام عالی وزارت تجلیل شدند، تقدیر به عمل آمد.
همچنین در این مراسم از شرکت های صنعت گام اراک، کاوه کشاورز، اکسیر پویان، الیاف ترمه صدف دلیجان، پارس گالوانیزه امین، کیا پلی استر دلیجان، آلومینیوم ایران، پویا پلاست متین، اراک تک سوز و شرکت صنعتی حنیفرام به عنوان صادرکنندگان نمونه بخش صنعت و نیز از شرکت های درنا مرغ دلیجان، صنایع شیر ساوه، گلسرای میلاد، شرکت تعاونی تولیدی کشمش سبز اراک، وزین پخش قائم مقام، گلکده مارانتا و شرکت تعاونی آبزی پروری به عنوان صادرکنندگان نمونه بخش کشاورزی تجلیل و قدردانی به عمل آمد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 611821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =