وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: کشورهای منطقه به تنهایی می‌توانند با همکاری یکدیگر امنیت منطقه را تعیین کنند.

به گزارش فارس سردار احمد وحیدی در حاشیه برگزاری این رزمایش با حضور در جمع خبرنگاران رزمایش دریایی ولایت 89 را در ادامه رزمایش اخیر سپاه پاسداران دانست و گفت: این دو رزمایش بزرگ حضور قدرتمندانه جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس، دریای عمان و شمال اقیانوس هند را به خوبی نشان داد.

اهم سخنان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در جمع خبرنگاران را در ادامه می خوانید:

  • ویژگی مهم رزمایش ولایت 89 گستردگی و حساسیت استراتژیک منطقه عملیاتی آن است. این منطقه آینده مهمی در صحنه آبی دنیا دارد. حضور جمهوری اسلامی ایران با داشتن مرزهای طولانی در دریای عمان و خلیج فارس یک حضور مغتنم و مطلوب است که این رزمایش آن را تامین کرد.
  • حجم بالای شناورها، تجهیزات و انجام عملیات‌های تاکتیکی به عنوان یک نمونه منحصر به فرد در این رزمایش است. رزمایش‌های ما عمدتا متکی بر توان داخلی بوده و دکترین دفاعی ما نیز مبتنی بر راهبردهای خاص نظامی و سناریوهای عملیاتی ویژه است.
  • امروز تمامی تسلیحات مورد نیاز را در داخل کشور تامین می‌کنیم. ارتقای توان رزم و آزمایش سلاح‌ها که برخی از آنها برای اولین بار تست می‌شد، یکی دیگر از ویژگی‌های مهم این رزمایش بود که به خوبی اقتدار دفاعی کشورمان را نشان داد.
  • ناظرین نظامی برخی کشورهای حوزه خلیج فارس در این رزمایش حضور داشتند که این حضور نشان دهنده پیام دوستی و رابطه صمیمی میان کشورهای این منطقه است. این امر باعث شد تا توطئه برخی دشمنان که در خارج از مرزها به دنبال بر هم زدن این رابطه هستند، نقش بر آب شود.
  • کشورهای منطقه به تنهایی می‌توانند با همکاری یکدیگر امنیت منطقه را تعیین کنند. هیئت نظامی عراقی در این رزمایش حضور پررنگ داشت. این حضور در کنار دیگر کشورها مانند قطر و عمان یک نقطه عطفی است که نشان می‌دهد روابط جدیدی میان کشورهای منطقه در حال شکل‌گیری است.
  • با نگاهی که جمهوری اسلامی دارد این همکاری‌ها و استقبالی‌ که از طرف کشورهای منطقه صورت گرفت می‌تواند نقطه جدیدی در صحنه روابط نظامی منطقه به وجود آورد.
  • حرف‌هایی که مقامات رژیم صهیونیستی می‌زنند بسیار متناقض است و با توجه به اینکه این رژیم در داخل مرزهای اشغالی خود به ویژه برای حفظ قدس شریف و همچنین در کرانه باختری دچار مشکلات زیادی شده است، آنها می‌خواهند با این حرف‌ها مشکلات خود را فرافکنی کرده و از زیر بار آن فرار کنند.
  • آمریکایی‌ها نیز امروز در این انزوا و چالش بزرگ قرار گرفتند و هر چند گاهی حرف‌هایی گفته می‌شود اما مسئولان رسمی آنها همواره به توانمندی جمهوری اسلامی و عدم توانایی مقابله با نظام اسلامی ایران اعتراف می‌کنند.
  • متاسفانه مجامع بین‌المللی در خصوص این تهدیدات آمریکایی‌ها که برخلاف اصول بین‌الملل است اعتراضی نمی‌کنند این گونه صحبت‌های برخی مقامات آمریکا را از سر استیصال و سردرگمی ارزیابی کرد.
  • آمریکایی‌ها اعلام می‌کنند که هزاران سلاح هسته‌ای و اتمی در اختیار دارند و اگر این حرف را قبول کنیم به معنای آن است که آنها به ازای هر کشور 25 بمب هسته‌ای در اختیار دارند و جا دارد سؤال کنیم که آنها این تسلیحات هسته‌ای را جز برای کشتن مردم بیگناه جهان برای چه کار دیگری می‌خواهند.
  • آنها در گذشته اعلام کردند که ما 30 هزار تسلیحات هسته‌ای در اختیار داشتیم که امروز آن را به 5 هزار تقلیل دادیم.
  • آمریکایی‌ها از سال 1971 باید عضو NPT باشند و طبق تعهدات خود می‌بایست سلاح‌های هسته‌ای خود را توسعه ندهند و ما نیز فکر می‌کنیم آمریکایی‌ها عاقل‌تر از آن باشند که بخواهند حرکت نسنجیده‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران بکنند.
  • برپایی این گونه رزمایش‌های نیروهای مسلح کشورمان هشداری برای کسانی است که به فکر ماجراجویی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 61409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =