ایسنا نوشت: دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، ویژگی‌های مناطق آزاد فعلی و جدید را ارتباط با همسایگان دانست، اما چابهار را در این میان یک استثنا معرفی کرد.

اکبر ترکان در نشست شورای معاونین و مدیران سازمان در ادامه با اشاره به اهمیت جایگاه روستای تیس در توسعه جامعه محلی در چابهار اضافه کرد: به توسعه تیس بیشتر توجه کنیم. این روستا نیازمند توجه بیشتر سازمان منطقه آزاد چابهار است. در واقع تیس نیازمند اقدامات قابل توجه است.

وی اظهار کرد: افزایش ظرفیت در بندر شهید بهشتی چابهار با طرح‌های توسعه ای در این بندر در دستور کار قرار گرفته و شرایط بسیار خوبی در این بندر وجود دارد.

ترکان با اشاره به فرودگاه جدید منطقه آزاد چابهار گفت: تا احداث فرودگاه جدید چابهار توصیه می کنم همکاری و تعامل با فرودگاه کنارک به خوبی گذشته ادامه داشته باشد.

او همچنین بر برنامه ریزی سازمان منطقه آزاد چابهار در توسعه و برپایی کاشانه میهمان‌ها در چابهار برای توسعه گردشگری هرچه بیشتر در این منطقه تاکید کرد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی درباره اهمیت صید و صیادی در چابهار گفت: باید از ظرفیت‌های صیادی در نواحی همجوار همچون کنارک استفاده کرد. در منطقه صیادان ماهری هستند ولی نیاز دارند تا قایق ها و تکنولوژی های جدید را به کار خود اضافه کنند که منطقه آزاد چابهار می تواند به آنها کمک کند.

35225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 614198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عباس A1 ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۳۰
    2 0
    سلام،منطقه چابهار وبلوچستان هم از نظر جغرافیایی استثناء است هم از نظر خلق وخوی مردم ساکن آن که مردمی بسیار مهربان ،خونگرم ومهمان نواز هستند. مردم بلوچ ایرانیانی اصیل وباستانی و از تیره ماد و آریایی ایرانی هستند.بلوچی زبان مردم بلوچ و از شاخه های زبانهای پهلوی اشکانی وساسانی و از گروه زبانهای غربی ایران ولباس مردم بلوچ لباس عامه مردم در دوره اشکانی وساسانی است.در کتبه های پاسارگاد در فارس شاپور دوم پادشاه ایران که سوار بر اسب است لباسی شبیه لباس بلوچی امروز بر تن دارد.