تسنیم نوشت: رییس کمیته پیگیری حادثه قطار مسافری با اعلام این‌که سیستم اتوماتیک کنترل قطار (ATC) در حادثه برخورد دو قطار در سمنان به درستی اعلام خطا کرده است، گفت: این سیستم به صورت دستی خاموش می‌شود که باید این موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

اکبر ترکان با اشاره به بازدید بازرسان از کارخانه‌های تولید قطعات سیستم‌های CTC () و ATC اظهار کرد: درباره قراردادهای شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا و این کارخانه‌ها برای اتوماسیون تجهیزات مباحثی صورت گرفته و اطلاعات به صورت کتبی از این کارخانه‌ها دریافت شده است.

وی با بیان این‌که به دنبال چگونگی کار سیستم اتوماسیون هستیم، تصریح کرد: بررسی های صورت گرفته حاکی از آن است که سیستم‌ کنترل اتوماتیک قطار به خوبی عمل کرده است.

وی تاکید کرد:‌سیستم‌های اتوماسیون در خصوص هر دو قطار به خوبی عمل کرده و به قطار سمنان- مشهد اطلاع داده مسیر برای تردد بسته بوده و به همین دلیل چراغ را قرمز کرده است.

مشاور رئیس‌جمهوری ادامه داد:‌ اما تصمیم گرفته می‌شود قطار به صورت دستی حرکت کند و سیستم اتوماسیون خاموش می‌شود که این امر باید مورد بررسی قرار گیرد.

به گفته ترکان، در حال بررسی مراحل کار تصمیم‌گیری برای خاموش کردن سیستم کنترل اتوماتیک قطار هستیم تا اگر قصوری صورت گرفته مشخص شود.

35225

 

کد خبر 606610

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
    13 0
    روزی 80 نفر در جاده ها بخاطر تصادف می میرند ولی چون جد اجدا می میرند و یکجا نیست هیچ سرو صدایی هم نمیشه درصد مهمی از این تلفات بخاطر خودروهای ناایمن است خودروسازان همچنان جنایت می کنند
  • آدرسی A1 ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
    5 0
    واقعا جای تعجب است که سیستم هشدار بتواند توسط راننده خاموش شود و مرکز کنترل بر حرکت قطار هیچ کنترلی نداشته باشد. با این کار ریسک فعالیت تروریستی و خرابکاری به شدت افزایش می یابد و مرکز کنترل نیز فقط نظاره گر خواهد بود. ایا نمی شد که با دو خط برنامه نویسی به سیتم کنترل فهماند که درصورت بروز هشدار قطار حتما باید توقف کند و تنها قطار موقعی میتواند حرکت کند که مرکز کنترل این اجازه را به قطار بدهد. و یا اینکه الان ارتباط ماشین با ماشین بطور گسترده برای جلوگیری از وقوع حوادث در اروپا استفاده می شود ما چرا نمی توانیم برای قطارها که از اهمیت زیادی برخوردارند استفاده کنیم مثلا میشد یک سیستم هشدار لوکال بر مبنای جی پی اس برای هر قطار پیشبینی کرد که راننده از موقعیت قطار جلویی باخبر باشد ولی حیف
    • بی نام DE ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
      2 0
      قطار بدون راهبر هم می تواند به صورت اتوماتیک حرکت کند. هواپیما هم بدون خلبان می تواند پرواز کند. ولی یک سری استاندارها وجود دارد که قطار و هواپیما و اتوبوس باید بتوانند توسط یک انسان کنترل شوند و انسان قدرت بیشتری در کنترل انها از کامپیوتر باید داشته باشد. در ضمن مرکز کنترل به راهبر قطار گفته می توانی حرکت کنی. گفته احتمالا چراغ یخ زده که قرمز مانده و مگر یک چراغ یخ می زنه؟؟؟
  • بی نام A1 ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
    4 0
    اصولا فرهنگ ما در مواجه با چراغ قرمز خیلی جالبه

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین