ملایر با دارا بودن امکانات و فضاهای آموزشی مناسب، سه بیمارستان فعال و تخصصی و وجود کادر پزشکی مجرب و متخصص، پتانسیل و ظرفیت های لازم را در راستای پیشبرد اهداف آموزش در حوزه علوم پزشکی دارد و می تواند به یکی از قطب های مهم درمانی در جنوب استان همدان تبدیل شود.

به گزارش خبر گزاری خبر آنلاین از همدان ؛ شهرستان ملایر دارای 16 مرکز دانشگاهی و آموزش عالی است و دانشکده پرستاری آن نیز از سال 92 مجددا راه اندازی شد و هم اکنون با 46 دانشجو در حال فعالیت است، اما از نبود رشته های پزشکی رنج می برد و مسئولان بارها این امر را یک خلاء و نقصان برای این شهرستان ویژه به عنوان دومین شهر بزرگ استان همدان عنوان کرده اند.


دکتر عباس آذر همایون، رئیس مجمع خیران سلامت ملایر نیز در این می گوید: آموزشی کردن بیمارستان ها موجب بالندگی و پویایی جامعه پزشکی و پرسنل و جذب هیات علمی خواهد شد.

وی ارتقای سلامت و حوزه بهداشت و درمان را نیز از دیگر مزایای خاص آموزشی کردن بیمارستان ها عنوان کرد و افزود: از سال ها پیش پیگیر راه اندازی رشته های پزشکی و پیراپزشکی در این شهرستان بودیم که دانشگاه آزاد اسلامی ملایر با اختصاص ساختمانی مجهز به تحقق این خواسته ما جامعه عمل پوشاند.

وی با بیان اینکه تمام توان خود را برای تحقق این امر می گذاریم، تصریح کرد: در کنار آموزش رشته های پزشکی و پیراپزشکی، در تلاش هستیم تا برای دانشکده پرستاری نیز رشته های بیشتری را جذب کنیم.

دکتر محسن ترکاشوند، مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر نیز گفت: تلاش هایی برای اخذ رشته های علوم پزشکی در دانشگاه ملایر انجام شد که محقق نشد، اما امروز برای راه اندازی رشته های پزشکی و پیراپزشکی معاونت های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی همدان در کنار دانشگاه آزاد اسلامی خواهند بود.

وی افزود: در بسیاری از دانشگاه های علوم پزشکی که در کشور فعال است، این حجم از ظرفیت نیروی انسانی و فضای فیزیکی را در حوزه بهداشت و درمان ندارند، اما ملایر در این زمینه دارای ظرفیت های بسیار بالایی است.

وی با اعلام اینکه ملایر بعد از همدان بهترین پتانسیل درمان را دارد، یادآور شد: هم اکنون حدود 75 تن نیروی متخصص در رشته های علوم پزشکی و phd های مختلف در ملایر داریم که به راحتی می توانیم علاوه بر تخت های بیمارستانی، آزمایشگاه و حوزه های آموزشی، نیروی متخصص فنی در رشته های مختلف علوم پزشکی را در اختیار مرکز آموزشی پزشکی دانشگاه آزاد قرار دهیم.

لازم به ذکر است از ساعت 18 امروز با حضور دکتر قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت و درمان و دیگر مسئولین استانی، پروژه ام آر آی و سی سی یو ، بیمارستان امام حسین(ع) ملایر با هزینه بیش از 200 میلیارد ریال افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

قسمتی از هزینه بازسازی سی سی یو این بیمارستان توسط حاج علی میرزایی، نیکوکار ملایری پرداخت شده است.

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 619820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =