۱ نفر
۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۸

میزان نوشت: موتور یکی از وسایل نقلیه‌ای است که در برخی موارد افراد ترجیح می‌دهند برای جابه‌جایی از آن استفاده کنند که با این وجود درآمد مسافرکشان موتور و پیک‌های موتوری حداقل روزانه بین 100 تا 200 هزار تومان متغییر است.

مسافرکشی با موتور درآمد بالاتری نسبت به تاکسی‌های سطح شهر دارد و به علت اینکه مسافر را ظرف زمان کوتاه‌تری به مقصد می‌رساند پول بهتری نیز به جیب می‌زند.

اما نکته قابل توجه اینجاست که جابه‌جایی با موتور خطرات بسیار زیادی را نیز به همراه دارد ولی در برخی مواقع زود رسیدن ارزش کرایه یک موتور سیکلت را دارد.

جایگاه اصلی موتور‌سواران در چهارراه‌های اصلی شهر است و به گفته خودشان مشتریان مخصوص به خود را دارند ؛ اکثر کسانی که سوار بر موتور می شوند عجله دارند و حاضرند پول بیشتری نیز بپردازند.

این در حالی استکه حداقل درآمد این موتور سواران روزانه حداقل 100 هزار تا 200 هزار تومان است و به علت اینکه سرعت جابه‌جایی با موتور بسیار بالاتر از تاکسی است افراد ترجیح می‌دهند در بسیاری از موارد ار موتور استفاده کنند.

گویا صاحبان این مشاغل هم از درآمد روزانه و ماهیانه حدود 3 میلیون تومان به بالا ناراضی به نظر نمی‌رسند و به قول خودشان اگر مسیر ویژه‌ای برای آن‌ها ایجاد شود درآمد کل روزشان را در یک ساعت در می‌آورند و می‌توانند به راحتی از ترافیک‌های چندین ساعته شهرهای شلوغ عبور کرده و سریع‌تر به مقصد برسند.
علاوه بر این این موتورسان اغلب جوان و میان‌سال هستند و سن حدود 20 تا 40 سال دارند و با پرس و جو از چند نفر از این افراد اغلب مدرک دیپلم دارند ولی هستند افرادی در این میان که تحصیلات بالاتری نیز دارند ولی به علت نبود کار به این شغل روی آوردند.

نکته قابل توجه اینجاست که این افراد ترجیح می‌دند به جای کار کردن در یک محیط اداری و یا یک شرکت با درآمد حداکثر یک میلیون و 700 هزار تومان تا 2 میلیون سراغ مسافر کشی به موتور بروند هر چند این شغل هم دردسرهای مربوط به خود را دارد ولی حداقل درآمد ماهیانه 3 میلیون تومان را به دردسرهای این شغل ترجیح می‌دهند.

به گفته یکی از موتور سواران اگر درآمد روزانه حداقل 40 تا 50 هزار تومان از مسافر کشی در نیاوردم شب به خانه بر نمی‌گردم و این مورد کمتر پیش می‌آید مگر هوا آنقدر سرد باشد که کسی تمایلی به سوار شدن موتور نداشته یباشند حتی در این صورت هم هستند افرادی که از سر اجبار مشتری همیشگی ما هستند.

علاوه بر سوار کردن مسافر موتور سوران درآمدهای دیگری را نیز از این طریق کسب می‌کنند که در این بین با جابه‌جایی یک پاکت یا یک وسیله نیز می‌توانند درآمد یک روزشان را کسب کنند تا جایی که و این بستگی دراد که چقدر مسیر را زودتر پیدا کنند و این سرعت موجب افزایش درآمد این افراد می‌شود.

این در حالی است که پخش لوازم تجاری و بازاریابی برای شرکت های مختلف از دیگر کارهایی است که موتورسواران انجام می دهند؛ شرکتی در آگهی خود عنوان می کند حقوق ثابت 700 هزار تومان به علاوه مزایا را به جیب می‌زنند.

با این اوصاف به نظر می‌رسد پیک‌های موتوری از کار و درآمد خود رضایت کافی را دارند زیرا منبع درآمد این افراد از یک فرد لیسانسه مشغول در یک شرکت بیشتر است.

با وجود نبود کار مناسب برای جوانان مخصوصا در شهرهای بزرگ باید انتظار ایجاد این مشاغل را در سطح شهر و با درآمدهای بالا داشت.

35225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 628627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =