ایسنا نوشت: دبیر انجمن داروسازان ایران با اشاره به تاخیر در پرداخت مطالبات داروخانه‌ها از سوی بیمه‌ها هشدار داد که در صورت عدم تسویه مطالبات تا پایان بهمن، از اسفندماه نسخ بدون احتساب بیمه پیچیده می‌شود.

 سجادی در نشست خبری انجمن داروسازان ایران با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور، گفت: معتقدم طرح تحول نظام سلامت در جهت رفاه و بهبود وضعیت بیماران اجرا شد و دیدگاه بسیار خوبی جهت کاهش پرداختی مردم و کاهش هزینه‌های بستری از 30 درصد به 10 درصد بود، اما سوال مشخص ما این است که چرا نباید در آن مقطع پیش بینی تامین منابع پایدار صورت می‌گرفت و چرا وزارت بهداشت و وزارت رفاه اقدامی در این جهت انجام ندادند.

وی افزود: بر همین اساس می‌بینیم طرحی که باید با یک برنامه ریزی ثابت اجرا می‌شد بعد از دو سال همه دستگاه‌های مرتبط را دچار مشکل کرده اما اختلاف بین دو وزارتخانه رفاه و بهداشت نباید منجر به آسیب دیدن بیماران شود.

وی با بیان اینکه ما از روز اول از طرح تحول نظام سلامت حمایت کردیم، گفت: اما باید از همان زمان منابع پایداری برای این طرح دیده می‌شد. اکنون ادامه این روند کمبودهای دارویی را ایجاد می‌کند.

سجادی با اشاره به اجرای طرح عامل سوم گفت: تامین اجتماعی بعد از طرح تحول نظام سلامت تفاهم نامه‌ای را با بانک رفاه امضا کرد و قرار بود که مطالبات 60 روز بعد از تحویل اسناد پرداخت شود که این طرح بعد از دو ماه متوقف شد اما طرح‌های ملی نباید با نگاهی مقطعی اجرا شود؛ به طوریکه بعد از دو یا سه ماه منتفی شود. اما تامین اجتماعی به تفاهم با بانک رفاه هم پایبند نبود.

دبیر انجمن داروسازان ایران ادامه داد: در حال حاضر متوسط پرداختی مطالبات از سوی سازمان بیمه سلامت و تامین اجتماعی مربوط به تیرماه است. در صورتیکه بر اساس قانون باید حداقل تا انتهای آبان ماه را پرداخت می‌کردند. در این شرایط ما نگرانیم؛ چرا که با نزدیک شدن به پایان سال هزینه‌های تامین دارو، پاداش، دستمزد و ... افزایش می‌یابد و اگر در پرداخت مطالبات تسریع نشود همه دچار مشکل می‌شویم.

سجادی هشدار داد که اگر تا پایان بهمن ماه مطالبات (مطالباتی که داروخانه‌ها تا پایان آبان ماه از بیمه‌ها طلب دارند) پرداخت نشود، نمی‌توانیم تضمین دهیم که در اسفندماه نسخه پیچی با احتساب بیمه انجام شود؛ چرا که بسیاری از داروخانه‌ها این توان را ندارند. انجام این کار هم در چارچوب قرارداد است. یعنی وقتی که بیمه‌ها به قرارداد عمل نکنند، ما هم منع قانونی برای این کار نداریم چرا که مطابق ماده 38 برنامه پنجم توسعه مطالبات باید تا سه ماه پرداخت شود و در صورت تاخیر باید جریمه آن را بدهند.

47234

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 628756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۶
    0 0
    احسنت
  • بی نام A1 ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۶
    2 0
    این چه وضعیتی هست درست کردن داروخانه نسخه نپیچه مردم هم تجمع می کنند نمی دونم اینها واقعا دلشون می خواد کشور بهم بریزه؟به وضعیت مردم چرا نمی رسن؟یه کم از اون کشورهای دوست و برادر دست بردارید به کشور خودمون برسید/