بیمارستان صحرایی بسیج در  دهه فجر در منطقه سراب حمام پلدختر بر پا می‌شود

مسوول بسیج جامعه پزشکی استان لرستان گفت: بسیج جامعه پزشکی استان لرستان در ایام الله دهه فجر در منطقه سراب حمام پلدختر اقدام به برپایی بیمارستان صحرایی می کند .

اسما اسماعیل پور ، خبرآنلاین لرستان ،سرهنگ نبی اله شمس بیرانوند در جلسه آمادگی برپایی بیمارستان صحرایی شهرستان پلدختر افزود: این بیمارستان به نام شهید هوشنگ اللهیاری در راستای محرومیت زدایی وخدمت رسانی صادقانه به مناطق محروم و بهره مندی مناسب تر خانواده های ضعیف از خدمات پزشکی برپا می شود .

وی گفت: بیمارستان صحرایی به مدت 5 روز از 19 تا 23 بهمن ماه جاری در منطقه دایر و فعال است وتمام خدمات پزشکی را به صورت رایگان به مردم ارایه می دهد .

وی افزود: پیش بینی می شود این بیمارستان در ایام الله دهه فجر روزانه به حدود یکهزار و 500 نفراز جمعیت روستاهای تابعه منطقه 5 هزار نوع خدمت به صورت رایگان ارایه می دهدو در صورت نیاز به خدمات تخصصی بیشتر بیماران به مراکز تخصصی ارجاع داده می شوند . 

مسوول بسیج جامعه پزشکی استان لرستان گفت: در این بیمارستان صحرایی با نیاز سنجی های انجام شده روزی حداقل 40 تا 50 پزشک از متخصص ، عمومی و دندانپزشک حضور دارند .

شمس بیرانوند افزود: تمام سرویس ها ، خدمات درمانی و تجهیزات پزشکی لازم در منطقه آماده و سازه چادری بیمارستان صحرایی برپا خواهد شد.

وی گفت: با توجه به اطلاع رسانی که از قبل در بین مردم انجام می شود به این بیمارستان مراجعه و خدمات پزشکی لازم را دریافت می کنند .

مسوول بسیج جامعه پزشکی استان لرستان گفت:دستگاه های دیگر نیز قول داده اند در منطقه حضور پیدا کنند و محل را مسطح سازی و شن ریزی کنند تا در صورت باران و نامساعد بودن وضع جوی مراجعه کنندگان با مشکل مواجه نشوند .

شمس بیرانوند، برگزاری نمازجماعت، نمایشگاه عفاف و حجاب، پیوست فرهنگی، حضور مبلغ و مبلغه، نمایشگاه جمعیت، آموزش بهداشت مبارزه با بیماری ها از جمله تب مالت و سالک که در شهرستان از معضلات است بخشی از فعالیت های فرهنگی این بیمارستان صحرایی می باشد .

امام جمعه پلدختر گفت:خدمت رسانی به مردم در سوره ها و آیه های متعدد آمده است و مسوولی که می تواند کاری انجام دهد خدمت او بی منت باشد .

حجت الاسلام محمد سوری افزود: مردم معتقد به ولایت و دوستدار نظام هستند و خدمت به مردم و محرومان خدمت به دین و یک نوع جهاد تلقی شده و پزشکان با حضور در بیمارستان های صحرایی و خدمت به مناطق محروم در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و اعتلای سلامت جامعه گام بر می دارند .

وی گفت: شهرستان پلدختر 312 شهید و جانبازان زیادی را تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کرده که باید به این مردم که جان خود را در راه نظام مقدس جمهوری اسلامی تقدیم کردند ، خدمت شود .

حجت الاسلام سوری این حرکت و فرصت خدمت جامعه پزشکی به مردم محروم را کارمبارکی دانست و افزود: بسیج یعنی آبادانی و همان گونه که از نامش پیا است عمل کرده و هر جا بوده آبادانی را به همراه داشته و قشری که در خدمت ولایت فقیه است .

وی با بیان این که خدمات و فعالیت های بسیج نتیجه مردمی بودن بسیج است و گفت: مناطق مختلف شهرستان پلدختر محروم هستند و انتخاب این مکان برای خدمت رسانی مناسب است .

امام جمعه پلدختر گفت: مردم این شهرستان مردمی عشایر ، باغدار ، کشاورز و دامدار و مولد اقتصادی هستند به طوری که انجیر سیاه این منطقه صاحب برند است و خدمت رسانی به مناطق محروم کار خوب و جهادی است .

معاون فرماندار پلدختر رضایتمندی مردم و ارایه خدمات با کیفیت بالا به بیماران را از اهداف برپایی دومین بیمارستان صحرایی در این شهرستان برشمرد وگفت: همه دستگاه ها و ادارات شهرستان با تمام توان درجهت خدمت رسانی بهتر در بر پایی بیمارستان صحرایی با سپاه همکاری های لازم را خواهند داشت .

امان الله بابایی افزود: مردم شهرستان پلدختر در دوران هشت سال دفاع مقدس عشق و ارادت به نظام و ولایتمداری خود را ثابت کردند و شایسته خدمتگزاری هستند

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 629572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =