افزایش سرانه فضای سبز در کرج شش برابر برنامه پنجم توسعه بوده است

شهردار کرج، گفت: شهرداری این کلانشهر تنها در سال 95 موفق شده است به اندازه کل پیش بینی های برنامه پنجم توسعه کشور در سطح شهر عرصه های سبز ایجاد کند؛ بر این اساس افزایش سرانه سبز در کرج 6 برابر برنامه پنج ساله توسعه می باشد.

به گزارش خبر آنلاین و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، علی ترکاشوند در جلسه شورای برنامه ریزی شهرداری این کلانشهر که عصر روز گذشته با حضور محمدرضا رضاپور قائم مقام شهردار، معاونان، مدیران عامل سازمان ها، مدیران مناطق و مدیران ستادی این دستگاه برگزار شد با بیان این مطلب به اجرای پروژه جنگلکاری باغستان اشاره کرد و اجرای این طرح را در طول تاریخ تاسیس شهرداری کرج بی نظیر خواند.
شهردار کرج در تشریح موقیت پروژه اراضی جنگلکاری باغستان با بیان اینکه پروژه مذکور عامل مهمی برای ارتقاء فضای سبز شهر در کرج محسوب می شود، گفت: در حال حاضر 400 هکتار از این مجموعه احداث شده است و 600 هکتار باقی مانده نیز در سال 96 به بهره برداری می رسد.
ترکاشوند اظهارداشت: مدیریت شهری کرج با تولی گری سازمان پارک ها و فضای سبز نسبت به ایجاد فضای سبز و صیانت از این عرصه مهم موفق عمل کرده و توانسته است طبق اصول اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید مقام معظم رهبری می باشد، پروژه های فضای سبز به ویژه مجموعه جنگلکاری باغستان را به سرانجام برساند.
این مسئول بیان کرد: جایگزین کردن آب خام به جای آب شرب، کاشت گونه های سازگار با محیط و اجرای سیستم آبیاری مکانیزه که تا حدود 75 درصد موجب صرفه جویی در مصرف آب می شود، نشان از توجه مجموعه مدیریت شهری به مبحث اقتصاد مقاومتی در احداث اراضی جنگلکاری باغستان دارد؛ کاشت درخت های مثمر ثمر به منظور اینکه علاوه بر عدم تقبل هزینه های اضافی برای این دستگاه طی چند سال آینده، درآمد زایی نیز از طریق کاشت گونه های مذکور حاصل شود از دیگر تمهیداتی می باشد که در این پروژه اجرایی شده است.
شهرداری عاملیت توزیع میوه و تره بار در کلانشهر کرج است
وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه پیش از این جهاد کشاورزی نسبت به توزیع میوه و تره بار در کلانشهر کرج اقدام می کرد، گفت: این مهم طی سه سال گذشته از طریق سازمان میادین میوه و تره بار این دستگاه انجام می شود.
شهردار کلانشهر کرج تاکید کرد: سازمان مذکور در ایام پایانی سال با توجه به نیاز مردم به میوه باید تمهیدات لازم را اندیشیده باشد تا شهروندان برای تامین مایحتاج خود با مشکل مواجه نشوند؛ برای تحقق این مهم ضروری است سایر حوزه های ذیربط شهرداری کرج نیز اقدامات لازم را بعمل آورند تا بطور مثال در زمینه پارکینگ و یا ترافیک درون شهری معضلی ایجاد نشود.
ترکاشوند در پایان خاطر نشان کرد: سازمانهای آتش نشانی، پارکها و فضای سبز و آرامستانها، معاونت خدمات شهر، فنی و عمرانی شهرداری کرج و سایر حوزه های همزمان با فرا رسیدن سال جدید باید اقدامات مورد نیاز را در سطح شهر اجرایی کنند تا حال و هوای بهار به عینه در کرج ایجاد شود و شهروندان با کمترین میزان مشکلات به استقبال نوروز بروند.
گفتنی است، تسویه پراختی های پرسنل اعم از رسمی و غیر رسمی، به ویژه نیروهای خدمات شهر، فضای سبز و تامین نیرو تا 20 اسفند ماه یکی دیگر از تاکیدات شهردار کرج بود که به طور ویژه خواستار آن شد تا مدیران مناطق، مدیران عامل سازمانها و مسئولان ستاد مرکز در این زمینه از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 644268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =