۵۰ درصد از تلفات تصادفات درون‌شهری افراد بالای ۶۰ سال هستند

تسنیم نوشت: رئیس پلیس راهور استان لرستان گفت: متأسفانه مصوبات جلسات شورای ترافیک به‌درستی اجرایی نشده و امسال شهردار خرم‌آباد ۷ بار، شهردار دلفان یک‌بار، شهردار دورود ۲ بار و شهردار بروجرد ۳ بار مقصر تصادفات درون شهری شناخته‌شده‌اند.

سرهنگ منوچهر مرادی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که در سالن جلسات راهنمایی و رانندگی استان لرستان برگزار شد بابیان اینکه تصادفات درون‌شهری استان طی 11 ماهه امسال افزایش‌یافته است اظهار داشت: تصادفات درون‌شهری در شهرستان‌های خرم‌آباد، بروجرد، دورود، کوهدشت و دلفان در 11 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش‌یافته است.

وی افزود: با توجه به اینکه در شهرستان الیگودرز عوامل راهنمایی و رانندگی و شهرداری اصلاحات هندسی را انجام داده و نقاط حادثه‌خیز را رفع کرده‌اند تصادفات درون‌شهری در این شهرستان کاهش‌یافته است.

رئیس پلیس راهور استان لرستان بابیان اینکه 50 درصد از تلفات تصادفات درون‌شهری افراد بالای 60 سال هستند عنوان کرد: بیشترین تلفات تصادفات درون‌شهری استان را عابران پیاده به خود اختصاص داده و پس‌ازآن موتورسیکلت‌سواران بیشترین تلفات را داشته‌اند.

وی بیان کرد: 12 هزار و 160 دستگاه موتورسیکلت طی 11 ماهه امسال در پارکینگ‌های تحت نظارت توقیف‌شده است.

مرادی بابیان اینکه مجروحان تصادفات که در بیمارستان و مراکز درمانی فوت می‌کنند 62 درصد مربوط به تصادفات درون‌شهری بوده است تصریح کرد: میانگین کشوری فوت مجروحان در بیمارستان 42 درصد است که آمار استان لرستان از میانگین کشوری بالاتر است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه آمار فوت‌شده‌ها در مراکز درمانی خیلی بالا است که باید نظارت بیشتری بر مراکز درمانی باشد و با توجه به اینکه مجروحان بیشتر از ناحیه سر زخمی می‌شوند ولی در برخی مراکز درمانی جراح مغز و اعصاب حضور ندارد که سبب می‌شود افراد فوت کنند.

رئیس پلیس راهور استان لرستان گفت: نقاط حادثه‌خیز در استان شناسایی‌شده که به‌عنوان نقاط شناسنامه‌دار از شورای ترافیک به شهرداری‌ها برای اصلاح اعلام‌شده ولی تاکنون اقدام خاصی انجام‌نشده است.

وی بابیان اینکه نقاط حادثه‌خیز استان شناسایی به شهرداران اعلام شد ولی چون اقدامی برای رفع نقاط حادثه‌خیز اجرایی نشد برخی شهرداران در تصادفات درون‌شهری مقصر شناخته‌شده‌اند اظهار داشت: در 11 ماهه امسال شهردار خرم‌آباد هفت بار، شهردار دلفان یک‌بار، شهردار دورود دو بار و شهردار بروجرد سه بار مقصر شناخته‌شده است.

مرادی افزود: با توجه به دستورالعملی که دریافت شده است از سال 96 کسانی که کمتر از یک سال گواهی‌نامه دریافت کرده‌اند باید یک سری محدودیت‌ها را رعایت کنند به‌طوری‌که حین رانندگی باید افراد باتجربه در کنار آن‌ها باشد و از ساعت 24 بامداد تا پنج صبح رانندگی برای این افراد ممنوع است.

وی عنوان کرد: خرم‌آباد تنها مرکز استانی است که به مرکز تخلفات هوشمند تجهیز نشده، بنا بود در شهرستان‌های بروجرد، دورود و خرم‌آباد مبالغی برای تجهیز دوربین پلاک خوان اختصاص یابد، هشت میلیارد تومان به شهرداری خرم‌آباد واریز شد ولی متأسفانه در نظر دارند این پول را برای کارهای دیگری هزینه کنند.

رئیس پلیس راهور استان لرستان بیان کرد: متأسفانه مصوبات جلسات شورای ترافیک به‌درستی انجام‌نشده حتی یک‌بار شهردار خرم‌آباد در این جلسات حضور نداشته و همین بی‌توجهی‌ها سبب می‌شود مشکلات ترافیکی در استان برطرف نشود.

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 646432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =