۰ نفر
۷ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۰

نظرهای خوانندگان خبرآنلاین در خصوص یادداشت"چرا باید به آمریکا یارانه بدهیم؟"

در پی انتشار یادداشتی از دکتر ابراهیم رزاقی، استاد بازنشسته دانشگاه تهران با این عنوان که "چرا باید به آمریکا یارانه بدهیم؟" بحث دفاع از افزایش قیمت دلار بازتاب های متفاوتی را در میان کاربران خبرآنلاین داشته است.

به طوری که صاحبان تولید از آن دفاع و طیف مصرف کننده نسبت به تبعات تورمی افزایش قیمت دلار ابراز نگرانی کرده اند. به عنوان نمونه کاربری بدون نام نوشته است:" تمام صاحب نظران اقتصادی و صنعتگران بی صبرانه منتظر واقعی شدن قیمت دلار و سایر ارز ها هستند. به نظر من تحول اقتصادی واقعی همین افزایش قیمت دلار است نه حذف یارانه ها با این همه حاشیه و پتانسیل چند برابر کردن نرخ تورم."

مجید در تحلیل چرایی پایین نگاه داشتن قیمت دلار نوشته است:" برای اینکه حامیان اصلی این سیاست تجار و واردکنندگان هستند نه تولیدکنندگان و صنعتگران. برای تجار دلار پائین مثل هلو است و برای صنعتگر مثل زهر."

کاربر بدون نام دیگری هم این گونه اظهارنظر کرده است:" به عنوان فردی که 20 سال از تجربه شغلی ام را در تولید گذرانده ام نظریه متین و کاملا درستی است امیدوارم که سردمداران اقتصادی توجه کنند."

اما کارمند در نظری متفاوت نوشته است:" به نظر من اگر دلار گران شود با توجه به این که ما متکی به واردات هستیم گرانی سرسام آور می شود." همچنین کارگر در تایید نظر کارمند نوشته است:" شاید تولیدکنندگان سود کنند و لی مصرف کنندگان زیر فشار تورم له می شوند."

دانشجویی هم در تکمیل نظر کارمند و کارگر انی کامنت را نوشته است:" اگر این اقدام صورت گیرد واردات کم صرفه تر می شود ولی تولید داخل توان پشتیبانی از بازار داخل را ندارد."

و اما محمد این گونه اظهارنظر کرده است:" اگر با نگاه حفظ منافع ملی نگاه کنیم افزایش قیمت دلار به نفع تولید و اقتصاد کشور است البته شاید در کوتاه مدت تبعات منفی داشته باشد."

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 64840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۷
    0 0
    از تولید خودرو حمایت شد آخر چه شد؟ بقیه تولیدات هم به همین صورت
  • مهدی IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۷
    0 0
    ما بایستی ابتدا فرهنگ تولید را اصلاح کنیم. تا وقتی به فکر "بستن بار" اون هم یک شبه باشیم و فکر کنیم خرید وظیفه مصرف کننده است . دلار 100 تومنی با 1100 تومنی توفیقی نمی کنه
  • بدون نام IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۷
    0 0
    به نظر من نیازی به انجام اینکار نیست اگر مانع خروج سرمایه از کشور شویم این مشکلات مطرح نیست اگر قرار است سرمایه ای از کشور خارج شود تنها باید منوط به ایجاد اشتغال در کشور باشد(ایجاد اشتغال واقعی)
  • وحید ملک زاده IR ۱۸:۴۷ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۷
    0 0
    جناب آقای سر دبیر سلام بنده از کارشناسان خبره اقتصادی این مملکت هستم ودوست دارم بی پرده بگویم معضل قیمت ارز مانند ترکشی است که دارای هزاران لبه تیز برنده است که به یک باره وارد مغز یک انسان شده است و حال اگر تمامی طبیبا عالم را جمع کنید همگی متفقا خواهند گفت هر گونه جابجائی این ترکش چه به داخل یا خارج و یا هر جهت دیگر مصادف است بایک ضایعه حرکتی برای بیمار این تنها تمثیلی است که میتوانم برای نرخ ارز و تبعات جابجائی آن توصیف نمایم ولی چارهای هم برای آن متصورم که مجال آن در این کوتاه نمی گنجد
  • حميد IR ۰۳:۴۲ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۸
    0 0
    گران شدن دلار يعني: گران شدن مواد سوختي گران شدن كليه فلزات از جمله طلا گران شدن گندم ذرت .... چرا براي ريختن سود به جيب چند صاردراتچي مواد خام نه مواد صنعتي بايد حاضر گرديم كل مملكت را با تورم وحشتناك مواجه كنيم.دلار گران فقط سود كمتر از 2درصد جامعه است و 98درصد بقيه با تورم وحشتناك مواجه مي گردند.
  • بدون نام IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۸
    0 0
    هيچ تصميمي در علم اقتصاد را نمي توان يكباره گرفت .
  • محمود IR ۰۵:۴۶ - ۱۳۸۹/۰۳/۱۹
    0 0
    در اینکه گران شدن دلار برای اقتصاد و تولید کشور سودمند است هیچ شکی نیست،اما باید یادمان باشد اقتصاد علم تناقص هاست یعنی باید تمام تصمیمات باهم در نظر گرفته شود . گران کردن دلار را باید با تمام جنبه های ان در نظر گرفت و به واقع نیاز به مدیریت صحیح اقتصادی دارد