پاسخ هادی اعلمی فریمان پژوهشگر روابط بین الملل و آمریکا به این سوال که مشارکت بالا در انتخابات چگونه امنیت کشور را افزایش می‌دهد؟


در اینکه اقدام ها و تصمیم های حوزه سیاست خارجی منبعث از میزان قدرت داخلی و پشتوانه ی مهم آن است شکی نیست، و لذا در شرایط فعلی مولفه ی مشارکت طیف های گسترده در انتخابات و میزان گسترده ی حضور ملت بر انسجام داخلی و اخذ تصمیمات مهم امنیت ملی و به تبع آن امنیت منطقه ای خواهد افزود.

قطعا در ارزیابی قدرت امنیت ملی تفاوت های بارز و معنا داری بین رئیس جمهوری که با آرای بالا انتخاب شود با فردی که با حداقل رای گزینش شود،وجود خواهد داشت.

این تفاوت هم در داخل و هم در خارج از کشور مهم است و بر نحوه ی رفتار دیگران بازیگران منطقه ای با ما تاثیر خواهدداشت.اما در مورداینکه کدام رئیس جمهور کارکرد مناسبی خواهد داشت و به نفع کشور است،نیاز به ارزیابی های فکری گسترده ای در امور مختلف داریم که مجالش اینجا نیست.

امابه طور خلاصه معتقدم ما در اهداف درونی اگر هدف غایی را در حکومت داری ایجاد قسط و عدل بدانیم،ناچاریم به آن سمت و سو حرکت کنیم،زیرا کارکردهای ایجاد قسط و عدل قطعا فساد زدایی،شفافیت گرایی،پاسخگویی همه جانبه و کامل مسئولان وآزادی شهروندان را درپی دارد،دراین فضاست که قطعا هنر و معنویت شهروندان به شکل واقعی شکوفا می شود.با این رویکرد است که ما ناچاریم در سیاست خارجی شیوه ای مسالمت جویانه،همکاری جویانه و مشارکتی در پیش بگیریم.چارچوب تعامل در این فضا شکل می گیرد.

 

49310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 663725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =