جمهوری اسلامی ایران به گواه همه کارشناسان و تحلیلگران، امن ترین کشور در منطقه پرآشوب خاورمیانه است.

به گزارش خبرآنلاین، این امنیت حاصل هوشمندی و درایت رهبری، حضور مردم در صحنه و کاردانی و لیاقت دولت مردان و قوای نظامی و نیروهای مسلح کشورمان است که همگی در کنار یکدیگر این امنیت و ثبات را برای کشور به ارمغان آورده اند.

بدون شک ضعف در هریک از این بخش ها می تواند منجر به نتایج ناخوشایندی از جمله برهم خوردن امنیت و ثبات ملی شود.

رهبر معظم انقلاب نیز در سخنرانی به مناسبت روز کارگر بر حضور حداکثری ملت شریف ایران پای صندوق های رأی تاکید کردند و گفتند: « ملت عزیز بدانند حضور در انتخابات در موضوع امنیت ملی تعیین‌کننده است و اگر مردم پای صندوق‌های رای بیایند، کشور در امنیت باقی خواهد ماند.»

به نظر شما مشارکت بالا در انتخابات ریاست جمهوری چگونه امنیت کشور را افزایش می‌دهد؟

شما می توانید نظرات خود را در قالب کامنت در انتهای همین مطلب ارائه کنید

4949

کد خبر 664896

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 83
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد علی مباشر A1 ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۳
    بزرگواران من توجه داشته باشید که مشارکت بالا در انتخابات برای هر دولت و هر کشوری امری ضروری است. حتی در کشورهایی مثل فرانسه و المان و هند که بزرگترین دموکراسی ها را دارند همواره مشارکت موضوعی جنجالی بوده است که رقبا به رخ همدیگر کشیده اند و بعضا آن را مایه تمسخر و مایه مباهات دانسته اند. هر انتخاباتی که مشارکت بالاتری داشته باشد موفقیت بیشتری را نصیب ملت و برنده انتخابات خواهد کرد. در کشورما که دموکراسی و انتخابات امری نوپا محسوب می شود قطعا این اهمیت دو چندان است و لذا باید تشویق کرد که همگان پای صندوق رأی بیایند جه اینکه از آن سو مشارکت بالاتر شانس روی کار امدن دولتی کارامدتر و معتدل تر را نیز به همراه خواهد اورد.
    • بی نام A1 ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۳
      گفتند جوانان فقط مشکل اشتغال دارند همچین نیست اولا چه اشتغالی با چه درآمدی کسی صبح تا شب کار کند بدون لحظه ای لذتی حتی در حد با آرامش کنار خانواده بودن ، جوانان آزادی میخواهند آزادی بیان و گفتمان
    • بی نام A1 ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۳
      نگاهی به کشور عراق و یوگسلاوی سابق و افغانستان و حتی لیبی نشون می ده امریکایی ها به محض اینکمه فهمن یک ملت پشت دولت و حکومت نیست بهش رحم نمی کنن و کلنگیش می کنن
    • بی نام A1 ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۳
      امنیت با روی کار آمدن دولتی عاقل ، اصلاح طلب ، مستقل باروی کردی معتدل به بهترین شکل می تواند ایجاد شود
    • بی نام A1 ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۳
      کشورهای اروپایی هیچ اهمیتی به مشارکت نمی دن بابا الکی قپی نیا. این کشورهای جهان سوم هستند که فقط می خوان نمایش دموکراسی رو تو دنیا بفروشن همین
    • بی نام A1 ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۳
      خب آقای روحانی گفتند تمام تحریمها بعد از تحرمهای هسته ای را برمیداریم ببینیم چقدر از مردم معنای این شعار را فهم میکنند و پشتیبان دولت میشوند و چه افرادی سنگ اندازی می کنند چون معنای این شعار کاملا مشخص و معلومه که چه اتفاقی باید در سیاست خارجی و بهتره بگیم داخلی بیفته
    • بی نام A1 ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۳
      از کل دموکراسی فقط همین صندوق رأی به ایران رسیده چاره ای هم نیست این حداقل نصیب ما است
    • بی نام A1 ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۳
      80 27
      فعلا که حضرت اقا هم هرچی می فرمایند مشارکت رو ببرید بالا اصولگرایان و تلویزیون دارن عکسش رو عمل می کنن و تقریبا زیرپوستی کاری می کنن که مشارکت مردم به حداقل برسه اینم والله تو نوع خودش نوبره که هرکی بیشتر ادعای ولایتمداری می کنه بیشتر خیانت می کنه و گوش به حرف نمی ده
    • بی نام A1 ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۳
      57 4
      متاسفانه به طرز بسیار قابل شهودی دو تن از کامنت نویسان پای ثابت خبرانلاین یعنی امیر تبریز اوغلی و شمس تبریزی دیگه نیستن و خبری ازشون نیست
    • شمس تبریزی A1 ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۳
      39 17
      دوست عزیزم، وقتی کامنت می نویسم شماها اعتراض میکنید که این شمس تبریزی جیره خوار است و به جاهایی وصله که کامنتهاش مرتبا منتشر میشه. وقتی هم نمی نویسم میگین اینها سروکله شان غیب شده. به کدوم ساز شما برقصم قربون شکل ماه ات؟ سفر برون مرزی بودم عزیز دلم و فرصتی نبود تا در خدمت شما عزیزان باشم. الان هم دارم کامنتهای شما را میخوانم و مستفیض میشم. ضمنا این روزها خیلی کیفم کوکه. چرا بحث سیاسی کنم خوشگل مامان؟ من که امروزم بهشت نقد حاصل میشود. وعده فردای زاهد را چرا باور کنم؟ خخخخخخخخخخخخ
    • شمس تبریزی A1 ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۳
      18 98
      به اون دوستی که فرمودن آقا تشویق به مشارکت بالا می کنند و اصولگرایان ضدش عمل می کنند می گویم اشتباه میکنید. اتفاقا قرار است حتی از اونهایی که در کوه و کمر زندگی میکنند با بردن صندوق رای بر پشت استر و الاغ رایشان را جمع کنیم. پس میبینی که دنبال مشارکت بالا هستیم. فقط یادتون باشه اگه مشارکت بالا نتیجه دلخواه شما را نداشت، فرداش نیایید بگویید اینها به خاطر نبات امام رضا رای دادن و چیزی از دموکراسی نمی فهمند؟؟؟؟خخخخخخخخخخ
  • بی نام IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۳
    97 19
    بزعم بنده اینکه ما اصرار داریم حضور یا عدم حضور مردم پای صندوقهای رای را به تایید یا تکذیب کلیت نظام سیاسی کشور پیوند بزنیم کار صحیحی نیست چرا که انتخابات ریاست جمهوری بخشی از روال گردش کار سیاسی کشور است و حضور یا عدم حضور در انتخابات ریاست جمهوری نمی تواند نظر افراد در خصوص تمام جوانب امر را انعکاس دهد
    • شمس تبریزی A1 ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۳
      6 34
      احسنت. بسیار درست فرمودید. دوست عزیز من خیال میکنم که انتخابات مثل کمیسیون پزشکی است و قرار نیست هرکس در این کمیسیون شرکت کنه و بدون داشتن اطلاعات پزشکی اظهار نظر کنه. اصلا خیال میکنم مشارکت بالا در انتخابات نشان دهنده عدم بلوغ سیاسی در یک جامعه است. خیال نکنید این را امروز عرض میکنم. در بهمن ماه 94 هم در وبلاگ آقای تاجیک این را نوشتم و دوستانی که در آن بحث مشارکت داشتند میدانند
  • بی نام IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۳
    20 29
    وقتی مشارکت بالا بره مطمئنا برایند نظرات مختلف از صندوق میاد بیرون و این همفکری که شعاع بزرگتری از نظرات رو در برگرفته مطمئنا هم عقلانی تر خواهد بود و هم از سمت نسبت بیشتری از جمعیت کشورمون مورد حمایت قرار خواهد گرفت. این عقل مداری و اقتدار باعث میشه رئیس جمهور منتخب بتونه به پشتوانه رای بالاش جلوی موانع داخلی و خارجی پرقدرت تر بایسته و هم پیشرفت به همراه خواهد آورد و هم اقتدار
    • بی نام A1 ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۳
      98 4
      امنیت کشور رو فقط مشارکت و شوی سیاسی بالا نمی برد امنیت کشور رو رضایت قشرمتوسط و ضعیف بالا می برد . نمی شود که ما قشر فقیر یک عمر رای بدهیم و از رای ما سو استفاده شود. 29 سالم است بیکارم زندگی من دیگر نابود شده آینده ای وجود ندارد امنیت خوب است اما افزایش حقوق مردم ایجاد نمی کند در این مناظره ها دیدیم که همه شان برخوردار هستند از رئیسی گرفته تا روحانی. فقط ما ملت ایران هستیم که باید فقط رای بدهیم.
    • بی نام A1 ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۳
      26 83
      حالا خوب بود که کار نداشتی پولم نداشتی الان جنگم بود؟ خطر زن و بچه ات رو هم تهدید می کرد. همیشه جای شکرگزاری رو باقی بگذارید
  • بی نام RO ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۳
    31 67
    سلام. شايد از شنيدن اين جمله خسته شده ايم. ولى واقعيت اين است كه با توجه به اوضاع كنونى دنيا با شركت در انتخابات ميتوانيم اميد كسانى را كه ميخواهند ايران هم مثل ساير كشورهاى همسايه يا سوريه و يا أمثال اين كشور شود تبديل به يأس كنيم.باور كنيم ديگران خوبى براى ما نمى خواهند. از ماست كه بر ماست. اميد كه اين رشد را كرده باشيم.
    • بی نام A1 ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۳
      50 8
      دقیقا شما اعتراف تلخی کردید مشارکت بالا برای جایی است که مسئولینش برای مردم اهمیت قائل هستند سی و هشت سال از انقلاب گذشته هنوز یک قانون نداریم که سر سال صابخونه به مستاجر نتونه بگه خوش اومدی و اسباب طرف رو نذاره تو کوچه بابت این همه سال رای دادن این توقع زیادی بود که یک قانون حمایتی از مستاجر تصویب کنند؟کار شاخ و بزرگی بود؟دیگر نیاز به پول و بودجه هم که نداشت که بگوییم یارانه و صدقه بود چرا برای مردم هیچ کاری نمی کنند چرا قوانین به نفع سرمایه دار و پولداران است؟تا کی سر سال از صابخونه بشنوم یا دویست هزار بیشتر بده یا خوش اومدی بازنشسته تامین اجتماعی با حقوق یک میلیونی مگر میلیونر است؟به این اوضاع رای نمی دهم.
    • شمس تبریزی A1 ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۳
      47 17
      شما رای بدی یا ندی ایران مثل سوریه و عراق نمیشه. اونهایی که من وشما را با این حرفها تشویق به مشارکت میکنن میخواهند از حس وطن پرستی شما در راستای منافع سیاسی خودشون بهره میبرند.
  • حسین IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۳
    به نظر من دچار بودن کشور به انواع مشکلات بعد از 38 سال نشان دهنده ی این است که شرکت در انتخابات چندان کمکی به حل مشکلات نمیکند
  • سلمانخان A1 ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۳
    96 14
    تاثیری ندارد امنیت درخاورمیانه متکی به قوه قهریه است نه پشتوانه دموکراتیک
  • بی نام A1 ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۳
    75 16
    خب دولت در برابر رفاه و معیشت مردم و بیکاری جوانان چه وظیفه ای داره؟چه تعهدی داره؟فقط دم انتخابات به یاد مردم میوفتن؟
    • بی نام A1 ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۳
      52 8
      اشتغال فقط با سرمایه گذاری خارجی میسر میشه و اون رو هم اصولگراها نمی ذارن اتفاق بیفته چون می گن همه کارها رو باید بدید ما انجام بدیم وهمه چی دست ما باشه. کافیه شما یه کارخونه رو بخوای بدی به فرانسوی ها یا المانی ها که بیان تجهیزات بریزن توش با ادعای استقلال از بین رفت ازادی رفت امنیت ملی رفت نفوذ شد همه چیز رو خراب می کنن. اینجوری که نمیشه اشتغال درست کرد
  • بی نام A1 ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۳
    36 31
    برخی از اقایان فکر میکنند ایران فرانسه یا المانه. نه اقا ما یه کشور خاورمیانه ای هستیم که واقعش جهنم کره زمین هست و در میان این جهنم همراه با ترکیه تونستیم یه ثبات و امنیت خوبی برای شهروندان فراهم کنیم که خیلی خیلی با ارزشه. لذا وقتی خودتون رو با فرانسه مقایسه کنید بله ما خیلی هنوز عقبیم اما اگه بدونید که تو این جهنم داریم زندگی می کنیم و هنوز نسوختیم خدا رو هم شکر می کنید.
    • بی نام A1 ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۳
      28 7
      من از افرادی متعجبم که دموکراسی 3040 ساله نیم بند ما و ترکیه رو با دموکراسی 250 ساله اروپایی و یا از اون بدتر با مشروطه های 300400 ساله قیاس میکنند. البته میشه با کره جنوبی هم قیاس کرد ولی اینجا به قول دوستان خاورمیانه است. همین انتخابات هم خدا رو شکر همین چهارتا روزنامه هم خدا رو شکر همین چهارتا کانال رو هم خدا رو شکر سال 88 رو یادتون بیارید. از مرزهامون به سمت غرب و شرق زیاد نه 50 کیلیومتر دورتر ببینید در چه تحجر و اشوبی مردم دست و پا میزنند. رای به اعتداله که ما رو لااقل در شرایط فعلی و این ثبات نیم بند حفظ میکنه. هرگز هرگز فراموش نکنید جوامع خاورمیانه چه پتانسیلی برای تندروی دارند و من این پتانسیل رو در بسیاری از افراد عادی جامعه هم میبینم. حواسمون باشه........
  • بی نام A1 ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۳
    56 15
    حفظ دموکراسی در میان یه مشت کشوری که مردمشون کوچکترین نقشی در تغییر سرنوشت خودشون ندارن کار سختی است. مردم باید بیان و رأی بدن چون به قول اقای زیبا کلام تنها سلاح مردم ما صندوق رأی هست
    • بی نام A1 ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۳
      43 7
      والله وضع اونا بهتر از ماست دست کم تکلیفشون با حکومتشون و دولتشون معلومه اینجا هرچیش خوبه می گن مال حکومته هرجا کم میاد می گن تقصیر دولته
  • رضا ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۳
    59 5
    سلام به نظر من با شركت در انتخابات ميشود مخالفين مردم را به حاشيه برد چرا ما به حاشيه برويم تا مخالفين ما بيايند سركار
  • بی نام A1 ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۳
    87 6
    امنیت حکومت یا امنیت کشور و مردم؟
  • بدون نام ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۳
    19 6
    مشاركت شرط لازم اه امنيت ملي اه ن كافي انتخاب روحاني كامل مي كنه
  • مهران ... A1 ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۳
    16 4
    انتخابات همیشه مهم بوده و هست ولی برای برخی ها این دو دوره ظاهرا خیلی مهم تر شده.
  • بی نام A1 ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۳
    49 14
    مشارکت بالا باعث می شود تا اشخاصی مثل آقایان قالیباف و رییسی رئیس جمهور نشوند تا با حرفها و اقدامات نسنجیده در سطح بین المللی، کشور را به بن بست انزوای بین المللی کشانده و با سیاستهای غلط داخلی، فضای کسب و کار ، رفاه اجتماعی و امنیت غذایی و جسمی و روانی مردم را به مخاطره بیاندازند.
  • بی نام A1 ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۳
    21 12
    قطعا هرچقدر دولت با رأی بیشتری سر کار بیاد قدرت تحرکش در منطقه داخل بیشتر خواهد بود
  • بی نام A1 ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۳
    30 3
    اگر منظورتان امنیت جانی و مالی و حمله دشمنان خارجی است بله اما لازم به ذکر است که امنیت فقط این نیست. دولتی که سرکار می اید و یا انتخاباتی که ما در ان شرکت می کنیم باید امنیت روانی امنیت شغلی امنیت غذایی امنیت ازادی را نیز تضمین کند.
    • بی نام A1 ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۳
      10 28
      عزیزم هرچی داری قدرش رو بدون و برای اونکه نداری امیدوار باش نه اینکه قدر اونی رو هم که داری ندونی و به سرنوشت مردم دیگر خاورمیانه مبتلا بشی . ناشکر نباش اگه می تونی داری برو اروپا اگه نداری همینجا قدر بدون و زندگی کن و خدا رو شکر کن امنیت کم چیزی نیست النعمتان مجهولتان الصحه و الامان دو نعمت مخفی هستند سلامت و امنیت یعنی وقتی داری قدر نمی دونی وقتی از دستت رفت می فهمی چی رو از دست دادی که دیگه حسرت خوردن فایده نداره
  • بی نام A1 ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۳
    33 5
    امنیت روانی چی؟ به محضی که کاندیدای اصولگرا رأی نیاره و روحانی یا جهانگیری بشن رئیس جمهور امنیت روانی مردم رو خبرگزاری های وابسته به یک نهادی که نمیشه اسمش رو برد بهم می زنن. فقط امنیت جانی تامین میشه اما امنیت روانی از بین می ره . عملا پیام می دن که اگر کاندیدای ما رأی نیاره پدرتون رو در میاریم. ببینید حالا کی گفتم. از اول خرداد اگه روحانی رأی بیاره مردم رو بیچاره می کنن صدا و سیما هم دوباره با دولت روحانی مثل دولت نتانیاهو برخورد می کنه
  • محمود A1 ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۳
    19 6
    توان اقتصادی یک کشور رابطه مستقیمی با امنیت آن کشور دارد و هر قدر یک کشور از نظر اقتصادی قوی باشد، تهدیدات هر چند هم شدید، تاثیر چندانی نخواهد داشت. مشارکت گسترده منجر به انتخاب رئیس جمهوری با مدیریت اقتصادی قوی می گردد که با رفع تهدیدات و ایجاد فرصتها، امنیت کشور را ارتقاء می دهد.
    • بی نام A1 ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۳
      15 5
      اقتصاد کشور بهبود نمی یابد مگر اینکه سرمایه دار هراسی تو این مملکت پایان یابد. رقبای روحانی به اندازه صد سال تو همین مناظره ها سرمایه داران رو ترسوندن همه پولا رو می ذارن تو بانک و یا خارجی ها هم جرئت نمی کنن پولاشونو بیارن تو مملکت کار ایجاد کنن
    • شمس تبریزی A1 ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۳
      10 9
      با نظر شما موافقم نیستم که مشارکت گسترده منجر به انتخاب رییس جمهور بامدیریت قوی اقتصادی می شود. نمونه اش مشارکت گسترده در سال 88 بود و آن رییس جمهور منتخب هم مدیر اقتصادی لایقی نبود.
  • بی نام A1 ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۳
    10 20
    هر چه تعداد مولکول های ماده در حجم واحد بیشتر باشد آن جسم سخت تر است و نمی توان به راحتی آنرا شکست.
    • بی نام A1 ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۳
      4 15
      چه جواب قشنگی
    • شمس تبریزی A1 ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۳
      14 5
      چه کسی همچین چیزی را به شما یاد داده؟ آن معلم شیمی و یا فیزیکی که به شما این را گفته اشتباه کرده. برای مثال آب و یخ را مقایسه میکنم. کدام یک سخت تر هستن؟ معلومه که یخ. اما میدانید که تعداد مولکولهای یخ در واحد حجم کمتر از تعداد مولکولهای آب در واحد حجم است؟ پس چرا یخ سخت تر است؟ به خاطر اینکه پیوند هیدروژنی بین مولکولهای آن بیشتر است عزیز دل برادر. در کل سختی یک جسم به شبکه بلوری و نوع پیوند بین هر مولکول با مولکولهای مجاورش بستگی داره. این را گفتم تا در انتخابات دنبال مشارکت کیفی باشید و نه کمی. دیگه از این اشتباهات نکنی ها نوباوه من؟؟خطرناکه عزیز دلم خخخخخخخخخخخ
  • بی نام IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۳
    20 11
    مشارکت بالا در داخل از روی کار آمدن افراد جاهل جلوگیری می کند و در بعد بین المللی مانع طمع بیگانگان می شود.
    • شمس تبریزی A1 ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۳
      17 25
      در زمان آقای خاتمی مشارکت بسیار بالایی اتفاق افتاد. در سال 88 هم مشارکت بالایی اتفاق افتاد. پس چرا در زمان آقای خاتمی ما را محور شرارت خواندند و در زمان آقای احمدی نژاد تهدیدهای سنگین وضع شد؟ اونی که به شما گفته مشارکت بالا موجب رای نیاوردن جهال میشه اشتباه کرده چون احمدی نژاد از دل مشارکت بالا در سال 88 درآمد.
    • شمس تبریزی A1 ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۳
      1 2
      با عرض پوزش تحریمها را به اشتباه تهدیدها نوشتم
  • بی نام RO ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۳
    53 3
    اگر طی 38 سال واقعا مردم احساس تغییر کردند باید برن رای بدن
    • بی نام IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۳
      4 12
      من رای میدم چون انصافا تفاوت بین بعضی از دولت هارو حس کردم.مردم لطفارای بدید.
  • بی نام A1 ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۳
    12 1
    امنیت شرط لازم توسعه پایدار است اما به هیچ وجه شرط کافی نیست . بسنده کردن به امنیت و در جا زدن در این امر اتفاقا مانع پیشرفت و توسعه پایدار و مخالف با سند 1404 است . اندیشه وسیع و عمل متناسب با آن اندیشه و تحرک اجتماعی برای تحقق تمامی اهداف یک ملت ضروری است . تحرک اجتماعی که تنها محدود به زمان انتخابات شود گره ای از مشکلات کشور را نخواهد گشود اما به هر حال فرصتی برای ابراز وجود است ...
    • بی نام A1 ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۳
      7 3
      جهانگیری: مذاکره هم کرده‎اید یا فقط تنش‎زایی بلدید
  • بی نام A1 ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۳
    18 2
    کسی را انتخاب کنیم که با دنیا تعامل داشته باشد.اگر بادنیای متمدن ارتباط داشته باشیم،جامعه به آرامش میرسد،نوع تفکر مهم هست ،نه منطقه جغرافیایی،ژاپن وکره هم یک کشور آسیایی هستند،دارند با کشورهای ابر قدرت رقابت میکنن،چون مسلح به سلاح علم هستند،نه اسلحه،اگر کلمه مرگ از زبان بعضی از ایرانیان حذف شود وکشور به سوی علم حرکت کند،گرچه آرزوی حداکثر مردم این سرزمین هست،به یاری خدا ومردم این سرزمین،کشور آباد خواهد شد.
  • بی نام DE ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۳
    11 21
    پدربزرگ های ما یا پدرپدربزرگ های ما واسه این صندوق رای خون دل خوردند. وقتی مردم رعیت بودند و شاه بی عرضه ی قاجار سایه خدا بر روی زمین بود. حالا هر چهار می تونیم رای بدیم واسه ریاست جمهوری. هر چهار سال یکبار نماینده مجلس انتخاب می کنیم. هرکسی دگراندیش است و نمی تونه اکثریت رو با خودش همراه کنه باید از کارهای کوچیک شروع کنه و نشون بده چند مرده حلاجه. عبداله مومنی در نتیجه حضور حداکثری مردم برای انتخابات مجلس تایید صلاحیت شده. اگه رای بیاره می تونه ثابت کنه اون هم اگه در قدرت باشه از رانت شهرداری استفاده می کنه یا برعکس. حضور همه مردم مهمه. حضور مردم به تکامل دموکراسی کمک می کنه. اگه کسی رای نده محمودها انتخاب می شوند و پدر مردم رو در میارن و تهدیدها علیه ایران رو افزایش می دن.
  • بی نام A1 ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۳
    21 7
    به نظر من درصد مشارکت هیچ ربطی به امنیت ندارد یا تایید حکومت توسط مردم نیست، ما داریم یک رییس جمهور انتخاب میکنیم، این معنیش تایید یا عدم تایید نوع سیستم حکومتی نیست، هدف چیز ديگريست، این انتخاب ریاست جمهوریه نه رفراندوم قانون اساسی. تو یک کشوری مثل سوییس گاهی درصد مشارکت به زیر سی درصد هم ميرسه و این به معنی عدم امنیتش نیست، من از اینجا دعوت میکنم کسایی رو که از این وضع خسته شده اند در انتخابات شرکت کنند و به کسی رای بدن که احساس میکنند شاید به نظرات آنها کمی نزدیک تر است و بدانند که کسی در داخل سیستم با میزان پایین مشارکت از مقامش استعفا نمی دهد.
    • بوتیمار IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۴
      2 0
      مشارکت بالا و حضور در پای صنندوق رای تایید رویه و نحوه جاری حکمرانی هر حکومتی است. معیارهای فعلی دموکراسی عددی در تمامی دنیا اشکالات فراوانی دارد و معیار برحق بودن یا باطل بودن افراد و جریانات نیست بلکه منعکس کننده تاثیرات ،شدت و میزان برانگیختگی و تهییج احساسات اقشاری است که در انتخابات شرکت می کنند. آزادی دایمی و غیر مشروط رسانه ها و استقلال قوه قضاییه و برتر بودن رای قضات شریف و مستقل و طرفدار ثبات و قوام ملت و کشور ضامن حفظ و غنای حاکمیت مردم حتی در موکراسی های نیم بند است.
  • بی نام A1 ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۳
    12 16
    روی سخن من با اوناست که هنوز نظرشون به رای ندادنه، اگه فکر می کنید که با پایین اومدن مشارکت کسی تو نهدهای حکومتی از سمتش استعفا ميده یا صندلیش شل ميشه، خيالتون راحت، تجربه ثابت کرده هر وقت مشارکت پایین بوده نتایج انتخابات برای نهادهای حکومتی و امنیتی قابل قبولتر بوده، به نظر من با این که خیلی هامون دلسرد و نا امیدیم ولی رای دادن خیلی بهتر از رای ندادنه، حداقلش اينه که برای خودمون وقت می خریم
  • بی نام A1 ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۳
    14 12
    من قبلا نظرم به رای ندادن بود ولی اتفاقات دوره احمدی نژاد مجلس دوره های قبل نظرمو برگردوند به رای دادن، تا موقعی که شرایط اينجوريه مطمعنا رای میدم
    • ّبی نام IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۳
      8 1
      شما تا زمانی که املای مطمئن را یادنگرفتی رای نده چون اسباب گرفتاری خودت و ما را فراهم میکنی
  • بی نام DE ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۳
    28 1
    آسمون ریسمون بافتن یعنی همین امنیت چه ربطی به انتخابات دارد ؟؟ برای ما بیسوادها یکنفر توضیح بدهد
  • بی نام IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۳
    22 4
    از اين جهت امنيت كشور را تأمين ميكند كه خد اقل كسي رئيس جمهور. بشود كه دنبال جنگ و خشونت نباشه اخه ما خاطرات بدي از جنگ داريم زماني كه جوانان اين مملكت توي جبهه ها ميجنگيدن بعضي مسولين فرزندان و خانوادهاشون به فلان كشورپناهنده ميشدن و توي دبي كشته ميشدن
  • بی نام A1 ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۳
    4 0
    توى شھر دو ھزار نفرى چھل پنج نفر کاندىد شوراى شھر دارىم حالا اگر خودش و زن بچش فقط بھش راى بدن ، اىن مىشود شست درصد ارا
  • امین A1 ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۳
    1 6
    رای ندادن در این بورهه از زمان یعنی برداشتن کلاه با ارزشی به نام امنیت که این امر به معنی کلاه برداری از خویشتن می باشد. حالا در داخل کشور در داخل کابینه دوبت چه اتفاقاتی میوفته باید اصلاح بشه تا این امنیت به کام مردم باشه امنیت بدون رفاه اجتماعی بدون کار و فعالیت در رسته دلخواه بدون تفریحات بدون آزادی بیان معنی ندارد.
  • شیخ طریقت A1 ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۳
    2 2
    مشارکت بالا نیازه چون باید به شدت مخالف خودمون با افراط نشون بدیم ...درود بر اعتدال
  • بی نام A1 ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۳
    5 7
    با مشارکت بالا قطعا متقلبین دیگر نمی توانند تقلب کنند وآرا مردم را به نفع یک جریان خشونت طلب وضد آرادی وانسانیت تغییر دهند ومردم خود مانند ناظرین هشیار عمل می کنند
  • ناشناس IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۳
    3 2
    شاید امنیت از دست افرادی مثل محمود منظور شما است؟که با شعار های پوچ وبی منطق امنیت اقتصادی کشور را به خطر انداخت
  • ناشناس RO ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۳
    10 0
    عربستان مگر انتخابات دارندولی از ترکیه امنتر است.درواقع سیاست حاکمان موجب امنیت ویانامنی اقتصادی فرهنگی ...یک کشور میشود. امنیت یک کشود در دنیای بین المللی کنونی در گرو دیپلماسی هوشمندانه است با دیپلماسی میشود بهترین ها را برای یک ملت فراهم کرد
  • بی نام A1 ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۳
    5 15
    لطفا رای بدهید
  • بی نام IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۳
    14 0
    تو یه شهر کوچیک با کلی نامزد شورای شهر که از هر قبیله یه کاندید وجود داره حتما مشارکت بالاست. کاش ریاست جمهوری تنها برگزار میشد تا درصد شرکت کنندگان را درست و واقعی سنجید
  • بی نام RO ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۳
    19 0
    من واقعا امیدی به بهتر شدن شرایط مملکت ندارم سوال من اینه چرا بعد ۴ دهه انقلاب وضعیت کشور روز به روز بدتر شده مگر چه کسی کشورو اداره میکنه مگر ایران تحت اشغال نازی ها یا استعمار انگلیس هستش اقایون که همه ادعای شیعه حسینی دارند چرا این همه به قول خودشون فساد سیستماتیک بوجود امده چرا نظام اداری و قضایی ما به این روز افتاده به قول خودشون از اول انقلاب این همه انتخابات با مشارکت بالا داشتیم پس چرا کشور در جهت پسرفت پیش میره من معتقدم مشکل مملکت ما یه جای دیگه است
  • بی نام IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۳
    3 9
    خبر آنلاین من حس میکنم بعد از آخرین مناظره مردم بیشتری تصمیم به رای دادن گرفتن و شور بیشتری ایجاد شده.خواهش میکنم الان با طرح این سوالات که بعضیا در جوابش حرفای دلسرد کننده مبنی بر رای ندادن میزنن به کم شدن این شور کمک نکنید.به بعضی از افراد هم میگم واقعا تفاوتی بین دولت ها و اقداماتشون حس نمیکنید؟خواهش میکنم بیشتر تحقیق کنید.
    • --------- IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۴
      0 1
      دوست عزیز، من از طرف خودم میگویم. نمیدانم دیگران به چه دلیل تشویق به عدم مشارکت میکنن. اما هدف من دلسرد و ناامید کردن نیست. بذار خیلی صریح به شما بگویم. البته خبرآنلاین هم ممکنه خوشش نیاد و منتشر نکنه اما وظیفه دارم بگویم. اصلاح طلبان نقش قابل توجهی در پیروزی روحانی در سال 92 داشتن. شما نمیتوانید منکر تاثیر استعفای عارف در رای روحانی شوید. بحث من این است که آیا آن چیزی که دغدغه اصلاح طلبان بود مورد توجه روحانی قرار گرفت؟ یا اینکه رای شما را دریافت کرد و بعدش هم سیاست های خود را دنبال کرد؟ دغدغه شما اصلاح طلبان دغدغه من نیست اما نباید آن چیزی را که به خاطرش رای دادی به جد از فرد منتخبت بخواهی؟ اتفاقا من هم آن چیزی را که به خاطرش رای دادم، در صورتی که تحقق پیدا نکنه، دیگر به آن شخصی که به
    • ---------- IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۴
      1 1
      قصدم ناامیدکردن نیست. بحثم این است که برای چه با آدم بازی میکنند. دغدغه من خاتمی نیست. اما همانطوری که با جنابعالی بر سر خاتمی بازی میکنند با من هم بر سر آنچیزی که دغدغه داشتم و وعده اش را میدهند بازی میکنند. ببخشید یک مقدار صریح گفتم. من که تکلیفم را نمیدانم چیست. شما را نمیدانم. خدانگهدارتان
    • بی نام IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۴
      1 0
      دوست عزیز ۱۵:۰۵ واقعا میخوام بدونم مثلا با رای ندادن به نظر شما مثلا چه چیزی به دست میارم؟اینکه با من بر سر خاتمی بازی میکنن یا نمیکنن نظر شخصی شماست ولی مسلما من تفاوت دولت خاتمی با بعضی از دولت هارو با چشمای خودم دیدم.من از روحانی هم انتظار ندارم کشورو مثل سوییس در این چهارسال درست کنه ونزدیکی دیدگاهش و تلاشی که در او میبینم مثلا در زمینه روابط بین الملل برای من ارزشمنده.من وقتی میبینم چه پیشرفت هایی مثلا در زمینه کم شدن هزینه های بهداشتی و رشد شرکت های دانش بنیان و یا خودکفایی در تولید گندم داشتیم برای من بسیار ارزشمنده.من نمیدونم واقعا قصد و نیت شما چیه و واقعا طرز فکر شما و عقایدتون چجوریه.ولی مهم اینه که من تفاوت و بهبود در این دولت دیدم و حس کردم و انتظار هم ندارم ۴ سال بعدسوییس بشیم
    • بی نام IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۴
      1 0
      ۱۵:۰۵ مثلا با رای ندادن چه اتفاقی میفته؟من تفاوت بین دولت هارو حس کردم.مثلا اون فرد یا جریان مورد نظر خوب کیه؟اون دقیقا کیه که مثلا کشورو سوییس میکنه؟من وقتی تفاوت دولت خاتمیو با بعضی از دولت ها حس میکنم مثلا رای ندم که چی بشه؟اون فرد خوب مثلا کیه که براش رای ندم؟امیدم به هندوونه دربسته ای باشه که اصلا نمیدونم دقیقا درش چی هست و چه جریانی هست وفقط در رویاهامه؟من از دوستان خواهش میکنم حتما رای بدید.هر چقدر رای بالا بره به نظرمن به نفع اصلاح طلباست و خدارو شکر هم در دولت روحانی تغییرات خوبی رخ داد مثلادر زمینه روابط بین الملل و کشاورزی وبحث درمان و هزینه هاش و گردشگری و بسیاری از موارد دیگه.متاسفانه ظاهرا بعضیا به شدت در تلاشند که شمارو از رای دادن منصرف کنند البته بعضیاشون با نقاب دلسوزی.
    • بی نام DE ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۵
      2 1
      در جواب یکشنبه 15:05:56. اصلاح طلبها با اینکه سال 76 دولت رو در اختیار داشتند ولی اینقدر قدرت نداشتند که حادثه کوی دانشگاه رو بگیرند. یه اصلاح طلب واقعی چی می خواد به جز اینکه ببینه برنامه هاش و آرزوهاش داره بدون جنجال حتی توسط دیگری پیاده می شه. یه موقع خاتمی تونست با گفتگوی درست بین المللی چندتا دونه هواپیما بخره. حالا روحانی 100 تا 100 تا می خره. میرحسین واسه مجلس سال 94 تقاضای صندوق سیار کرده بود و رای داده بود. اونم تو حصر. خاتمی هم الان می گه به روحانی رای بدید. حافظ می گه: دوش از مسجد سوی میخانه آمد پیر ما، چیست یاران طریقت بعد از این تدبیر ما؟ ما مریدان روی سوی قبله چون آریم چون، روی سوی خانه خمار دارد پیر ما. در خرابات طریقت ما به هم منزل شویم، کاین چنین رفته‌ست در عهد ازل تقدیر ما.
  • اباذر دارآفرین A1 ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۳
    2 11
    مشارکت بالا ضامن پیروزی قاطع دکتر روحانی و در نتیجه تداوم امنیت مثال زدنی کشورمان میشود
  • بی نام A1 ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۳
    3 10
    آقای روحانی گفت تمام تحریمها بعد از تحریم های هسته ای را برمیداریم. خب امیدوارم بعدا این را منکر نشوند. بنده بخاطر این موضوع تصمیم گرفتم در انتخابات شرکت کنم و بهشون رای بدم
  • محمدرضا A1 ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۳
    8 7
    مشارکت بالا یعنی رای نیاوردن رئیسی و امثالهم که خود این یعنی امنیت.
  • بی نام A1 ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۳
    3 4
    سلام اتفاقا همه باید در رای دادن برای انتخابات شرکت کنند و با توجه به مناظره ها ،بهترین شخصی که مناسب ریاست جمهوری هست، کسی است که در این مورد تجربه داشته و واقعا به فکر مردم است و مشکلات و معضلات اداره دولت را با مردم کاملا صادقانه در میان گذاشت . من شرکت میکنم و رایم به شخصی هست که هم طرف مردم است نه با حرف و بلکه با عمل وهم سابقه 4 ساله اش نشان داده است که اگر دیگران بگذارند ایشان میخواهد برای بهتر شدن زندگی مردم و کشور کار کند منتها عده ای با سنگ اندازی میخواهند مردم را ناامید کنند .وعقیده خودشان را تحمیل کنند.
  • آیهان IR ۰۳:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۴
    10 0
    ای کاش کاندیداهای ریاست جمهوری به جایی قدرت طلبی به فکر خدمت به "ملت "باشند.
  • hosen A1 ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۴
    19 0
    هر دوره از دوره قبلش بدتر میشه...................... اگه امنیت مردم مهم بوود الان وضع مردم و من جوون اینطوری نبود.
  • روح الله IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۴
    2 6
    روحانی 22 میلیون حالا کم تر یا بیشتر رئیسی 14 میلیون حالا کمتر یا بیشتر قالیباف 3 میلیون حالا کمتر یا بیشتر جالب رای 4درصدی قالیباف خواهد بود
  • پرزیدنت NL ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۴
    4 2
    پرزیدنت حسن روحانی رئیس‌جمهوری ایران در روز جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ است.
  • بی نام A1 ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۴
    7 1
    فرض بر اینکه این چهار سال رو هم رای دادیم چه تضمینی وجود داره 8 سال دیگه کاندید میانه رو اصلا تایید صلاحیت بشه؟ با این رویه رد صلاحیت ها هیچ تضمینی وجود نداره. آخرش بن بست هست
  • بی نام DE ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۵
    0 2
    دموکراسی ریختن توی خیابان و شورش مثل مردم ونزوئلا نیست. دموکراسی یعنی صندوق رای. یعنی فرانسوی ها که در صف چندصد متری ایستاده بودند تا رای خود را گرچه تنها یک رای است به صندوق بیاندازند.

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین