مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی گفت: افزایش ضریب نفوذ بیمه اماکن مسکونی و تجاری برای جبران خسارت در زمان وقوع حوادث از اهداف و برنامه های مهم در سال جاری است.

به گزارش خبرآنلاین استان مرکزی، سعید فرخی که امروز در نشست هم اندیشی مدیران کارگزاری ها و شرکت های بیمه استان با اصحاب رسانه سخن می گفت با اشاره به اینکه کمتر از 10 درصد اماکن تجاری و مسکونی استان در برابر حوادث و بلایای طبیعی بیمه هستند افزود: وضعیت بیمه ی اماکن مسکونی و تجاری در سطح کشور و استان مرکزی برای جبران خسارت در زمان بروز حوادث ، مناسب نیست که این نقص موجب می شود در صورت وقوع حوادث طبیعی و آتش سوزی خسارات جبران ناپذیری به شهروندان وارد شود.
وی از پیگیری و تهیه ی سند آموزش مدیریت بحران در برنامه ششم توسعه خبر داد و گفت: در این سند بحث توجه به نقش و اهمیت بیمه ها و ضرورت فرهنگ سازی در این خصوص ، مورد توجه خواهد بود و وظیفه تمامی دستگاه های عمومی و دولتی اجرایی برای آموزش و فرهنگ سازی در مدیریت بحران مشخص شده است.
فرخی تاکید کرد: رسالت دولت در این خصوص افزایش آگاهی بخشی و ایجاد حساسیت و رغبت در جامعه است تا با استفاده از همه ی امکانات ، زمینه و فضای مناسبی برای فعالیت بیمه ها در همه سطوح فراهم شود اما در زمینه تهیه ی بسته های مناسب ارائه خدمات و نوع و روش تبلیغات و اطلاع رسانی باید شرکت های بیمه ای برنامه ریزی لازم را داشته باشند.
وی اظهار کرد: کارگروهی تخصصی در سطح استان تشکیل شده که با مشارکت و حضور فعال شرکت های بیمه ای در این جلسات می توان برای موانع و مشکلات پیش روی تقویت فرهنگ بیمه در جامعه ، راهکارهای موثری ارائه نمود و قطعا دفتر مدیریت بحران استان ، جمع بندی نظرات را پیگیری می نماید.
مدیر کل مدیریت بحران استان بر ضرورت توجه به بحث تبلیغات توسط بیمه ها تاکید کرد و گفت: تبلیغات و اطلاع رسانی خدمات مختلف و متنوع بیمه ای ، هزینه نیست و برای بالا بردن سطح فرهنگ بیمه در میان اقشار مختلف جامعه از نکات مهم می باشد که در زمینه ی تولید محتوا باید از ظرفیت رسانه ها و صدا و سیما استفاده ی مناسبی شود.
مدیرکل مدیریت بحران استان مرکزی در بخش دیکری از صحبت های خود از اجرای طرح ارتقاء ضریب نفوذ بیمه ی اماکن مسکونی و تجاری در برابر مخاطرات طبیعی در استان خبر داد و گفت: در این طرح تدوین برنامه ی عملیاتی برای مراکز و ساختمان های دولتی، مراکز آموزشی دولتی و خصوصی، واحدهای تجاری و اصناف و مجتمع های درمانی و ورزشی در کنار آموزش همگانی و فرهنگ سازی ، مورد توجه قرار خواهد گرفت.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 671746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =