مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: در جلسه رئیس مجلس شورای اسلامی، وزیر راه و شهرسازی و مسئولان استانی بر مطالعه ایستگاه قطار سریع‌السیر، فرودگاه قم و بلوار پیامبر اعظم (ص) تأکید شد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حسن صبوری با بیان جزییات جلسه رئیس مجلس شورای اسلامی با وزیر راه و شهرسازی و مسئولان استانی درباره پیگیری قطار سریع‌السیر تهران - قم - اصفهان، قطار سریع‌السیر قم- اراک و همچنین فرودگاه بین‌المللی استان قم گفت: در این جلسه طراحی ایستگاه قطار سریع‌السیر در داخل شهر مورد بررسی قرار گرفت و مطالعات ایستگاهی در ایستگاه میدان مطهری تصویب شد.

وی با اشاره به تغییر مسیر مترو و ایجاد پایانه مسافری در محل ایستگاه قطار سریع‌السیر افزود: مسیریابی جدیدی برای خط مترو قم باید به نحوی انجام شود که نواحی پرتردد را پوشش داده تا مسافرین بتوانند از مترو، تاکسی و شبکه معابر در محل ایستگاه قطار سریع‌السیر به‌راحتی استفاده کنند.

 مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با بیان هم‌پوشانی ایستگاه‌ها در مسیر A و B متروی قم تصریح کرد: کارهای کارشناسی لازم و طراحی برای مسیرهای جدید در دستور کار قرارگرفته و امیدواریم بتوانیم هر چه سریع‌تر کارهای اجرایی آن را شروع کنیم.

وی پیگیری مسئله فرودگاه را نیز یکی از مصوبه‌های این جلسه خواند و عنوان کرد: در این جلسه بر لزوم تکمیل و نیاز شهر قم به فرودگاه بین‌المللی تأکید شد و مقرر گردید وزارت راه و شهرسازی کمک‌های لازم برای راه‌اندازی هر چه سریع‌تر فرودگاه بین‌المللی قم را صورت دهد.

صبوری همچنین بررسی وضعیت بلوار پیامبر اعظم (ص) را یکی دیگر از موضوعات مورد بررسی در این جلسه عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به هزینه‌هایی که برای این بلوار شده قرار است در جلسه آینده شورای عالی معماری و شهرسازی به بررسی دوباره این بلوار رسیدگی شود.

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 685837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
    0 1
    میلیاردها تومان صرف مونوریل کردند و بعد رهایش نمودند، چرا اینقدر راحت بودجه کشور حرام میشود، نکته دیگه اینکه قم اصلا نیازی به فرودگاه نداره چون اصلا منطق اقتصادی نداره و طبق مطالعاتی که توی اروپا صورت گرفته فواصل زیر 200 کیلومتر فاصله تهران قم 150 کیلومتر است برای فرودگاه و پرواز اصلا توجیح اقتصادی ندارد. لذا بهترین کار همان قطار سریع السیر می باشد. مترو هم که دیگه از اون کارهایی است که واقعا اشتباهه ، مانند مترو اصفهان که آن هم به شدت اشتباه است و پس از راه اندازی قطعا آسیب زیادی به آثار باستانی میزند و غیره. خلاصه کارها همه بدون پشتوانه مطالعه و کار کارشناسی انجام میشه.......
    • امیر IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۵
      0 0
      عزیز من قم یک شهر معمولی نیست.قم یکی از قطب های کشوره.جدا از اینکه وجود حرم حضرت معصومه و مسجد مقدس جمکران و ده ها امام زاده در قم جایگاه قم رو به عنوان یک شهر مذهبی برای توریست های مذهبی تثبیت کرده و سالانه ده ها هزار زائر از سراسر ایران و جهان برای زیارت به قم سفر میکنن ، باید یک بار نقشه ایران رو مشاهده کنید و موقعیت فوق العاده استراتژیک قم رو در قلب کشور بررسی کنید.قم بخاطر موقعیت جقرافیاییش و قرار گرفتنش در مرکز کشور به نوعی شاه راه ایران به حساب میاد پس باید از سیستم حمل و نقل بسیار قدرتمندی بر خوردار بشه.صنعت قم هم بخاطر همین موقعیت جغرافیایی و فاصله معقول با همه نقاط کشور به شدت در حال رشد و پیشرفته از طرفی قم یکی از کلان شهرهای کشوره