نشست مدیرکل با مدیران آموزش و پرورش استان در خصوص طرح همیار گردشگر برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین، مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی در این جلسه گفت: مدارس بهترین جایگاه فرهنگ سازی برای نسل ها هستند زیرا فرهنگ پذیری و آموزش علمی در کلاس های درس با توجه به نوع آموزش هم راستا با سنین کودکان و نوجوانان همواره بهترین نتایج اجرایی را به جای می گذارد.
سید محمد حسینی افزود: متاسفانه رویکردی در استان مرکزی و به خصوص شهر اراک وجود دارد که باعث نقصان گردش توریست می شود زیرا بدترین نوع اتفاقی که می تواند در این حوزه بیفتد، تبلیغ منفی و زبان به زبان است که در بین همشریان وجود دارد و مدام می گویند که اماکن گردشگری در این شهر وجود ندارد در حالیکه به هیچ عنوان اینگونه نیست و جاذبه های فراوان و منحصر به فردی در شهر وجود دارد. با اجرای این طرح می توان امیدوار بود که این فضا تغییر و نگرش عمومی در این خصوص اصلاح شود.
وی در ادامه با اشاره به طرح همیار گردشگر گفت: در مرحله نخست این طرح 350 دانش آموز اراکی به عنوان همیاران گردشگر در شهر اراک انتخاب می شوند تا با آسیب شناسی و رفع مشکلات بتوانیم در مراحل بعدی گام های بلند تری را در این عرصه برداریم. پیش بینی ما این است که با برگزاری کلاس های آموزشی که توسط اداره کل میراث فرهنگی و آموزش پرورش برگزار خواهد شد، اقدامی در خور برای حفظ، معرفی و تلیغ جاذبه های گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی صورت گیرد.
در ادامه رئیس واحد فرهنگی، هنری و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز، گفت: هر دانش آموز مانند یه سرباز است که میبایست پاسداری از تاریخآ فرهنگ و هویت ایرانی و اسلامی خود را بیاموزد.
مسعود کاظمی افزود: طرح همیار گردشگر که به عنوان تفاهم نامه ای دو جانبه در کشور در حال اجراست قدمی کاراست که در صورت فراگیری، قطع به یقیین ثمرات مثبتی برای هر دو حوزه آموزش و پرورش دانش آموزان خواهد داشت.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 692082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =