ایرنا نوشت: دبیرکل حزب اتحاد ملت تاکید کرد: برخی تلقین می‌کردند رای روحانی ناشی از هراس روی کار آمدن دیگر کاندیداها بوده اما رای به موفقیت ایشان بود. ما به عنوان حزب نباید دنبال احساس مردم باشیم و این احزاب هستند که می‌توانند به خواسته مردم شکل دهند.

حجت الاسلام مهدی شیخ با اشاره به برگزاری آیین تنفیذ رئیس جمهوری و توصیه های رهبری در این خصوص، گفت: وقت کم و کار زیاد، مورد تاکید و توجه رهبری در مراسم امروز بود.

به گفته وی، در حالی که کشور با تهدیدهای مختلف خارجی و چالش های اقتصادی داخلی مواجه است، هیچ فرصتی برای آزمون و خطا و رفتارهای ناپخته وجود ندارد و رئیس جمهوری باید در چینش کابینه و در اتخاذ سیاست های خود به این نکته توجه کند که چهار سال ریاست جمهوری فرصت مغتنمی برای خدمت به مردم است و باید از لحظه لحظه آن استفاده کرد.

شیخ ادامه داد: پذیرش مخالف و گفت وگو و تعامل بی واسطه با مردم از دیگر توصیه های رهبری به رئیس جمهوری بود که حتما می تواند یک فرصت برای شناخت و آشنایی با مشکلات مردم باشد و آنان نیز دلگرم خواهند شد.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس اضافه کرد: منتقدان نیز باید بدانند از مسیر اخلاق و ادب عبور نکنند و نقاط قوت را با وارونه گویی و بی انصافی در اذهان به عنوان ضعف دولت، سیاهنمایی نکنند و در بیان اشکالات نیز توجه داشته باشند که دشمنان از زبان و بیان آنها خشنود نشوند بلکه در کنار بیان درست مشکلات، راهکارهای منطقی ارائه کنند.

شیخ تصریح کرد: تعامل سازنده با دنیا باید با هوشیاری و دشمن شناسی و پرهیز از خود کم بینی باشد و بدانیم ایران به پشتوانه خون شهیدان و رئیس جمهوری به پشتوانه رای 24میلیونی مردم در عرصه های بین المللی از قدرت و استقلال برخوردار است و هیچ کشوری حق روز گویی به ایران را ندارد.

وی تاکید کرد: امید است همانطور که رهبری فرمودند، دولت و رئیس جمهوری با توکل به خدا مسیر سخت پیش روی را در نوردند و با قانون شکنی، حق خوری، بی اخلاقی و سهم خواهی مقابله کنند و با تعامل با مجلس و کارشناسان، کشور را به اهداف خود برسانند.

هیچ کشوری حق روز گویی به ایران را ندارد

ایلنا نوشت: علی شکوری‌راد در نشست واحدهای حزب اتحاد مراسم تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری دوازدهم را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: اوضاع کشور در روند خوبی قرار گرفته است و فرمایشات رهبری و رییس‌جمهور آرامش‌بخش و خوب بود.

او با ابراز امیدواری از برگزاری خوب مراسم تحلیف گفت: گمان می‌کنم کابینه آقای روحانی یک قدم رو به جلوست. اما فضای چالشی انتخابات باعث شد انتظارات بالا برود. ما می‌دانستیم که آقای روحانی یک اصولگرای میانه‌رو است و در ارزیابی حرکت تردیدی نیست که ما موفق شدیم و می‌دانیم سال ۹۲ کابینه ایشان فراجناحی بود اما به خاطر انتظارات و تبلیغات، بعضی گفتند دولت موفق نبوده است با این حال وقتی چالش تغییرات ملموس راه افتاد، بسیاری دیدند که این نا‌امیدی ناشی از تبلیغات صدا و سیما و رسانه‌های مخالف است.

دبیرکل حزب اتحاد ملت تاکید کرد: برخی تلقین می‌کردند رای روحانی ناشی از هراس روی کار آمدن دیگر کاندیداها بوده اما رای به موفقیت ایشان بود. ما به عنوان حزب نباید دنبال احساس مردم باشیم و این احزاب هستند که می‌توانند به خواسته مردم شکل دهند.

او کابینه روحانی را یک کابینه خوب ارزیابی کرد و گفت: ما باید دنبال عملکرد اصلاح‌طلبانه باشیم، چنانچه واعظی اصولگرا‌ترین وزیر بود اما کارنامه موفقی داشت و با افزایش پهنای اینترنت و ممانعت از فیلترینگ، زمینه‌ساز پیروزی روحانی شد، عملکرد رحمانی‌فضلی نیز عملکرد خوبی بود و حزب اتحاد ملت در همین وزارت کشور مجوز فعالیت گرفت.

شکوری‌راد یادآور شد: گرچه آقای حجتی هم در وزارت کشاورزی به عنوان یک‌ وزیر اصلاح‌طلب عملکرد خوبی داشت و عملکردش رای روستاییان را برای روحانی به ارمغان آورد.

او گفت: درباره افراد کابینه نباید به روحانی فشار بیاوریم و گاهی عملکرد استانداران اصلاح‌طلب هم ضعیف بوده است، به گونه‌ای که استاندار اصفهان عملکرد ضعیفی داشت و از سوی اصلاح‌طلبان معرفی شده بود و باید ما دنبال عملکرد اصلاح‌طلبانه باشیم و روی افراد اصرار نکنیم.

27214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 693685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =