ایسنا به نقل از مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران نوشت: طی امسال بالغ بر ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ میلیارد تومان پروژه توسعه در حوزه فرودگاه های کشور افتتاح رسمی می شود.

رحمت الله مه آبادی چهارشنبه (۱۸ مرداد) در حاشیه بازدید از پروژه تطویل باند فرودگاه یاسوج در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در نقاط مختلف کشور این پروژه ها افتتاح می شود و کارگاه های سازندگی در صنعت فرودگاه ها برقرار است.

وی بیان کرد: طی سال جاری بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان در راستای توسعه زیربناها اختصاص داده ایم و این جدا از طرح‌های سرمایه گذاری خارجی است که قرارداد آنها در شرف انعقاد و مذاکره نهایی است که به رشد و توسعه فرودگاه ها کمک می کند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران خاطرنشان کرد: در دولت یازدهم صنعت حمل و نقل هوایی دچار تحول اساسی شده است.

مه آبادی با بیان اینکه هم در حوزه زیرساخت ها، تجهیزات، ناوگان و قوانین و مقررات تحولاتی محقق شده است، تصریح کرد: بسیاری از فرودگاه های کشور تیرماه سال جاری، نسبت به تیرماه سال گذشته رشدهای ۱۰۰ درصدی، ۷۸ درصدی و اکثرا رشد ۵۰ درصدی داشتنه اند و حتی فرودگاه های بزرگ ما مانند فرودگاه مهرآباد تهران نیز دچار تحول شده اند.

مدیر عامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران ادامه داد: به واسطه سرمایه گذاری های سنگین که طی چهار سال قبل و به خصوص دو سال اخیر در صنعت هوایی انجام شده، توسعه مناسب صنعت فرودگاهی نیز  محقق شده است.

مه آبادی عنوان کرد: در فرودگاه یاسوج بدون سامانه ها و تجهیزات کمک ناوبری امکان نشست و برخاست هواپیماها وجود ندارد که فعالیت در این راستا نیز انجام می شود.

وی تاکید کرد: فرودگاه ها توسعه پیدا کرده اند و سامانه های نوسازی، اضافه و تکمیل شده اند.

مدیر عامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران گفت: آزادسازی نرخ باعث شده است که ایرلاین ها بتوانند درآمدهای مناسب تری داشته و هواپیماهای زمین گیر شده خود را فعال کنند و در خدمت ناوگان بیاورند.

مه آبادی بیان کرد: در آسمان اصلاح و تحول اساسی در ساختار فضای کشور ایجاد شده است و این موضوع باعث کوتاه شدن و مستقیم شدن راه های هوایی، یکطرفه شدن و افزایش ایمنی شده است و همچنین این تحولات باعث شده است که میزان مصرف سوخت خطوط هوایی پایین آید، میزان مصرف موتور پایین آید و با این اقدامات کمک های مناسبی نیز به ایرلاین ها شود که به معنای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: با برنامه های دولت و اتفاقات پس از برجام توسعه ناوگان و رشد های مناسبی ایجاد شده است . با برنامه هایی که برای نوسازی  ناوگان داریم، با اجرای قراداد ها از بحران های گذشته خارج می شویم، اما این به این مفهوم نیست که در حمل و نقل هوایی شرایط خطرناک باشد و ایمنی کامل و استاندارد ها در دوره اخیر، با تقویت ناوگان هوایی، اعمال قوانین و استاندارد سازی ها محقق و شرایط مناسب شده است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی کشور با اشاره به پذیرش پروازهای قطری تصریح کرد: این پذیرش بر اساس سیاست های دولت جمهوری اسلامی و برای تنش زدایی در منطقه انجام شده است و این مسئله با هدف توسعه صلح و دوستی در تمام منطقه است.

مه آبادی خاطرنشان کرد: این پذیرش شرایط بسیار پیچیده ای را برای شرکت فرودگاه ها وناوبری هوایی ایران داشت و این مسأله به قدری پیچیده بود که برنامه راهبردی از طریق وزارت راه و شهرسازی برای مقامات عالی کشور ارسال شد و این پیچیدگی اطلاع رسانی شد، اما از نظر درآمد زایی پروازها ارزش درآمدی آنچنانی ندارند، زیرا که بیش از نیم ساعت در فضای کشور حضور ندارند و موقتی است.

وی اضافه کرد: سیاست تنش زدایی، عدم سوء استفاده از موقعیت انحصاری ایجاد شده و ارائه بلوغ کامل صنعت هوانوردی و توان تخصصی که بتوان پیچیده ترین طرح های هوانوردی را در کمترین مدت به اجرا در بیاورند که این موضوع نیز مورد تشویق بین المللی  قرار گرفت، از جمله مباحث مربوط به پذیرش پروازهای قطر است، اما از نظر درآمدی، درآمد چندانی ندارد.

 

39224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 695666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۸
    0 0
    متاسفانه ، من چند بار به فرودگاه هاي بين المللي ايران سفر كردم . واقعا گريه ام گرفت . فرودگاه امام خميني ، فرودگاه شهيد دستغيب شيراز ، فرودگاه اصفهان ، بوشهر ، وقتي مقايسه ميكني با همين كشورهاي كوچك اطراف خليج فارس و تركيه ، متوجه ميشي كه واقعا محرومييت يعني چي !!!!