دانشگاه مازندران، خود برای حل معضل پسماند چاره‌اندیشی می‌کند

رییس دانشگاه مازندران تنها راه عملی را برای مقابله با معضل پسماند عنوان کرد و اظهار داشت: دانشگاه مازندران در نظر دارد با طراحی یک زباله سوز نسل سوم مشکل پسماند را به نوعی رفع نماید که با استفاده آزمایشی آن در دانشگاه و نمره قبولی آن توسط کارشناسان ، به معرض استفاده عموم قرار خواهد داد.

به گزارش خبرآنلاین مازندران از بابلسر- سید خلاق میرنیا ،رییس دانشگاه مازندران در نشستی که به منظور تجلیل از خبرنگاران برگزار شد با بیان اینکه دانشگاه مازندران با کمبود 300 استاد رو به رو است، گفت:نسبت استاد به دانشجو در حالی در دانشگاه مازندران 1 به 35 است که استاندارد تعریف شده برای این کار 1 به 20 است ؛به همین منظور باید برای تکمیل کادر علمی دانشگاه مازندران نگاه ویژه داشت.

دکتر میرنیا با اشاره به اینکه دانشگاه مازندران در سالهای اخیر از انجام پروژه های آموزشی محروم ماند ، افزود: با تلاش و مساعدت همکاران در طی امسال و سال قبل بیش از 38 میلیارد ریال اعتبار صرف خرید تجهیزات آموزشی شده است که جای بسی امیدواری دارد.

وی یکی از مهمترین تهمیدات دانشگاه مازندران را برقراری ارتباط با دانشگاه های هدف برای جذب دانشجو خارجی و تبادل استاد و دانشجو دانست و عنوان کرد: دانشگاه مازندران در حال حاضر از حضور 50 دانشجو خارجی بهره میگیرد که عمده این دانشجویان از کشور های آلمان، عراق، افغانستان،سوریه، تاجیکستان و ارمنستان می باشند.

رییس دانشگاه مازندران اظهار کرد: در طول 15 سال اخیر بازسازی جدی برای ساختمان های آموزشی دانشگاه صورت نگرفت که الحمدالله امسال بیش از 90 درصد دانشکده های آموزشی این مجموعه در حال بازسازی می باشند.

دکتر میرنیا از افتتاح اورژانس دانشگاه مازندران در هفته دولت خبر داد و گفت: دو پروژه اورژانس و درمانگاه به ترتیب در دهفته دولت و مهر ماه سال جاری به بهره برداری میرسند که هزینه این دو پروژه از کمک های مردمی و اساتید دانشگاه مازندران تامین شده است.

وی معضل پسماند را مهمترین مشکل کشور خطاب کرد و اظهار داشت:این موضوع تنها از راه عملی قابل حل می باشد همانطور که در کشور های توسعه یافته دنیا از محل زباله انرژی تولید میشود.

میرنیا تصریح کرد: دانشگاه مازندران در نظر دارد با طراحی یک زباله سوز نسل سوم مشکل پسماند را به نوعی رفع نماید که با استفاده آزمایشی آن در دانشگاه و نمره قبولی آن توسط کارشناسان ، به معرض استفاده عموم قرار خواهد گرفت.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 695750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
    0 0
    واقعا كه دانشكاه مازندران زحمت كشيد راحت ترين راه زباله سوز كه خودش كلي مشكل الودگي هوا رو دارد با توجه به اينكه پسماند مازندران به ويژه توسط مسافران پسماند شهري كه عمده ان مواد الي است كه بهترين راه اول جداسازي پلاستيك ها و بعد هم كمپوست است