اصغر فرهادی دیروز فیلم تازه‌اش را با نام «همه می‌دانند» (Everybody Knows) در اسپانیا کلید زد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین٬ خاویر باردم و پنه لوپه کروز بازیگران اسپانیایی و ریکاردو دارین بازیگر آرژانتینی، بازیگران اصلى هشتمین فیلم بلند فرهادی هستند.

بازیگران مطرحی همچون ادوارد فرناندز، باربارا لنی، الویرا مینگز، ایما کوئستا، روژه کاسا مایور و رامون باره آ، فهرست بازیگران «همه می‌دانند» را کامل می‌کنند. 

در خلاصه داستان فیلم می‌خوانیم:«كارولینا براى دیدار با خانواده‌اش از آرژانتین به زادگاهش اسپانیا بازمی‌گردد. در این سفر که پیش‌بینی می‌شد به تجديد دیدار اعضای خانواده خلاصه شود، رویدادهای غیرمنتظره‌ای به وقوع می‌پیوندد که بر روند زندگی کارولینا تاثیر می‌گذارد.»

خوزه لوییس آلکاینه هفتاد و هشت ساله، مدیر فیلمبرداری فیلم جدید فرهادی است. علاوه بر خود اصغر فرهادی، شرکت‌هاى Memento Films از فرانسه، Morena Film از اسپانیا و Luky Red از ایتالیا تهیه‌کنندگی مشترک این فیلم را بر عهده دارند. 

 مدیریت هنری فیلم بر عهده کلارا نوتاری و طراح لباس نیز سونیا گرانده است. هایده صفی یاری تدوینگر و دانیل فونترودونا مدير صدابرداری فیلم خواهند بود.  

طرح ساخت فیلم «همه مى‌دانند» در اسپانیا، چهار سال پیش آغاز شد و فرهادى تحقيق و نگارش داستان  را از همان زمان شروع  کرد. با این حال ساخت فیلم «فرشنده» در ایران، روند نگارش فیلمنامه «همه می‌دانند» را موقتا متوقف کرد تا فیلمساز ایرانی پس از دریافت دومین اسکار، هشتمین فیلم سینمایی خود را در اسپانیا مقابل دوربین ببرد. 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین٬ فرهادی در حالی هشتمین اثر سینمایی خود را خارج از مرزهای ایران مقابل دوربین می‌برد که پیش از این در جریان ساخت «گذشته» این تجربه را از سر گذرانده بود. زمانی که فرهادی برای ساخت «گذشته» به فرانسه سفر کرد٬ به تازگی نخستین جایزه اسکار خود را به دست آورده بود و زمان زیادی از مقطعی که «جدایی نادر از سیمین» جشن‌ها و جشنواره‌های سینمایی را تحت تاثیر خود قرار داده و عنوان برنده را در اغلب این رقابت‌ها از آن خود می‌کرد نمی‌گذشت. او در میان تمامی سروصدای آن تشویق‌ها راه پاریس را در پیش گرفت تا بدون نگرانی از نتایجی که می‌تواند فاصله کوتاه بین دو ساخته‌اش داشه باشد٬ به سرعت خود را مشغود تولید اثر جدیدش کند.

حالا کمتر از شش ماه از اسکار دومی که اصغر فرهادی دریافت کرد می‌گذرد٬ او اسفندماه سال ۱۳۹۵ به دلیل قوانینی که با ریاست جمهوری دونالد ترامپ در آمریکا تعیین شد٬ از سفر به این کشور خودداری کرد و در مراسم اسکار حاضر نشد تا مجسمه طلایی بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان در حالی به «فروشنده» تعلق پیدا کند که فیروز نادری و انوشه انصاری به عنوان دو ایرانی مطرح در عرصه علمی روی سن حاضر شدند و جایزه را در دست گرفتند.

فرهادی این بار هم بلافاصله بعد از موفقیت جهانی اثر جدیدیش خود را سرگرم ساخت فیلم دیگری کرد٬ همانطور که رویه همیشگی اوست و تمایل چندانی به غرق شدن در صدای تشویق‌ها و سوت و کف‌ها ندارد. این بار هم کارگردان شناخته شده سینمای ایران پشت دوربین قرار گرفته است تا خود را سرگرم مهمترین مشغله خود٬ فیلمسازی برای مخاطبان کند.

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 699847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۱
    11 55
    سرنوشت فیلم شکست خورده گذشته که در فرانسه ساخته شد در انتظارش است انچه فرهادی را مطرح کرد سیاهنمایی از ایران و تمسخر مردم ایران نزد جهانیان بود یعنی کاری که انها با ساختن فیلمهایی از قبیل 300 دنبال ان بودند والا ایشان بسیار معمولی تشریف دارن ایران هزاران نفر از چنین افرادی را دارد اما کمتر حاضرن ابروی کشور را تبدیل به هزینه ایی برای فروشندگی فرهنگ و اخلاق کشور سازند
    • محمدامین IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۱
      5 12
      دقیقا
    • بی نام IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۱
      2 2
      18:16:01 سعی کن همیشه نظر خودت رو بگی نه چیزی رو که بهتون میگن و اونجور که میخوان یاد میدن
    • بی نام IR ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۱
      2 1
      گفتن حقیقت ابن قدرسخت بود واستون اینهمه اذیت شدین
    • بی نام A1 ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۱
      2 3
      دوباره این کارگردان درست و حسابی فیلم ساخت داد شماها دراومد. بابا بپذیرید که جلوی این یکی نمی تونید دربیاید
    • بی نام A1 ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۱
      4 2
      هرکسی حق داره براساس عقایدش فیلم بسازه. شما هم میتونی براساس عقایدت باسزی. ضمن اینکه از هزینه ی بیت المال نبوده . کاش اگر اعتراض میکنیم به اونحجم زیاد فیلمها و سریالهایی اعتراض کنیم که از پول بیت الماله ولی براساس عقیده ی فقط بخشی از مردم هست نه همه ی اونها.
    • النینو A1 ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۱
      5 1
      کدوم سیاهنمایی؟؟؟ جامعه الان ما خیلی روشنه؟؟ تجاوز، دزدی،اختلاس،بیکاری،گرونی،بی فرهنگی،دروغ،طلاق،بی ادبی، جامعه مونو تحت شعاع قرار داده، بعد شما از کدوم نقطه روشن حرف میزنید؟؟؟؟ مگه هنرمند نباید جامعه خودشو نشون بده؟؟؟ چرا حرفایی ک بقیه میزنن رو فقط تکرار میکنید و بهشون فکر هم نمیکنید؟؟؟؟ حتما الانم میخواید بگید اسپانسر فیلم فروشنده دختر امیر قطر بود؟؟؟؟ در حالیکه فقط حرفای بی اساس و کذب بقیه رو تکرار میکنید،تلاشی هم برای رفع خلا های فکریتون نمیکنید
    • رضا RO ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۱
      4 2
      مگه شما با اشغال سفارت ها، آبرو هم برای این مردم باقی گذاشتین توی دنیا؟ خودتونو زدین به نفهمی؟
    • بی نام RO ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۱
      4 0
      "سیاهنمایی از ایران"؟؟ بعد از حرفهای قالیباف و رئیسی توی مناظرات گفتیم حداقل این حرفا از دهنتون میوفته که خداروشکر هنوز مشغولید...
  • بی نام IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۱
    1 1
    18:16 اعتماد به نفس شما قابل تحسینه اما تحلیل شما مغرضانه و در عین حال ابککی
  • بی نام US ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۱
    2 4
    درود بر اصغر فرهادی، سبک کاراش یک جذابیت خاصی داره، بیننده رو میخکوب می کنه. فیلم گذشته هم واقعا عالی بود، اون کسایی که میگن فیلم خوبی نبوده اصلا فکر نمی کنم فیلم رو تا الان دیده باشن.
  • بی نام RO ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۱
    1 3
    در ایران چند میلیون "شکست خورده" وجود داره که براشون چیزی مهم نیست، اگه به نفعشون باشه برای "96 درصد و 4 درصد" کف و سوت میزنن، اگه به نفعشون نباشه به هنرمندانی چون اصغر فرهادی میپرن، نمونه ش یکی خودت یکی این محمد امین.