روزنامه جهان اقتصاد در یادداشتی به مناسبت روز بانکداری نوشت: چگونه می‌شود به صرف تصویب یه قانونی که هزگر اراده‌ای در اجرای آن وجود نداشته و نخواهد داشت، دم از بانکداری اسلامی بزنیم؟ در حالیکه سود مثلا اسلامی قرض آلحسته در کشورما (با عنوان جعلی کارمزد) حداقل ۵ برابر سود ربوی در کشور و اقتصاد کاملا کاپیتالیستی امریکا است

براستی با وضع یک قانون و بدون توجه به اجرای آن می شود روز بانکداری اسلامی در تاریخ ثبت کرد و هرساله بدون توجه به اثرات مخرب بهره‌های نجومی که حداقل آسیب آن کاهش قدرت خرید مردم و تورم ساختگی و عمدی دارایی‌های پایه جامعه از قبیل اسکان، تغذیه، بهداشت، تحصیل و … است به پایکوبی و به نشر شعارهای خالی از واقعیت و حقیقت پرداخت؟

خبری از بانکداری اسلامی توام با مشارکت در سود و زیان در هیچیک از قراردادها نه تنها وجود ندارد بلکه متقاضی نقشی در تعیین نرخ ندارد و فرم‌های نرخدار سالهاست که در بانکداری کشور نهادینه شده است. جای تعجب است در حالیکه این رویه سالهاست خون مردم، معاش، اسکان،تولید، صنعت، اقتصاد و … را در شیشه کرده و در فقر بی‌مهابای مردم و تورم انگلی دولت و نهادهای دولتی و شبه دولتی نقش به سزایی داشته از دید علمایی که هر کلام دشمن را رصد نموده و برای هر کدام اطلاعیه توام با پاسخ دندان شکن دارند را به این موضوع جلب نکرده است؟ و هر ازگاهی بعضی از علما دم از ربوی یودن بانکداری، انهم با صدای ارام می‌زنند؟

 

45302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 701609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • reza A1 ۰۴:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
    1 0
    احسنت . واقعا حرف دل مردم هستش اينا
  • محمد A1 ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
    0 0
    بنا به نص صريح قران ، رباخوارى اعلام جنگ به خداست. بارها مراجع عظام ،خصوصا ايه اله جوادى املى نگرانى شديد خود را از شيوع پديده شوم ربا در كليه اركان نظام اقتصادى خصوصا در كليه بانكها اعلام كرده اند ولى شايد بدليل منافع ظاهرى بسيار ان براى سيستم فرسوده و زيان ده بانكى ايران ، صدائى بلند نمى شود؟ در مورد توليد تابوت هاى متحرك داخلى خودرو هم ، با وجود اعتراضات همگانى ، باز اقدام مؤثرى صورت نمى گيرد؟