معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: تبلیغات محیطی هفته دفاع مقدس متناسب با دهه نخست ماه محرم الحرام صورت گیرد

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین به نقل از روابط عمومی استانداری ، جعفر مردانی گرمدره در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: با توجه به همزمانی دهه نخست ماه محرم الحرام با هفته دفاع مقدس بایستی تمامی برنامه ها و تبلیغات محیطی این ایام متناسب با ارزش های دینی و ملی باشد.
وی افزود: تهیه گل به منظور گلباران گلزارهای شهدای شهرهای چهارمحال و بختیاری بر عهده شهرداری ها و در روستاها بر عهده سازمان جهاد کشاورزی استان است.
مردانی گرمدره تصریح کرد: نامگذاری یک خیابان در هر کدام از شهرهای چهارمحال و بختیاری به نام "شهدای مدافع حرم" بایستی در دستور کار مسئولان مربوطه قرار گیرد.
وی بیان داشت: ترسیم چهره سرداران، فرماندهان، امیران و سرافرازان چهارمحال و بختیاری در دوران دفاع مقدس در سطح مرکز استان و یا مراکز شهرستان ها بایستی انجام شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: احداث قطعه ایثار و شهادت در جوار تمامی گلزارهای شهدای استان باید با اولویت صورت گیرد.
وی عنوان داشت: مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری تعویض، مرمت و یا بازسازی تابلوهای دارای تصاویر شهداء در نقاط مختلف استان را در دستور کار قرار دهند.
مردانی گرمدره اظهار کرد: براساس هماهنگی های صورت گرفته از سوی فرمانداری شهرستان سامان به زودی تندیس سردار خلبان شهید نعمت الله اکبری سامانی و ماکت هواپیمای وی در میدان ورودی این شهر نصب می شود.
وی ادامه داد: برای اجرای این طرح دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار استانی و شهرستانی هزینه خواهد شد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری بیان کرد: مسئولان دستگاه های اجرایی متولی فرهنگ در استان بایستی به منظور ماندگاری آثار شهداء، جانبازان، آزادگان و ایثارگران دوران دفاع مقدس و همچنین با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برنامه های علمی و کارشناسی خود را ارائه و عملیاتی کنند.
وی یادآور شد: نصب تمثال ها، سردیس ها و تندیس های شهداء به عنوان یک نماد بایستی به صورت هنرمندانه طراحیف تهیه و در مکان های عمومی نصب شود.
گفتنی است، سردار خلبان شهید جاویدالاثر نعمت الله اکبری سامانی چهارم آبان ۱۳۳۰ در شهر سامان از توابع چهارمحال و بختیاری متولد شد.
وی در سال ۱۳۵۳ با نسرین سامانی ازدواج و دارای یک فرزند پسر و دو فرزند دختر گردید.
این سردار شهید جاویدالاثر ۲۳ آبان ۱۳۵۹ در عملیات آزادسازی سوسنگرد (فکه) به همراه کمک خلبانش شهید کیان آرا مورد اصابت آتش دشمن بعثی واقع و به درجه رفیع شهادت نائل شدند.
افزوده می شود، در این نشست فرمانداران شهرستان های ۹ گانه چهارمحال و بختیاری برنامه های خود در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و هفته دفاع مقدس را گزارش دادند.
چهارمحال و بختیاری بیش از دو هزار و ۴۰۰ شهید تقدیم میهن اسلامی ایران کرده است.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 707710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =