رژه یک میلیون پوندی سربازان فرانسوی/ عکس

نقاشی کریستوفر نوینسون انگلیسی از رژه سربازان فرانسوی در دوران جنگ‌جهانی اول در ساتبی حراج خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کریستوفر نوینسون نقاش انگلیسی در آغاز جنگ جهانی اول به صورت داوطلبانه به عنوان راننده آمبولانس به فرانسه سفر کرد. او سال 1914 تابلویی با عنوان «یک سپیده دم» (A Dawn) کشید که اکنون به عنوان یکی از برجسته‌ترین آثار او در نظر گرفته می‌شود.

این اثر که سال 1964 در یک حراجی تنها 300 پوند قیمت گرفت به زودی در حراجی ساتبی عرضه می‌شود و به باور کارشناسان تا یک میلیون پوند فروخته خواهد شد.

سیمون هاکر کارشناس حراجی ساتبی در توصیف این نقاشی گفت: «با نقاشی بزرگی طرفیم که هر اینچ از آن روی بوم حل شده است. نگاهمان را که از آغاز صف مردان نظامی به سوی انتهای آن حرکت می‌دهیم، انسان‌ها به مرور به اشکالی هندسی تبدیل می‌شوند.»

کریستوفر نویسنون که سال 1946 از دنیا رفت، درباره این اثر گفته بود: «به نظر می‌رسد که من نخستین نقاشی بودم که نقاشی جنگ را بدون زرق و برق و رنگ‌آمیزی‌های اغراق‌آمیز قهرمانانه کشیدم که در سنت نقاشی‌های جنگی تا این زمان سنتی غالب است.»

او که از نزدیک شاهد رویدادهای جنگی بود، توصیف دیگری از جنگ دارد: «هیچ مردی در سنگرها زرق و برق نمی‌بیند.»

در سال‌های اخیر شهرت و ارزش آثار نویسنون در حراجی آثار هنری به شدت روبه افزایش است. سال گذشته یک نقاشی کوچک از این هنرمند در حراجی ساتبی نزدیک به یک میلیون پوند فروخته شد.

منبع: گاردین/ 30 اکتبر

57241

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 722416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =